Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe moet het

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36255 - Hoe moet het
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rody9933 11-4-2006 22:58 Print topicpost

Posts: 494
Hoe moet ik een uitlaat voor mijn Derbi Senda r X-race maken?
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.

crossgek - Forum en Sales Moderator 11-4-2006 22:58 Print reply

Posts: 10560
knipper buiger lassen

wees iets duidelijker

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-4-2006 om 22:58 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
richard3 11-4-2006 22:58 Print reply

Posts: 5198
hoe bedoel je ?
opmaat ?
een andere uitlaat aanpassen ?
wat meer info

 
op naar de grote brommers
mtlover 11-4-2006 22:59 Print reply

Posts: 2372
Een bestaande verlassen of opmaat berekeningen laten maken en 'm dan lassen/laten lassen?
Edit: weer niet snel genoeg

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 11-4-2006 om 23:00 uur.
 
Rody9933 11-4-2006 23:00 Print reply

Posts: 494
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg


Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-4-2006 23:02 Print reply

Posts: 10560
je moet even contact opnemen met iemand die een uitlaat voor je kan berekenen
hij stuurt je dan wss een lijstje met aantal factoren die afhankelijk van jouw brommer moeten worden ingvuld
hij berekend een uitlaat , jij tekent hem uit , knipt het , trekt het over op staal , knipt dat , maak er mooie conussen van , last de boel aan mekaar en zet het op je brommer


het is niet zo dat een opmaat beter presteerd als een fabrieksuitlaat , bij het maken van een uitlaat moet je altijd een compromie maken , en dit hangt af van je doeleinde , een fabriekspijp is vaak uitvoerig getest en verbeterd , dit doe je niet zo even na .
voor mt ed is het anders omdat je hier gewoon geen fatsoenlijk pijpen voor kunt krijgen , voor senda echter wel

je hoeft trouwens niet bij alles wat je vraagt te vermelden dat je brommer een x-race is , de techniek is hetzelfde als elke andere senda

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-4-2006 om 23:05 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-4-2006 23:02 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg


Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.


denk toch dat die opmaat van jou onderlangs gaat worden dus je hebt niks aan ori uitlaat en kan je beetje lassen?
 
Rody9933 11-4-2006 23:06 Print reply

Posts: 494
Ja.
Maar gaat ie niet sneller als er 1 grotere bocht op gaat.
PS:Ik heb een model van 2005

 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
mtlover 11-4-2006 23:06 Print reply

Posts: 2372
Als het goed is heb ik thuis nog een filmpje van een standaard Senda met een opmaat pijp (door Foekema) die rond de 100 loopt, maar hoe hard zou je willen, anders is het misschien aan te raden gewoon een fabriekspijp te nemen.
 
Hondalover19 11-4-2006 23:06 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Berekenen,aanpassen op die opmaat te maken.
ps:nee mijn derbi gaat nie snel genoeg


Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 11-4-2006 om 23:01 uur.



Ofwel koop een andere uitlaat ofwel maak een opmaat.
Opmaat maken om te beginnen lezen lezen lezen en leren .Gebruik de search en/of koop het boek van Bell.Daarna je cilinder volledig doorrekenen.Poortmap maken ,alle gegevens zoeken , slag ,boring ,drijfstang lengte .Gewenste toental bepalen voor je powerband (bv. tussen de 5000-7000tpm ) poorten berekenen enz...
Te veel om allemaal op te noemen kzou zeggen gewoon lezen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-4-2006 23:08 Print reply

Posts: 10560
http://www.xs4all.nl...HPI2005/MVI_0969.avi
opmaat icm hpi op verder standaard derbi
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Marko 11-4-2006 23:09 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
http://www.xs4all.nl...HPI2005/MVI_0969.avi
opmaat icm hpi op verder standaard derbi


klinkt zeer goed... zijn er nog meer filmpjes van
dat ie ook rijd ofzow?
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-4-2006 23:13 Print reply

Posts: 10560
volgens mij niet
http://www.brommerforum.nl/user/3718
kijk anders gerust zelf even
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtlover 11-4-2006 23:14 Print reply

Posts: 2372
Ik zal morgen dat filmpje even uploaden, daar zie je dat ie ongeveer 100 loopt op de autoteller, compleet standaard Senda, alleen opmaat, van Erwin van het Derbi forum meen ik.
 
mblover 11-4-2006 23:50 Print reply

Posts: 5391
Als ik het goed heb loopt een metrakit thrower wel lekker op een std senda...
Opmaat pijp maken is wel leuker, maar je moet behoorlijk kunnen lassen (0,7mm dik staal, is erg dun dus, brand je zo doorheen) en het is makkelijk als je een machine hebt om te buigen want om te kloppen is kl*tewerk en je bent blij als je ze ovaal krijgt....
 
mtlover 13-4-2006 22:52 Print reply

Posts: 2372
http://www.flurl.com...enda_Erwin_u_123360/

Wel een Fiat teller he?
 

Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved