Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 673 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36257 - beste begrenzer
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 14337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 13-4-2006 22:01 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
@Dronkz, dan valt het toch op dat je hendel maar 3/4 gas o.i.d. gaat.


Hoezo ? Ik ken gasten die snelgas zetten op een 12mm carb, hoe denk je dat dat is. Je zorgt eerst gewoon dat je een vrij lange slag hebt, niks aan de hand, behalve dat je 'm iets verder moet draaien om vol gas te geven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
gasschijf is dat dat zilveren geval waar heteinde van je gaskabel aan vastzit??
hoe werkt datdan precies, enwelke lijkt/vind jij beter

edit: alleen hoe fix je zo'n hendel?

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-4-2006 om 21:31 uur.


De gasschuif zit in je carburateur, en regelt als het ware hoeveel "gas" je geeft. Als de gasschuif volledig open staat geef je dus vol gas. Mijn broertje in kwestie reed dus met een begrensde (verlengde) gasschuif waardoor je nooit "vol gas" kon geven. Dit is dus een permanente oplossing, in tegenstelling tot de oplossing die ik eerder gaf.
 
homoet exhaust 13-4-2006 22:04 Print reply
Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Hoezo ? Ik ken gasten die snelgas zetten op een 12mm carb, hoe denk je dat dat is. Je zorgt eerst gewoon dat je een vrij lange slag hebt, niks aan de hand, behalve dat je 'm iets verder moet draaien om vol gas te geven.

[...]


De gasschuif zit in je carburateur, en regelt als het ware hoeveel "gas" je geeft. Als de gasschuif volledig open staat geef je dus vol gas. Mijn broertje in kwestie reed dus met een begrensde (verlengde) gasschuif waardoor je nooit "vol gas" kon geven. Dit is dus een permanente oplossing, in tegenstelling tot de oplossing die ik eerder gaf.

of je zet gewoon een busje bovenop de gasschuif dan heb je hetzelfde effect...
kijken of je een stangetje door de mengkamerdeksel ken doen met een o-ring en dan je gasschuif begrenzen...
best wel kans op valse lucht ma het is miss wel mogelijk
 
As I get older, the faster I used to be...
chrisda 13-4-2006 22:10 Print reply
Posts: 387
oooooow in je carb, daar kan je natuurlijk niet zomaar een gaatje in boren ofzo endan iets insteken waardoor hij minder gasgeeft
en ik wil ook geen permanente dan is inderdaad jouw oplossing stukken beter, meot alleen nog een hendel bedenken maar heb denk ik alwat gevonden,
edit: kom tekening aan, deze uitleg sucks

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-4-2006 om 22:14 uur.
 
wiebutt 13-4-2006 22:13 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Hoezo ? Ik ken gasten die snelgas zetten op een 12mm carb, hoe denk je dat dat is. Je zorgt eerst gewoon dat je een vrij lange slag hebt, niks aan de hand, behalve dat je 'm iets verder moet draaien om vol gas te geven.

[...]


De gasschuif zit in je carburateur, en regelt als het ware hoeveel "gas" je geeft. Als de gasschuif volledig open staat geef je dus vol gas. Mijn broertje in kwestie reed dus met een begrensde (verlengde) gasschuif waardoor je nooit "vol gas" kon geven. Dit is dus een permanente oplossing, in tegenstelling tot de oplossing die ik eerder gaf.



voer dan niet op , lange lul
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
mtlover 13-4-2006 22:13 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Hoezo ? Ik ken gasten die snelgas zetten op een 12mm carb, hoe denk je dat dat is. Je zorgt eerst gewoon dat je een vrij lange slag hebt, niks aan de hand, behalve dat je 'm iets verder moet draaien om vol gas te geven.
Ik dacht dat dat juist het probleem was, dat het dan op zou vallen..
 
chrisda 13-4-2006 23:02 Print reply
Posts: 387
hier dacht ik aan om de begrenzer aan en uit te zetten
je kan hem alleen aanzetten door eentouwtje of zo, uitmoet je ff prutsen maarja liever 10min prutsendan tering hoge boete

 
NSR_rijder 14-4-2006 18:18 Print reply

Posts: 510
gaskraan tusse uitlaat pijp bouwen.

als je onderlangse pijp heb ofso kan je bijvoorbeeld er een gaskabel aanmake..

kan tog?
 
chrisda 14-4-2006 19:12 Print reply
Posts: 387
snap je idee niet,bedoel je zo'n kraantje dat je dichtdraait maar nog wel klein gaatje zit om beetje gas uit te laten lopen maar net genoeg dat ie 50 of zo gaat. als adt zo is bestaat al en zou neit weten hoe je opeen kraantje een kabeltej wil maken
 
NSR_rijder 14-4-2006 22:16 Print reply

Posts: 510
je kan tog gewoon net als een koppelings kabel tewerk gaan alleen dan bij een gaskraan...

lijk me niet zo moeilijk
 
chrisda 15-4-2006 16:27 Print reply
Posts: 387
kan je niet un tekeningetje maken?
 
Frysk 15-4-2006 16:38 Print reply

Posts: 34930
kokertje op de gasschuif
hier in friesland (iig bij mij i/d buurt) zonder begrenzer rijden
zodra ik i.d buurt v/d steden kom dan kokertje op de gaschuif plaatsen
zodat ie net niet in de powerband komt
 
giggitybyte
chrisda 15-4-2006 16:43 Print reply
Posts: 387
ja die ken ik al, maarja ik rijd constant stad in en uit, tenmisnte groot dorp/kleine stad maar waar in ieder geval vaakgecontroleerd word en dat is dan niet egt handig om elke keer dat kokertje erop te zetten.
 
me myself and I 15-4-2006 17:58 Print reply

Posts: 2222
weet niet of het al langsgekomen is:
http://www.scooter-f..._begrenzer_maken.php
 
... Boe!
chrisda 15-4-2006 18:03 Print reply
Posts: 387
ja,maar gaat mij eigenlijk om een mechanische begrenzer en niet elektrisch, dat neem ik pas als er echt geen goeie mechanische is
 

Dit topic is 14337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved