Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36268 - Blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jannenman 12-4-2006 14:33 Print topicpost
Posts: 162
http://www.mijnalbum.nl/Album=HTBDWAT3

Ik heb geen goede ontluchtingsnippel?(zie plaatje) voor op m'n blok. Nu hoorde ik dat er speciale soorten rubbertjes waren die zich automatische aan het schroefdraad aanpassen. Maar nu is m'n vraag kan ik zulke rubberen dingen gebruiken? en hoe heten ze en waar zijn ze te koop.

Zo niet wat is een oplossing. Ik heb nog geen goede bout kunnen vinden. die er in past. Ik kan er wel nieuw draad in tappen maar dan moet ik m'n hele blok loshalen.

Dit bericht is gewijzigd door Jannenman op 12-4-2006 om 14:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Jannenman op 12-4-2006 om 14:36 uur.
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2006 14:36 Print reply

Posts: 10560



hoezo ontluchtingnippel op een 2t blok

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-4-2006 om 14:38 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Shoot_me 12-4-2006 14:50 Print reply

Posts: 1535
ik zat ook idd al te denken.

Het enige wat te ontluchten valt aan een 2t brommer zijn de remmen (mits schijfrem)


Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 12-4-2006 om 14:51 uur.
 
miauw
Aard 12-4-2006 14:59 Print reply

Posts: 710
Met ontluchtingsnippel bedoelt hij waarschijnlijk gewoon zijn carterontluchting, dat zit op elk motorblok. Dit zorgt ervoor dat er lucht vrij in en uit je carter kan stromen.

En met die rubberen dingen die het schroefdraad aanpassen bedoelt hij waarschijnlijk een helicoil, dit lijkt op een stalen veertje.
Deze draai je in je versleten draadgat, de helicoil is dan de nieuwe draad, maar dit is helaas niet zo sterk als getapte draad.

Zo'n helicoil setje is denk ik wel te koop bij de praxis oid.

Dit bericht is gewijzigd door Aard op 12-4-2006 om 15:00 uur.
 
Jannenman 12-4-2006 15:53 Print reply
Posts: 162
ik wist ook niet zeker dat het zo hete daarom heb ik er ook een vraag teken achtergezet.

Maar nu is m'n vraag, met dat helicoil krijg ik dan geen ijzer in m'n blok. Anders gezegd moet ik m'n blok dan uit elkaar halne?

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-4-2006 15:55 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard
Met ontluchtingsnippel bedoelt hij waarschijnlijk gewoon zijn carterontluchting, dat zit op elk motorblok. Dit zorgt ervoor dat er lucht vrij in en uit je carter kan stromen.

En met die rubberen dingen die het schroefdraad aanpassen bedoelt hij waarschijnlijk een helicoil, dit lijkt op een stalen veertje.
Deze draai je in je versleten draadgat, de helicoil is dan de nieuwe draad, maar dit is helaas niet zo sterk als getapte draad.

Zo'n helicoil setje is denk ik wel te koop bij de praxis oid.

Dit bericht is gewijzigd door Aard op 12-4-2006 om 15:00 uur.


dat is gewoon dat olie uitzet als het warm word en zo dat de lucht eruit kan, hou je blok maars op de kop dan stroomt de olie eruit

 
Jannenman 12-4-2006 16:23 Print reply
Posts: 162
dus ik kan er geen rubberen dopje op doen?

 
Aard 12-4-2006 23:56 Print reply

Posts: 710
Nee gewoon laten voor wat het is, zie het als een soort van ademing voor je carter. Als er eventueel over of onderdruk is in je carter, lost dit zichzelf op.

En wat betreft helicoil, dit draai je gewoon in je bestaande draadgat (ook al is deze dol), je krijgt geen spanen in je blok.

Misschien wordt het duidelijk aan de hand van dit plaatje, je ziet hier de helicoil in je bestaande draadgat zitten, deze vormt als het ware nieuwe draad.



Dit bericht is gewijzigd door Aard op 13-4-2006 om 0:02 uur.
 

Dit topic is 718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved