Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36263 - bougie
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 13-4-2006 19:38 Print reply
Posts: 4966
NGK HITTEGRAAD 8 zeg ik toch
 
Mopar 13-4-2006 19:39 Print reply

Posts: 4772
Heeft weinig met de vonk te maken, (blauwe) vonk is vonk ja..
Maar de bougie zelf voert ook warmte af, als je bijv. een NGK6 op een 80cc gaat zetten, kan de bougie niet alle warmte verwerken/afvoeren, wat krijg je dan als gevolg ?

Of je bougie gaat smelten - of je krijgt een groot gat in je zuiger

En aangezien een 80cc een grote verbrandings-kamer heeft, is er dus ook meer warmte (niet hitte) . Een 9 kan die warmte per slag aan, een 6 niet..

echt zwaar verneukt uitleggen

iemand die het beter weet te zeggen ?
 
koekie - Administrator 13-4-2006 19:39 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]


Hoe meer toeren, hoe meer wrijving tussen wand en zuiger... Hoe meer warmte.
Hoe meer mengsel je verbrand, of in een sneller tempo, des te meer warmte krijg je.


ja oke.. maar 50cc die 10k draait of een 70cc die 10k draait?
zit natuurlijk wel verschil in ?maar ook qua warmte?
enne.. ik heb al tijdje een ouwe scooterbougie erin zitten.. wat zou het uit maken als ik een "goeie"nieuwe koop met de goeie graad? merk je dat erg in prestatie"s?
 
Haaks de hoek om!
Mopar 13-4-2006 19:41 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


ja oke.. maar 50cc die 10k draait of een 70cc die 10k draait?
zit natuurlijk wel verschil in ?maar ook qua warmte?
enne.. ik heb al tijdje een ouwe scooterbougie erin zitten.. wat zou het uit maken als ik een "goeie"nieuwe koop met de goeie graad? merk je dat erg in prestatie"s?


70cc is meer cc. dus meer warmte/meer ruimte gevuld met warmte..
De hitte van een 50cc en 70cc per slag is gewoon hetzelfe, alleen een 70cc heeft ''meer'' zegmaar..

en idd - jij moet er een NGK8 indoen

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 13-4-2006 om 19:42 uur.
 
Mr Pain 13-4-2006 19:41 Print reply
Posts: 4966
ngk 8 (8hittegraad) dus een 8'je erin draaien 8dus niet 9 of 4 zegmaar
 
MB_5 13-4-2006 19:42 Print reply
Posts: 10
in prestaties niet denk ik, maar een te sterk afwijkende bougie (hittegraad) kan behoorlijk veel schade doen in je cilinder/zuiger
verder is het niet helemaal zo dat je met een hogere cil inhoud/ toeren warmere bougie nodig hebt. als ik me goed herinner heeft mn suzuki 500cc (wel 4-takt, miss w?er anders..) een 9...
 
PRO TUNING 13-4-2006 19:43 Print reply

Posts: 4000
Jullie hebben het alleen over warmtegraden, maar niet over types bougie - of vindt je dat niet belangrijk ??
 
Dikke Dennes 13-4-2006 19:43 Print reply

Posts: 4337
Jawel... Bij een korte schacht kop een lange schacht bougie erin zetten kan best funest zijn

In splitfire shit enzo geloof ik niet.
 
Drive it like you stole it.
Mopar 13-4-2006 19:44 Print reply

Posts: 4772
Zo heeft mijn 4takt 50cc ook maar een NGK6je

en daar draai ik soms 13,5k meer, maargoed :P 4takt is een ander verhaal...
 
Dikke Dennes 13-4-2006 19:44 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Zo heeft mijn 4takt 50cc ook maar een NGK6je

en daar draai ik soms 13,5k meer, maargoed :P 4takt is een ander verhaal...


Post dan ook niet.
 
Drive it like you stole it.
MB_5 13-4-2006 19:44 Print reply
Posts: 10
jah, dr zal best veel verschil in zitten (al is het alleen maar de lengte :P) maar wat is daar zo belangrijk aan? waarom?
 
Mr Pain 13-4-2006 19:45 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Jawel... Bij een korte schacht kop een lange schacht bougie erin zetten kan best funest zijn

In splitfire shit enzo geloof ik niet.




haha dat was het?

 
John Huijben 13-4-2006 19:46 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Heeft weinig met de vonk te maken, (blauwe) vonk is vonk ja..
Maar de bougie zelf voert ook warmte af, als je bijv. een NGK6 op een 80cc gaat zetten, kan de bougie niet alle warmte verwerken/afvoeren, wat krijg je dan als gevolg ?

Of je bougie gaat smelten - of je krijgt een groot gat in je zuiger

En aangezien een 80cc een grote verbrandings-kamer heeft, is er dus ook meer warmte (niet hitte) . Een 9 kan die warmte per slag aan, een 6 niet..

echt zwaar verneukt uitleggen

iemand die het beter weet te zeggen ?



oeh en hoe zit het dan met zon 1500cc cilinder van een trekker bv.
wat voor hittegraad zit daar in ?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
koekie - Administrator 13-4-2006 19:47 Print reply

Posts: 12588
geen?

disel?
 
Haaks de hoek om!
Dikke Dennes 13-4-2006 19:48 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]




haha dat was het?



Wat dan?
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved