Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 492 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36257 - beste begrenzer
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 13-4-2006 10:22 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
das op zich een goeie wat mij ook wel grappig lijk is een 2de contactslot zeg maar, un vriend van mij heeft dat ook maar dat is omdat zijn contact kapot is, heeft die gewoon zoiets tussen gestoken.
als je dat knopje bijvoorbeld tussen je tank en zadel steek dan is het contac gewoon uit kunnen ze kicken wat ze willen ze krijgen hem niet aan. of is dat te doorzichtig dat ze hem mee nemen ofzo


(btw pleas iemand die weet hoe die quadgasbegrenzers werken?

edit:wat splendid zeg is wel, tis wel toevallig dat hij eens stopt

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-4-2006 om 10:21 uur.


dan houden ze hem...
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Splendid 13-4-2006 10:24 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Darkstar
[...]


Ik weet nog niet precies hoe je het zou kunnen maken maar het is een idee.
en de kunst is ook dat je het op een 1 of andere manier goed kunt verstoppen.
En als jij een eurobegrenzer hebt loop je ook het risico dat ze hem willen houden.


tis vrij duidelijk te zien als je benzineslang niet in 1x naar je carb loopt, en met een eurobegrenzer zullen ze je wss eerst vrageno f je een begrenzer hebt (als ze iets merken), en dan moet je die eraf halen enzo en dan gaan ze weer testen, dan krijg je dikke boete en mag je weer weg
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
mcdronkz 13-4-2006 10:24 Print reply

Posts: 32777
In het ,,grote begrenzer'' topic had ik trouwens een ander idee aangedragen, bij deze nog een keer:

Mijn contact is een beetje raar (maar dat kan de jouwe ook snel genoeg worden denk ik ). Hij heeft 3 standen:

1. Uit, maar alleen in deze stand kan ik de sleutel eruit halen. (stuurslot ofzo ??)
2. Uit, maar in deze stand kan ik dus niet m'n sleutel eruit halen.
3. Aan, op contact, blablaba, whatever.

Nu wil ik dus zorgen dat mijn brommer in stand 3 begrenst, maar dat 'ie in stand 2 ook rijdt, zodat ik er normaal mee kan rijden !

Dus ik kom bij de rollerbank, zet m'n contact van stand 2 naar stand 3, en de brommer is begrenst.

Dit is natuurlijk bij ieder contact te maken denk ik, alleen even zorgen dat 'ie in stand 2 ook op contact staat en kan rijden, maar geen idee hoe je dat doet. Als je dat lukt, kun je de brommer ook wel in stand 3 laten begrenzen neem ik aan.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 13-4-2006 om 10:25 uur.
 
mulder 13-4-2006 11:10 Print reply

Posts: 13701
Mijn idee is voor een schakelaar, je hebt bijvoorbeeld een eurobegrenzer of twaalfstanden en je maakt er een relais aan die werkt dmv een magneet.
Die magneet heb jij in je zak of ergens aan je been, zodra jij van de brommer afgaat issie begrenst.
Spring je erweer op maakt de magneet weer contact en boek je weer verder.
 
chrisda 13-4-2006 17:30 Print reply
Posts: 387
van die magneet bestaat al maar ut idee dat als je eraf gaat begrensd en erop niet begrensd is op zich wel slim maar dan zou je magneet precies moet zitten waar dat schakelaartje zit, en bijv als ie op je been zit en je beweegt je been wel eens, en dan rijd je negentig bijv en dan verschuift ie en dan is hij ineens begrensd.
dan lijkt mij met die contact veel beter werken en ook een onontdekbaar knopje, tis namelijk gewoon je contact. wat ook kan is je zet je brom aan dan is hij automatisch begrensd en als je harder wil druk je ut knopje in. dat heeft als voordel dat als ze de accu loshalen hij dan ook automatisch begrensd word want je hebt de accu nodig om hem te ontgrenze. alleen ik heb liever geen elektrische.
maar dus zo'n gas of lucht of iets anders wat goed werkt
 
Saknet 13-4-2006 17:48 Print reply

Posts: 10355
gas of lucht stotterd nog erger dan elektr.
je moet et et beste combineren, wil je et stottervrij krijgen (zorgen dat je gashendel niet zon rot eind kan ronddraaien, en elek begrenzer)
die van mcdronks pwns wel, maar dan zul je je contactslot uit elkaar moeten halen en er een contactje bij in solderen ofzo

zie ik nog niet direct goed gaan

beter ander contact kopen die fabrieksaf 3 standen heeft, zitten draadjes gelijk ok P:

oja, ik zou liever een serie knopjes erop zetten want als ze 1 "schakelaar" vinden dan moet et eigenlijk niet gelijk gedaan zijn

