crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-4-2006 22:58 |
Posts: 10560 |
knipper buiger lassen
wees iets duidelijker
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-4-2006 om 22:58 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
richard3 |
11-4-2006 22:58 |
Posts: 5198 |
hoe bedoel je ?
opmaat ?
een andere uitlaat aanpassen ?
wat meer info
|
|
op naar de grote brommers |
|
mtlover |
11-4-2006 22:59 |
Posts: 2372 |
Een bestaande verlassen of opmaat berekeningen laten maken en 'm dan lassen/laten lassen?
Edit: weer niet snel genoeg
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 11-4-2006 om 23:00 uur.
|
|
|
|
Rody9933 |
11-4-2006 23:00 |
Posts: 494 |
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg
Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-4-2006 23:02 |
Posts: 10560 |
je moet even contact opnemen met iemand die een uitlaat voor je kan berekenen
hij stuurt je dan wss een lijstje met aantal factoren die afhankelijk van jouw brommer moeten worden ingvuld
hij berekend een uitlaat , jij tekent hem uit , knipt het , trekt het over op staal , knipt dat , maak er mooie conussen van , last de boel aan mekaar en zet het op je brommer
het is niet zo dat een opmaat beter presteerd als een fabrieksuitlaat , bij het maken van een uitlaat moet je altijd een compromie maken , en dit hangt af van je doeleinde , een fabriekspijp is vaak uitvoerig getest en verbeterd , dit doe je niet zo even na .
voor mt ed is het anders omdat je hier gewoon geen fatsoenlijk pijpen voor kunt krijgen , voor senda echter wel
je hoeft trouwens niet bij alles wat je vraagt te vermelden dat je brommer een x-race is , de techniek is hetzelfde als elke andere senda
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-4-2006 om 23:05 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
11-4-2006 23:02 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg
Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.
denk toch dat die opmaat van jou onderlangs gaat worden dus je hebt niks aan ori uitlaat en kan je beetje lassen?
|
|
|
|
Rody9933 |
11-4-2006 23:06 |
Posts: 494 |
Ja.
Maar gaat ie niet sneller als er 1 grotere bocht op gaat.
PS:Ik heb een model van 2005
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
mtlover |
11-4-2006 23:06 |
Posts: 2372 |
Als het goed is heb ik thuis nog een filmpje van een standaard Senda met een opmaat pijp (door Foekema) die rond de 100 loopt, maar hoe hard zou je willen, anders is het misschien aan te raden gewoon een fabriekspijp te nemen.
|
|
|
|
Hondalover19 |
11-4-2006 23:06 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg
Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.
Ofwel koop een andere uitlaat ofwel maak een opmaat.
Opmaat maken om te beginnen lezen lezen lezen en leren .Gebruik de search en/of koop het boek van Bell.Daarna je cilinder volledig doorrekenen.Poortmap maken ,alle gegevens zoeken , slag ,boring ,drijfstang lengte .Gewenste toental bepalen voor je powerband (bv. tussen de 5000-7000tpm ) poorten berekenen enz...
Te veel om allemaal op te noemen kzou zeggen gewoon lezen
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-4-2006 23:08 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Marko |
11-4-2006 23:09 |
Posts: 1521 |
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-4-2006 23:13 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mtlover |
11-4-2006 23:14 |
Posts: 2372 |
Ik zal morgen dat filmpje even uploaden, daar zie je dat ie ongeveer 100 loopt op de autoteller, compleet standaard Senda, alleen opmaat, van Erwin van het Derbi forum meen ik.
|
|
|
|
mblover |
11-4-2006 23:50 |
Posts: 5391 |
Als ik het goed heb loopt een metrakit thrower wel lekker op een std senda...
Opmaat pijp maken is wel leuker, maar je moet behoorlijk kunnen lassen (0,7mm dik staal, is erg dun dus, brand je zo doorheen) en het is makkelijk als je een machine hebt om te buigen want om te kloppen is kl*tewerk en je bent blij als je ze ovaal krijgt....
|
|
|
|
mtlover |
13-4-2006 22:52 |
Posts: 2372 |
|
|
|
|