als een blok 2jaar stil gestaan heeft met olie erin zijn de platen zo zacht als boter hoor.. en dat wil je niet in je lagertjes hebben. (spreekt uit ervaring)
Mocht er uberhaupt nog olie inzitten.. zet een olie opvang bak oid (oude emmer kan ook) onder je blok, en haal de grote bout onder het blok los, de olie die er nog inzat komt er nu netjes uitlopen.. nadat is is uitgedrupt draai je de bout er weer gewoon in.. iets vaster als handvast, gewoon goed vast, maar overdrijf het niet.. vast is vast..
Nu je olie uit je blok is, haal je alle boutjes aan de rechterkant van het blok, (het gedeelte waar ook je olie-vul-bout :P zit)
als alle boutjes los zijn moet je wss ff met een rubberen hamer erop slaan, dan komt die kant wel los. (dit kan iedere noob nog wel) gewoon doen.. (en oja, leg de boutjes die je eruit haalt zo neer dat je ze ook weer op dezelfde plek/gat terug schroeft als alles klaar is)
Het grote rond gedeelte in het midden is de koppeling, dat zie je vanzelf..
Stop een doek tussen het tandwiel van de koppeling en het tandwieltje dat er rechts naast zit (van de krukas)
Draai nu de 4 kleine boutjes los die op de koppeling zitten, (draai ze kruislings los en later ook weer kruislings vast anders zijn je platen krom.. )
Nu kan je het dekseltje eraf halen, en dus ook je koppelings platen (die zijn wss bruin en vallen uit elkaar)
Verders nergens aanzitten (is niet nodig).. kijk goed hoe de 2 of 1 ijzer koppelings plaat zat, maar ik geloof dat die met de gaatjes naar het blok toe moet wijzen, dus dat maakt verder eigenlijk weinig uit..
Smeer je nieuwe koppelings plaatjes ff in met olie en dan kan je ze zo plaatsen (24uur van te voren laten weken in de olie vind ik maar bull-shit :P )
Nieuw pakking tussen je carter (het grote gedeelte van je blok dat je er als 1e hebt afgehaalt) en alles weer netjes vast draaien, doe dit ook kruislings..
Het klinkt misschien moeilijk als leek, maar het slechts een paar boutjes los draaien, oude eruit.. nieuwe erin..
Het is echt een eitje, en misschien een half uurtje werk
Oja, en zit NIET aan je kickstart als je carter gedeelte eraf zit, dan schiet de veer los, en als je daar geen ervaring mee hebt ben je een half uur aan het worstelen om die veer weer netjes terug te krijgen
En daai ook gewoon niet aan je koppeling oid, gewoon NIET DOEN. hoe nieuwsgierig je ook bent..
Je bent gewaarschuwd
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 10-4-2006 om 19:52 uur.