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-4-2006 om 17:49 uur.

wat ik dus had, was een schroefje achterop mijn gashandvat iets, als ik dat indraaide kon ik nog maar een klein beetje gas geven.
icm me 2uf elektr. begrenzer deed me 80cc er dan dikke 250 meter over eer ie op de 50km/u zat (Reed normaal dikke 100)

en hij stotterde nie.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-4-2006 om 17:52 uur.
ik hoop dat oom agent dit leest, zodat die lui helemaal paranoia worden van alle mogelijkheden tot aan en uit-zetbare begrenzers, en nooit meer een brommer kunnen zien zonder te gaan schuimbekken.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-4-2006 om 17:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
chrisda 13-4-2006 17:54 Print reply
Posts: 387
owke dat klotp dan weer wel

en bij mij zit er al 3 standen in namelijk aan, uit, en contactslot die doet ut bij mij niet, tenminste komt er wel uit maar dat haakje is eraf (misschien gestole maarja) of bedoel je dat er behalve die drie nog eentje bij zit ofzo?

en meerdere knopjes is wel slim maarja soms heb je er geen tijd voor ofzo of nouja weetnieteg

edit: wanneer stottert zo'n ding, want als hij alleen in de hoogste versnelling in zijn top stottert of in alle versnelling in hoog in de toeren dan neem ik denk gewoon zo'n elektrische in combinatie gas voor 4/5 begrenzen zodat die de top zeg maar dus net niet haalt

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-4-2006 om 17:56 uur.
 
benellifan 13-4-2006 18:41 Print reply
Posts: 1553
probeer iets te maken dat als je op je brommer gaat zitten je benzinetoevoer word verminderd (hydraulatiek) en uiteraard met een knopje aan en uit te zetten is

of gewoon een schakelaar eronder en als je helemaal naar 8er leunt dat de schakelaar omgaat??

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 13-4-2006 om 18:42 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mcdronkz 13-4-2006 18:52 Print reply

Posts: 32777
Hier ook nog even, zie topic quad gasbegrenzer:


 
psychopatje 13-4-2006 19:00 Print reply

Posts: 5621
is t niet gewoon een id dat je er meerdere begrenzers op zet,een euro,zon morsecode geval en eentje met afstandbediening?? als ze er dan 1 vinden heb je er nog 2,dus dan rijd ie nog steeds begrenst,miss dat t voor hun dan aannemelijker is om te denken dat ie gewoon niet harder gaat??
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
chrisda 13-4-2006 19:38 Print reply
Posts: 387
wanneer stottert zo'n elektrische begrenzer meestal. in alle versnelling in zijn top of alleen in de laatste versnelling in zijn top? want als ut het laatste is dan zou je zeg maar dat ene systeem van mcdronkz kunnentoepassen of pinnetje in de gashendel maar dan hoef je ut pinnetje maar klein stukje naar voren erin te steken en van mcdronkz ook maar klein stukje 'inkorten'
 
mcdronkz 13-4-2006 20:53 Print reply

Posts: 32777
Het ideale van dit systeem is dat je niks af hoeft te stellen (mits je brommer op dit moment met half gas goed loopt, check ook gasnaald !) en het valt absoluut niet op. Mijn broertje rijdt met een begrensde gasschuif, dat heeft in principe het zelfde effect, en reed prima verder.

Ik zit er wel serieus overna te denken om dit op mijn brommer toe te passen.
 
killer cdtje 13-4-2006 20:55 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Het ideale van dit systeem is dat je niks af hoeft te stellen (mits je brommer op dit moment met half gas goed loopt, check ook gasnaald !) en het valt absoluut niet op. Mijn broertje rijdt met een begrensde gasschuif, dat heeft in principe het zelfde effect, en reed prima verder.

Ik zit er wel serieus overna te denken om dit op mijn brommer toe te passen.



ik reed met een begrensde gasschijf maar idd rijd goed
 
............
chrisda 13-4-2006 21:30 Print reply
Posts: 387
gasschijf is dat dat zilveren geval waar heteinde van je gaskabel aan vastzit??
hoe werkt datdan precies, enwelke lijkt/vind jij beter

edit: alleen hoe fix je zo'n hendel?

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-4-2006 om 21:31 uur.
 
mtlover 13-4-2006 21:57 Print reply

Posts: 2372
@Dronkz, dan valt het toch op dat je hendel maar 3/4 gas o.i.d. gaat.
 

Dit topic is 14405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved