Mr Pain |
13-4-2006 19:38 |
Posts: 4966 |
NGK HITTEGRAAD 8 zeg ik toch
|
|
|
|
Mopar |
13-4-2006 19:39 |
Posts: 4772 |
Heeft weinig met de vonk te maken, (blauwe) vonk is vonk ja..
Maar de bougie zelf voert ook warmte af, als je bijv. een NGK6 op een 80cc gaat zetten, kan de bougie niet alle warmte verwerken/afvoeren, wat krijg je dan als gevolg ?
Of je bougie gaat smelten - of je krijgt een groot gat in je zuiger
En aangezien een 80cc een grote verbrandings-kamer heeft, is er dus ook meer warmte (niet hitte) . Een 9 kan die warmte per slag aan, een 6 niet..
echt zwaar verneukt uitleggen
iemand die het beter weet te zeggen ?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
13-4-2006 19:39 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]
Hoe meer toeren, hoe meer wrijving tussen wand en zuiger... Hoe meer warmte.
Hoe meer mengsel je verbrand, of in een sneller tempo, des te meer warmte krijg je.
ja oke.. maar 50cc die 10k draait of een 70cc die 10k draait?
zit natuurlijk wel verschil in ?maar ook qua warmte?
enne.. ik heb al tijdje een ouwe scooterbougie erin zitten.. wat zou het uit maken als ik een "goeie"nieuwe koop met de goeie graad? merk je dat erg in prestatie"s?
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Mopar |
13-4-2006 19:41 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
ja oke.. maar 50cc die 10k draait of een 70cc die 10k draait?
zit natuurlijk wel verschil in ?maar ook qua warmte?
enne.. ik heb al tijdje een ouwe scooterbougie erin zitten.. wat zou het uit maken als ik een "goeie"nieuwe koop met de goeie graad? merk je dat erg in prestatie"s?
70cc is meer cc. dus meer warmte/meer ruimte gevuld met warmte..
De hitte van een 50cc en 70cc per slag is gewoon hetzelfe, alleen een 70cc heeft ''meer'' zegmaar..
en idd - jij moet er een NGK8 indoen
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 13-4-2006 om 19:42 uur.
|
|
|
|
Mr Pain |
13-4-2006 19:41 |
Posts: 4966 |
ngk 8 (8hittegraad) dus een 8'je erin draaien 8dus niet 9 of 4 zegmaar
|
|
|
|
MB_5 |
13-4-2006 19:42 |
Posts: 10 |
in prestaties niet denk ik, maar een te sterk afwijkende bougie (hittegraad) kan behoorlijk veel schade doen in je cilinder/zuiger
verder is het niet helemaal zo dat je met een hogere cil inhoud/ toeren warmere bougie nodig hebt. als ik me goed herinner heeft mn suzuki 500cc (wel 4-takt, miss w?er anders..) een 9...
|
|
|
|
PRO TUNING |
13-4-2006 19:43 |
Posts: 4000 |
Jullie hebben het alleen over warmtegraden, maar niet over types bougie - of vindt je dat niet belangrijk ??
|
|
|
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:43 |
Posts: 4337 |
Jawel... Bij een korte schacht kop een lange schacht bougie erin zetten kan best funest zijn
In splitfire shit enzo geloof ik niet.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Mopar |
13-4-2006 19:44 |
Posts: 4772 |
Zo heeft mijn 4takt 50cc ook maar een NGK6je
en daar draai ik soms 13,5k meer, maargoed :P 4takt is een ander verhaal...
|
|
|
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:44 |
|
MB_5 |
13-4-2006 19:44 |
Posts: 10 |
jah, dr zal best veel verschil in zitten (al is het alleen maar de lengte :P) maar wat is daar zo belangrijk aan? waarom?
|
|
|
|
Mr Pain |
13-4-2006 19:45 |
|
John Huijben |
13-4-2006 19:46 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Heeft weinig met de vonk te maken, (blauwe) vonk is vonk ja..
Maar de bougie zelf voert ook warmte af, als je bijv. een NGK6 op een 80cc gaat zetten, kan de bougie niet alle warmte verwerken/afvoeren, wat krijg je dan als gevolg ?
Of je bougie gaat smelten - of je krijgt een groot gat in je zuiger
En aangezien een 80cc een grote verbrandings-kamer heeft, is er dus ook meer warmte (niet hitte) . Een 9 kan die warmte per slag aan, een 6 niet..
echt zwaar verneukt uitleggen
iemand die het beter weet te zeggen ?
oeh en hoe zit het dan met zon 1500cc cilinder van een trekker bv.
wat voor hittegraad zit daar in ?
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
koekie - Administrator |
13-4-2006 19:47 |
Posts: 12588 |
geen?
disel?
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:48 |
Posts: 4337 |
|
|
Drive it like you stole it. |
|