Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vlinderpoort cil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3623 - Vlinderpoort cil
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 24-4-02?21:00 Print topicpost

Posts: 6863
Jullie hebben het toch altijd over die vliderpoort cilinders ofso dat die zo snel zijn.

Ik was zo aan het denken en misschien kan ik dat zelf wel maken, misschien heeft iemand hier het wel eens geprobeert ofso?
Maar dit is dus mijn plan:
Als ik nou een gewone cilinder neem en daar een stukje uit zaag met een figuurzaag ofso boven en onder in het midden.
En dat ik dan aluminium folie pak (die cilinders zijn toch daarvan gemaakt) en heel veel laagjes op elkaar lijm met hittebestedige lijm het wordt heel heet dus dat is wel nodig.
En dan kan ik dat stukje precies zo maken dat het tussen de uitlaatpoort past, en vastmaken met een schroef ofso aan de binnenkant dan boor ik wel een gaatje door dat stukje en een beetje in de cilinder dat moet het toch wel houden?

Hoeveel harder denken jullie dan dat ik ga?

 
achter de maan is alles beter

kees123 24-4-02?21:20 Print reply
Posts: 43
ik denk niet dat het gaat werken


mzzl
 
MBBBBBB 24-4-02?21:22 Print reply
Posts: 2340
Volgens mij lukt dat nooit, met folie....
Pak dan gewoon vloeibaar spul ofzo!
 
Rens 24-4-02?21:47 Print reply

Posts: 6863
wat voor vleoibaar spul ?lijm is toch ook vloeibaar als ik er nou een stukkie hout tegenaan doe?

 
achter de maan is alles beter
Martijn 24-4-02?21:51 Print reply
Posts: 10000
pipo...die vlinderpoorten zijn volgens mij die vorm..zodat de zuiger wat extra steun heeft aan de cilinder bij de uitlaatpoort...
denk je dat dat folie dat houdt???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rens 24-4-02?21:53 Print reply

Posts: 6863
ja waarom niet dan
m`n boterhammen zijn zwaarder als die zuiger, en om m`n boterhammen zit maar 1 laagje folie.

AUW ik bijt op m`n wang ik ben een kitkat aan het eten (have a break have a kit kat)
 
achter de maan is alles beter
Blorn 24-4-02?22:00 Print reply

Posts: 13825
een vlinderpoort is zo aso snel omdat de uitlaatpoort zo mega groot is..

de uitlaatpoort kan zo groot zijn omdat er in het midden twee stukken de zuiger 'overnemen' zodat die niet in de poort komt vast te zitten..


snappie???
 
Neonlampje 24-4-02?22:09 Print reply

Posts: 14825
wnhaha ik lig in een deuk man!!!!

en helemaal om iedereen die dit serieus behandelt
 
Rens 24-4-02?23:31 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
omdat er in het midden TWEE stukken de zuiger 'overnemen' zodat die niet in de poort komt vast te zitten..


snappie???


Ik begrijp dus dat ik 2 schotjes moet maken in plaats van 1, ik denk dat je wel gelijk hebt omdat dat sterker is natuurlijk.
En iemand zei iets over dat die de zuiger tegenhouden ofso hoe hard duwt die zuiger? dan moet ik toch gewoon de zuiger wegen en dat door 2 delen (twee schotjes)
Maar die vlinder moet dus heel groot worden? hoe groot dan ongeveer of maakt dat niet zo veel uit?
 
achter de maan is alles beter
Blorn 24-4-02?23:36 Print reply

Posts: 13825
euh.. nou die vlinder ken je zo groot maken als je wil... moet je alleen ff aan de tune bikkels hier vragen hoe groot je inlaat bij die grote uitlaatpoort moet maken, want dat weet ik nie..


maar die schotjes zorgen er alleen voor dat de zuigerveren dus niet in de poort komen maar dus gespannen blijven...
 
-Michiel RS- 25-4-02?00:42 Print reply
Posts: 2803
Ik denk dat je al gouw tegen de 178km/uur aanzit met zo'n poort !

Echt goed systeem man, wel een houten zuiger nemen anders wordt het te heet
 
Blorn 25-4-02?00:46 Print reply

Posts: 13825
loop rens nou niet zo te flessen man!!!

die jongen wil gewoon weten of het mogelijk om zon poort te maken..

en jah, een goeie cilinder met een vlinderpoort zal wel hard gaan aangezien de mega uitlaat poort (als je het goed doet tenminste..)
 
Siepie Wokkel 25-4-02?00:54 Print reply
Posts: 3888
heb je geen olifantenpoort?, die zijn nog groter
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Sneks 25-4-02?08:50 Print reply
Posts: 2499
Ik heb er ook al eens over na zitten denken om een schotje gietijzer vast te lassen (ik houdt het liefst m'n 50 blok, maar daarvoor zijn alleen cilinders met ovale poort) in een gietijzeren cilinder. Het liefst een gietijzeren cilinder, omdat door lassen in een cilinder de cilinder vervormt, en je bij gietijzer er gewoon weer met de hoonsteen doorheen kan. Maar ik ben eigenlijk bang dat je het niet stevig genoeg krijgt, het wordt daar erg warm en dat schotje gaat dus flink uitzetten en komt mischien wel los.

Waarom maken al die mensen hier met ac cilinders niet gewoon een paar fluitpoorten (auxilery exhaust ports) erbij?



 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 25-4-02?09:08 Print reply

Posts: 6863
gagahahahaha tjonge jonge eindelijk hebben mensen door dat het niet serieus is

Dat gietijzer idee heb ik ook al aan zitten te denken, maar dan met een soort zwaluwstaart verbinding en inderdaad vastlassen, en dat in een gietijzeren 110cc autisa ofso.

Die fluitpoorten was ik net iets te laat mee bij m`n 70 cc eurocilindro voor mtx sh , opzich had dat wel gekunt maar nu is m`n uitlaatpoort al iets breder gemaakt en kan het nie meer :a
 
achter de maan is alles beter
Blorn 25-4-02?10:37 Print reply

Posts: 13825
hmm... ben ik nou stom dat ik het serieus behandelde of ben jij nou dom omdat je weer een onzinng topic heb gestart ?? :a
 

Dit topic is 1728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved