Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'warmloper' met Aprilia MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36247 - 'warmloper' met Aprilia MX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 11-4-2006 17:59 Print topicpost

Posts: 658
Laatst reed ik met mijn brommer nadat ik hem uit elkaar had gehad. Na 15km ofzo trok hij steeds minder hard op en toen viel die opeens helemaal terug in toeren en blokkeerde het achterwiel zo nu en dan een meter. Starten wou nog wel maar zodra hij onder de 5k toeren kwam viel hij meteen uit.

Toen ik aan het kijken was wat er aan de hand kon zijn zag ik dat het olie-aanvoer slangetje niet aangesloten zat op de carburateur. Hij heeft dus die 15km zonder olie gereden. Omdat ik geen vervoer kon regelen dacht ik van ik laat hem helemaal af koelen en dan rijd ik rustig naar huis. Toen hij helemaal afgekoeld was en ik starte was er eigenlijk niks meer te merken.

Dit is toch niet echt een warmloper of wel? Ik rijd er sinds zaterdag eigenlijk alweer op zonder problemen verder. Heb ik geluk gehad of is het toch verstandig wat dingen te doen?
 

daanmtx 11-4-2006 18:00 Print reply

Posts: 3759
geluk gehad denk ik, zou er niet meer aankomen. Als het ?cht stuk is, komt dat vanzelf aan het licht.
 
Honda VFR400R
Harm 11-4-2006 18:00 Print reply

Posts: 3032
Als je verder geen rare geluiden hoort en de brommer rijdt niet minder hard ofzo, dan heb je veel geluk gehad. Als alles het goed doet zou ik t mooi zo laten.
 
http://www.durtikkers.tk
wietplant 11-4-2006 18:01 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
verhaal


verstandig is het om hem gewoon ff open te trekken en ff te controleren. kan het ook gewoon zo laten. als hij het nog goed doet heb je wrs nix gemold maar IK zou toch ff kijken

Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 11-4-2006 om 18:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 11-4-2006 om 18:02 uur.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
dt50rcrosser 11-4-2006 18:03 Print reply

Posts: 6252
warmloper idd.. had ik ook vorige week, ook ff geen olie en dan krijg je dat..

khad precies hetzelfde ook blokeren achterwiel enzo..

mijne doet het nog gewoon supers.. die van jou ook.. niet aankomen en gwoon doorrijden tot ie het echt begeeft.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Valid 11-4-2006 18:03 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
warmloper idd.. had ik ook vorige week, ook ff geen olie en dan krijg je dat..

khad precies hetzelfde ook blokeren achterwiel enzo..

mijne doet het nog gewoon supers.. die van jou ook.. niet aankomen en gwoon doorrijden tot ie het echt begeeft.


Haha dat lijkt me mee op z'n de wits dan verstandig

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 11-4-2006 om 18:04 uur.
 
wietplant 11-4-2006 18:05 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Haha dat lijkt me mee op z'n de wits dan verstandig

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 11-4-2006 om 18:04 uur.


is indd niet verstandig. en hoelang duurt het nou om hem even open te trekken. 1 uur max dan heb je hem uitelkaar en weer inelkaar. weet je zkr dat alles goed is
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-4-2006 18:08 Print reply

Posts: 10560
?it ervaring heb ik ontdekt dat veel brommers waar je bij elke piepje of rammeltje het hele blok uit elkaar draait , meer gezeik opleveren als brommers waar je gewoon mee doorrijdt .


dit natuurlijk niet overdrijven en als je brommer om de 100 meter gaat staan stug direct weer aantrappen en verder

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
daanmtx 11-4-2006 18:10 Print reply

Posts: 3759
misschien slim om voor de zekerheid door je bougie gat een beetje WD 40 te sprayen ?
 
Honda VFR400R
wietplant 11-4-2006 18:11 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
?it ervaring heb ik ontdekt dat veel brommers waar je bij elke piepje of rammeltje het hele blok uit elkaar draait , meer gezeik opleveren als brommers waar je gewoon mee doorrijdt .


dit natuurlijk niet overdrijven en als je brommer om de 100 meter gaat staan stug direct weer aantrappen en verder


nou kijk als mijn brommer der mee ophouw en daarna doet hij het weer laat ik hem ook inelkaar. maar als het achterwiel blokeerd heeft/zit er toch wel iets fout. hij vraagt wat hij moet doen. en mijn advies is uitelkaar halen. schijnbaar ben ik de enige die dat vind maarja
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Blukaap2 11-4-2006 18:12 Print reply

Posts: 9956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
misschien slim om voor de zekerheid door je bougie gat een beetje WD 40 te sprayen ?


Nee.
Gewoon doorrijden, als ie net zo snel gaat en niet merkbaar langzamer is zal het wel.
Kapot gaat het toch een keer, als het nu een hele dure reescilinder was had ik m wel ff open gehaald voor de zekerheid, maar met een std cilindertje, boeiend....

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 11-4-2006 om 18:13 uur.
 
Stoere brommers
dt50rcrosser 11-4-2006 18:12 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


is indd niet verstandig. en hoelang duurt het nou om hem even open te trekken. 1 uur max dan heb je hem uitelkaar en weer inelkaar. weet je zkr dat alles goed is


probeer jij in 1 uur maar eens bij mijn cilinderkop te komen...



@menno.. trek um dan maar los als je vind dat dit dewit style is.. ik heb um ook losgetrokken.. je zult een paar vegen vinden... oehoeeee.. het kost je meer tijd om um te repareren dan dat je er plezier van hebt..



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Nee.
Gewoon doorrijden, als ie net zo snel gaat en niet merkbaar langzamer is zal het wel.
Kapot gaat het toch een keer, als het nu een hele dure reescilinder was had ik m wel ff open gehaald voor de zekerheid, maar met een std cilindertje, boeiend....



dat wouk maar net zeggen..

Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 11-4-2006 om 18:13 uur.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
BSTS 11-4-2006 18:25 Print reply

Posts: 4241
ik zou wel ff checken.
ivm met krukas smering etc.

heeft de krukas een dikke dreun gehad?
 
sprintjah
honda_2takt_power 11-4-2006 18:29 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


probeer jij in 1 uur maar eens bij mijn cilinderkop te komen... lukt wel hoor alleen of ie er dan al af is



@menno.. trek um dan maar los als je vind dat dit dewit style is.. ik heb um ook losgetrokken.. je zult een paar vegen vinden... oehoeeee.. het kost je meer tijd om um te repareren dan dat je er plezier van hebt..



[...]



dat wouk maar net zeggen..

Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 11-4-2006 om 18:13 uur.


 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
dt50rcrosser 11-4-2006 18:31 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]





je hebt gelijk orr. me sproeier vervangen is NOG moeilijker.. haha..

maja..

trek maar ff los, nie te ver en voorzichtig. gwoon kop er ff af oppassen dat je cil niet pronglijk stukje mee trekt.. vind je pakking niet leuk.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
khpoppema 11-4-2006 18:57 Print reply

Posts: 3199
ik denk eik toch gewoon doorrijden als ie niet verlies heeft.

en als je hem helemaal kapot draait dan gaan we hem wel reviseren

met alles erop en eraan.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 1398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved