Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36218 - Yamaha DT
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-4-2006 20:25 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Omdat als je de verkeerde kant opdraait de veer van de kickstart ook los schiet

Nou ja, koppelings platen horen zwart achtig te zijn, en bij 2 blokjes die ik o.a. heb gehad waren de platen bruin, en vielen ze zo goed als uit elkaar, en ja.. daar zaten ook nog groeven is enzo, maar de de kleinste ''knik'' beweging braken ze al, waarna de vervolgens in 20 stukjes op de grond vielen..
En bij de andere blokken waren de platen nog netjes zwart en die waren gewoon goed..
Dus bruin is gewoon slecht/rot...
Bij de 1e en de beste koppel poging in ze 1 leggen ze wss door heel je blok heen...

Loop idd, gewoon even alles af van je blok, maar het schoon, en zoiezo ff platen vervangen na een lange stilstand met olie erin..

Als je een blok voor lange tijd opzei gaat leggen haal dan altijd de olie eruit...
of giet hem vol met olie, maar haal wel de plaaten eruit..



wat een onzin zeg, na 2 jaar is er nog niks aan de hand.
en als je de olie eruit doet voor het stilleggen dan drogen je keerringen uit. En dan je koppeling niet tegen olie kan is ook onzin

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Bassie- 10-4-2006 20:27 Print reply

Posts: 6617
die pin in je blok kan je die gewoon er uit trekken??

en gewoon olie vervangen en koppelings platen.

en nakijken waar om die niet wil koppelen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mopar 10-4-2006 20:28 Print reply

Posts: 4772
Opzekers dat je koppeling brak wordt na 2jaar....

En tjah, van die keeringen is misschien wel een beetje waar.. maar der blijft altijd een laag olie achter op alle interne blok onderdeeltjes...
 
cmtheman 10-4-2006 20:31 Print reply

Posts: 2710
nie moeilijk doen, gewoon alles leeg laten lopen, schoonmaken, met benzine kan da best, en nieuwe koppelingsplaten erin en dan nieuwe olie, wormwiel goed vast zetten (ook vastklinken) en dan moet hij het gewoon doen
 
ZAC #802, KNMV #82
-Bassie- 10-4-2006 20:31 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Opzekers dat je koppeling brak wordt na 2jaar....

En tjah, van die keeringen is misschien wel een beetje waar.. maar der blijft altijd een laag olie achter op alle interne blok onderdeeltjes...



als hij egt een noob is kan hij het beter aan iemand over laten die er wel wat van weet.

maar hij moet dat blok gewoon uit elkaar halen en dan het goed maken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mopar 10-4-2006 20:35 Print reply

Posts: 4772
Koppelings-Platen vervangen kan iedere noob wel..
Je kan niks fout doen, boutjes los - nieuwe plaatjes - pakking ertussen - boutjes vast - en netjes 600ml olie erin..

Als je dat al moeilijk vind moet ie niet aan een DT beginnen wss...

 
cmtheman 10-4-2006 20:36 Print reply

Posts: 2710
kappen met gemauw en geruzie, laat hem nou lekker alles schoonmaken en wat vervangen, dus we horen wel hoe het gaat en als het nie lukt horen we het ook wel
 
ZAC #802, KNMV #82
Joostvdw 10-4-2006 20:39 Print reply

Posts: 4789
als de platen inderdaad zouden plakken, gooi er dan gewoon voldoende olie in (of diesel als de rest van je blok toch al erg vies is) ga dan met de koppeling in, in zn 1, ermee lopen, dan schiet op een gegeven moment de koppeling weer los

(haal de diesel eruit als je dat had gebruikt en doe er olie in)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Teunis 10-4-2006 21:33 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
als de platen inderdaad zouden plakken, gooi er dan gewoon voldoende olie in (of diesel als de rest van je blok toch al erg vies is) ga dan met de koppeling in, in zn 1, ermee lopen, dan schiet op een gegeven moment de koppeling weer los

(haal de diesel eruit als je dat had gebruikt en doe er olie in)


Dit zal ik zowieso proberen en vervolgens kan ik altijd nog de platen vervangen. Maar dat zal zeker wel moeten lukken
 
Teunis 10-4-2006 22:07 Print reply

Posts: 1073
omdat de olie warm moet lopen om er goed uit te kunnen komen, heb ik 'm geprobeerd te starten. Eerst kickstarten en vervolgens de boormachine op het vliegwiel,maar tervergeefs. De bougie slaat steeds harstike zwart/vet. Dus hij krijgt niet genoeg lucht zou ik zeggen heb zelfs al gewoon luchtfilter van de caburateur afgehaald zodat hij maximaal lucht krijgt en de luchtschroef open. Maar nog steeds krijgt hij niet genoeg lucht. Waar licht het aan?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-4-2006 22:22 Print reply

Posts: 10835
heb je er nieuwe benzine in gedaan?

en ontsteking afstellen wil ook weleens helpen bij het starten
kijk eens of hij nog wel vonkt

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 10-4-2006 om 22:22 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Teunis 11-4-2006 9:41 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
heb je er nieuwe benzine in gedaan?

en ontsteking afstellen wil ook weleens helpen bij het starten
kijk eens of hij nog wel vonkt

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 10-4-2006 om 22:22 uur.


Alleen het blok is oud twee weken geleden heb nog met een ander blok gereden, alleen die is nu helemaal naar de bagger.
Dus aan de benzine kan het nog niet liggen
Maar de bougie vonkt ook prima, dus moet de onsteking ook prima zijn.
Maar waarom is de benzine nog steeds te zuurstof arm dat de bougie steeds vet slaat.

 
nielsje 89 11-4-2006 12:25 Print reply
Posts: 304
ik zou es checken wat voor sproeier erin zit.
en ik heb net gelezen dat het niet ontkoppelen ook kan liggen aan een ingeslagen koppelinshuis. dus dat je platen daarin zijn geslagen, dan moet je ook een nieuw huisje hebben.

 
wreed
Teunis 11-4-2006 13:38 Print reply

Posts: 1073
er zit een sproeier 84 in origenel caburateur en volgens de knowlige base moet dat kloppen! Dus volgens mij licht het lucht tekort niet daaraan.Maar waar licht het wel aan?

En over koppeling; wss zit gewoon de koppeling vast geplakt, maar voordat ik dat doe wil ik eerst proberen om 'm aan het lopen te krijgen dat de olie warm wordt en dat ik zo vervolgens de olie er gemakkelijk uit kan laten lopen, zodat ik 'm vervolgens de karter er af kan schroeven en schoon maken. En dan zie ik gelijk hoe het met de koppeling staat, en idd in het ergste geval is de koppeling ingeslagen, zoals bij m'n vorig blok. Maar ik verwacht dat het de platen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 11-4-2006 om 13:39 uur.
 
cmtheman 12-4-2006 12:12 Print reply

Posts: 2710
heb je een oliepomp, zoja dan kan het zijn dat je teveel olie krijgt, of anders iets minder olie bij de benzine (of gewoon 1:50 tanken)
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved