Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36263 - bougie
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jirogu 12-4-2006 12:32 Print topicpost

Posts: 79
ey khad eerst n 50cc orgineel onder mn yamaha dtr en 14 mm carb. Nu 70cc en 20mm, Moet k nu n andere bougie erop gooien en wat voor een?
 

westcoastnewbie 12-4-2006 12:33 Print reply

Posts: 284
Waarschijnlijk een met een hogere warmtegraad ,welke heb je nu ?
Een 7 of 8 zal wel volstaan .
 
cmtheman 12-4-2006 12:34 Print reply

Posts: 2710
eeen 9 kan ook best, want ik had met 50snel en 14mm carb met veel toeren ook een 9, anders gingen ze kapot, dus kan jij ook doen
 
ZAC #802, KNMV #82
jirogu 12-4-2006 12:37 Print reply

Posts: 79
ik heb nu een champion RL82YC
 
cmtheman 12-4-2006 12:38 Print reply

Posts: 2710
pak ngk bh9s of ngk-r 9
 
ZAC #802, KNMV #82
MB_5 13-4-2006 19:28 Print reply
Posts: 10
getal (7,8,9) kun je globaal aannemen als je 70,80,90 km/h op top rijd?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-4-2006 19:29 Print reply

Posts: 12846
Nee het werkt anders.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
koekie - Administrator 13-4-2006 19:30 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Nee het werkt anders.



leg eens uit dan?
ik ben totaal geen bougie exper.. en zou het ookwel willen weten..
 
Haaks de hoek om!
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-4-2006 19:31 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



leg eens uit dan?
ik ben totaal geen bougie exper.. en zou het ookwel willen weten..


Hoe het precies zit weet ik niet, wat volgens mij zo is is dat elke type setup een ander soort verbranding nodig heeft. Dit heeft meer met cc's te maken dan met km's.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Dikke Dennes 13-4-2006 19:32 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Waarschijnlijk een met een hogere warmtegraad ,welke heb je nu ?
Een 7 of 8 zal wel volstaan .


Meld wel even dat je 't over een NGK hebt nu.
Bij Bosch zit dit helemaal anders.

@ TS : Koop een NGK 9.
 
Drive it like you stole it.
koekie - Administrator 13-4-2006 19:32 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Hoe het precies zit weet ik niet, wat volgens mij zo is is dat elke type setup een ander soort verbranding nodig heeft. Dit heeft meer met cc's te maken dan met km's.



hmm.. oke.. ik zal er nog welleens naar googlen!
 
Haaks de hoek om!
Mopar 13-4-2006 19:33 Print reply

Posts: 4772
Best kut uit te leggen nu je er zo over nadenkt

iig met een 80cc moet je wel een 9 erin proppen, een getunde 70 ook, met een normale 70cc is 8 wel goed... met een 50cc opgevoerd ook wel 8, en met een ori 50 6/7..

maar beetje kut uitleggen...

80cc heeft meer warmte - grotere verbranding - dus er is meer warmte per slag zegmaar, en dat moet afgevoerd worden, dus een 9 want die verwerkt meer warmte... ofzo :P
 
Mr Pain 13-4-2006 19:34 Print reply
Posts: 4966
8























































ngk
 
koekie - Administrator 13-4-2006 19:34 Print reply

Posts: 12588
hmm.. raar verhaal..

k bedoel.. vonk is in princiepe tog gewoon vonk??
 
Haaks de hoek om!
Dikke Dennes 13-4-2006 19:36 Print reply

Posts: 4337
Een langzame brommer produceert niet zo enorm veel warmte, dus moet een bougie de warmte vasthouden om de cilinder op een ideale temperatuur te houden (Niet te warm, niet te koud.)

Een snelle brommer met een betere/snellere/zwaardere ontbranding moet juist wat van zijn warmte kwijt, zij hebben dus een bougie nodig met een andere warmtegraad.

Vooral bij snelle brommer kan een bougie veel uitmaken.


 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 13-4-2006 19:37 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
hmm.. raar verhaal..

k bedoel.. vonk is in princiepe tog gewoon vonk??


Hoe meer toeren, hoe meer wrijving tussen wand en zuiger... Hoe meer warmte.
Hoe meer mengsel je verbrand, of in een sneller tempo, des te meer warmte krijg je.
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved