Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - v8 pocket bike?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36250 - v8 pocket bike?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hasj volle gasj 11-4-2006 22:40 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
is een heel erg laag toeren tal voor rc begrippen, mja dan weet ik ook niet of dat dit ding op metanol draait of benzine... Want een normaal 3,5cc motortje draait al gouw rond de 35000 toeren


zon rc motortje loopt ook op methanol met nitro er bij he.

ik hep zelf zown autotje, die is 2,5cc en draait stationair 2.500 rpm
en vollegas 25000rpm.

dat jankt echt, als hij eens goed afgesteld is (een hele klus bij zo'n ding) dan zal ik een flimpje maken
 
buldogo2 11-4-2006 22:44 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
[...]


zon rc motortje loopt ook op methanol met nitro er bij he.

ik hep zelf zown autotje, die is 2,5cc en draait stationair 2.500 rpm
en vollegas 25000rpm.

dat jankt echt, als hij eens goed afgesteld is (een hele klus bij zo'n ding) dan zal ik een flimpje maken


Ja ik heb ook rc met motortje van 400 euro is 3.5cc en 2.5 pk bij 40000 rpm, maar da gaat amel niet op want deze dingen zijn blijkbaar 4t
 
Born to ride
ruud1 11-4-2006 22:44 Print reply

Posts: 806
k heb zelf 9 jaar in de modelbouw gezeten, voor zo'n v8 vond ik 13000rpm veel.
ik deed lijnvliegen, die krengen gingen 180km/h en de motortjes draaiden bij ons op de de top idd 35000 toeren, we hebben er ooit eentje opgeblazen met het kijken wat wat xtra nitro deed . toerenteller ervoor gehouden, maar 40000 vond ie niet leuk
 
b e r t 12-4-2006 8:39 Print reply

Posts: 1855
k vind wel vet zo'n ding. vraagt iemand wat voor blok rij je nu mee. Zeg je V8!!!. dat heeft wel wat

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 12-4-2006 om 8:41 uur.
 
User 927 12-4-2006 10:06 Print reply

Posts: 6405
Het heeft inderdaad wel wat voor een chopper-projectje, al is het alleen maar voor de looks en het geluid. Je bent wel DE man met zo'n ding

Maar goed, er stond op die site dat het een 1:4 replica van een 427 Small Block. Een 427 is een 7 liter V8... een 1:4 replica is dan dus... 1750cc... Het lijkt mij dat daar nog genoeg vermogen uit te persen is

Als ze daar maar 3.5pk uithalen doen ze iets goed fout.
 
b e r t 12-4-2006 10:15 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Het heeft inderdaad wel wat voor een chopper-projectje, al is het alleen maar voor de looks en het geluid. Je bent wel DE man met zo'n ding

Maar goed, er stond op die site dat het een 1:4 replica van een 427 Small Block. Een 427 is een 7 liter V8... een 1:4 replica is dan dus... 1750cc... Het lijkt mij dat daar nog genoeg vermogen uit te persen is

Als ze daar maar 3.5pk uithalen doen ze iets goed fout.


het zal wel meer zijn

mijn crossauto is 4-lijncilinders 1.0 en 40pk (en dat is zelfs weinig)

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 12-4-2006 om 10:49 uur.
 
EIERBOER 12-4-2006 10:54 Print reply

Posts: 1207
whaha gaaf zo'n ding
 
kalm an!!
the ghansman 12-4-2006 15:23 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Maar goed, er stond op die site dat het een 1:4 replica van een 427 Small Block. Een 427 is een 7 liter V8... een 1:4 replica is dan dus... 1750cc... Het lijkt mij dat daar nog genoeg vermogen uit te persen is


Zo werkt het helaas niet Als je een voorwerp met een factor V verkleind, bedoelen ze de lengte, breedte en hoogte is een factor V kleiner ten opzichte van het orgineel. Maar voor volumes geldt V^3.

Reken maar na, als je de ribben van een cubus allemaal de helft zou maken, dan wordt het VOLUME 2^3=8 keer zo klein.

Dus als ze een schaal van 1/4 hebben, dan zal de cil inhoud ongeveer 4^3=64 keer zo klein zijn, dit wil zeggen: 7000/64=+/- 110cc. En geen 1750 helaas
 
Altijd druk met heelveel niks
Gary - Forum en Gallery Moderator 12-4-2006 15:26 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


het zal wel meer zijn

mijn crossauto is 4-lijncilinders 1.0 en 40pk (en dat is zelfs weinig)

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 12-4-2006 om 10:49 uur.


Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
dez 12-4-2006 15:29 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Het heeft inderdaad wel wat voor een chopper-projectje, al is het alleen maar voor de looks en het geluid. Je bent wel DE man met zo'n ding

Maar goed, er stond op die site dat het een 1:4 replica van een 427 Small Block. Een 427 is een 7 liter V8... een 1:4 replica is dan dus... 1750cc... Het lijkt mij dat daar nog genoeg vermogen uit te persen is

Als ze daar maar 3.5pk uithalen doen ze iets goed fout.


inhoud is veel minder,
ik weet niet wat de slag en boring is van een echte 427

maar ff voorbeeldje

we nemen een v8 met een slag van 10 cm en een boring van 8.8 cm
inhoud cilinder is dan 4.4^2*pie*10=608 cc
dat nog ff keer 8 en dan heb je een inhoud van 4,8 liter

nu ff met schaal 1 op 4

dan heb je een slag van 2.5 en een boring van 2.2
inhoud is dan 1.1^2*pie*2.5= 9.5 cc
dat ook weer keer 8 is 76 cc

maakt nogal een verschil


correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door dez op 12-4-2006 om 15:30 uur.
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
the ghansman 12-4-2006 15:36 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dez
[...]


inhoud is veel minder,
ik weet niet wat de slag en boring is van een echte 427

maar ff voorbeeldje

we nemen een v8 met een slag van 10 cm en een boring van 8.8 cm
inhoud cilinder is dan 4.4^2*pie*10=608 cc
dat nog ff keer 8 en dan heb je een inhoud van 4,8 liter

nu ff met schaal 1 op 4

dan heb je een slag van 2.5 en een boring van 2.2
inhoud is dan 1.1^2*pie*2.5= 9.5 cc
dat ook weer keer 8 is 76 cc

maakt nogal een verschil


correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door dez op 12-4-2006 om 15:30 uur.


Dus een facor 64 lees mijn post
 
Altijd druk met heelveel niks
koekie - Administrator 12-4-2006 15:36 Print reply

Posts: 12588
gruwelijk zo'n ding! ben al een V8 fan.. en dan een Slaapkamermodel
die wil ik hebbeeee !!!!
 
Haaks de hoek om!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-4-2006 20:47 Print reply

Posts: 13700
zeno 15-4-2006 21:29 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
http://videos.street...43F-E74D49B0913D.htm


nice..
 
bier drinken en kut roepen
-Tom- 15-4-2006 21:55 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Het heeft inderdaad wel wat voor een chopper-projectje, al is het alleen maar voor de looks en het geluid. Je bent wel DE man met zo'n ding

Maar goed, er stond op die site dat het een 1:4 replica van een 427 Small Block. Een 427 is een 7 liter V8... een 1:4 replica is dan dus... 1750cc... Het lijkt mij dat daar nog genoeg vermogen uit te persen is

Als ze daar maar 3.5pk uithalen doen ze iets goed fout.

Het blijven amerikanen he, iets fatsoenlijk standaard meteen snel ontwerpen kunnen ze niet

 
FTS Member

Dit topic is 5541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved