westcoastnewbie |
12-4-2006 12:33 |
Posts: 284 |
Waarschijnlijk een met een hogere warmtegraad ,welke heb je nu ?
Een 7 of 8 zal wel volstaan .
|
|
|
|
cmtheman |
12-4-2006 12:34 |
Posts: 2710 |
eeen 9 kan ook best, want ik had met 50snel en 14mm carb met veel toeren ook een 9, anders gingen ze kapot, dus kan jij ook doen
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
jirogu |
12-4-2006 12:37 |
Posts: 79 |
ik heb nu een champion RL82YC
|
|
|
|
cmtheman |
12-4-2006 12:38 |
Posts: 2710 |
pak ngk bh9s of ngk-r 9
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
MB_5 |
13-4-2006 19:28 |
Posts: 10 |
getal (7,8,9) kun je globaal aannemen als je 70,80,90 km/h op top rijd?
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
13-4-2006 19:29 |
Posts: 12846 |
Nee het werkt anders.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
koekie - Administrator |
13-4-2006 19:30 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Nee het werkt anders.
leg eens uit dan?
ik ben totaal geen bougie exper.. en zou het ookwel willen weten..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
13-4-2006 19:31 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
leg eens uit dan?
ik ben totaal geen bougie exper.. en zou het ookwel willen weten..
Hoe het precies zit weet ik niet, wat volgens mij zo is is dat elke type setup een ander soort verbranding nodig heeft. Dit heeft meer met cc's te maken dan met km's.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:32 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Waarschijnlijk een met een hogere warmtegraad ,welke heb je nu ?
Een 7 of 8 zal wel volstaan .
Meld wel even dat je 't over een NGK hebt nu.
Bij Bosch zit dit helemaal anders.
@ TS : Koop een NGK 9.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
koekie - Administrator |
13-4-2006 19:32 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Hoe het precies zit weet ik niet, wat volgens mij zo is is dat elke type setup een ander soort verbranding nodig heeft. Dit heeft meer met cc's te maken dan met km's.
hmm.. oke.. ik zal er nog welleens naar googlen!
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Mopar |
13-4-2006 19:33 |
Posts: 4772 |
Best kut uit te leggen nu je er zo over nadenkt
iig met een 80cc moet je wel een 9 erin proppen, een getunde 70 ook, met een normale 70cc is 8 wel goed... met een 50cc opgevoerd ook wel 8, en met een ori 50 6/7..
maar beetje kut uitleggen...
80cc heeft meer warmte - grotere verbranding - dus er is meer warmte per slag zegmaar, en dat moet afgevoerd worden, dus een 9 want die verwerkt meer warmte... ofzo :P
|
|
|
|
Mr Pain |
13-4-2006 19:34 |
|
koekie - Administrator |
13-4-2006 19:34 |
Posts: 12588 |
hmm.. raar verhaal..
k bedoel.. vonk is in princiepe tog gewoon vonk??
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:36 |
Posts: 4337 |
Een langzame brommer produceert niet zo enorm veel warmte, dus moet een bougie de warmte vasthouden om de cilinder op een ideale temperatuur te houden (Niet te warm, niet te koud.)
Een snelle brommer met een betere/snellere/zwaardere ontbranding moet juist wat van zijn warmte kwijt, zij hebben dus een bougie nodig met een andere warmtegraad.
Vooral bij snelle brommer kan een bougie veel uitmaken.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Dikke Dennes |
13-4-2006 19:37 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
hmm.. raar verhaal..
k bedoel.. vonk is in princiepe tog gewoon vonk??
Hoe meer toeren, hoe meer wrijving tussen wand en zuiger... Hoe meer warmte.
Hoe meer mengsel je verbrand, of in een sneller tempo, des te meer warmte krijg je.
|
|
Drive it like you stole it. |
|