Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellingsbak probleempje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36210 - Versnellingsbak probleempje.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jans Beekhuizen 10-4-2006 17:21 Print topicpost

Posts: 352
Zit met een probleempje,

Als mijn Gsm loopt en wil hem van de 1e versnelling naar de vrij zetten lukt dat gewoon niet. als de brommer uit is wel.

Als ik gewoon aan het rijden ben schakelt ie zonder problemen en de koppeling slipt niet, na 17000 km op de teller zouden de platen nog prima moeten zijn dus het ziet er niet naar uit dat de platen versleten zijn en dat valt ook niet te merken.

Ik heb de olie ververst (10w40) en de koppelings kabel gechekt dus dat is allemaal prima.

Ik erger me er behoorlijk aan omdat mn elecktrische start niet werkt en mn kickstart er laatst onderweg ergens is afgetrild dus moet ik hem aanlopen en dan krijg ik hem dus niet meer in de vrij. Hopelijk herkent iemand het probleem

Edit: Zou er nog meer versleten kunnen zijn behalve de platen?

Dit bericht is gewijzigd door Jans Beekhuizen op 10-4-2006 om 17:31 uur.
 

bom 10-4-2006 17:30 Print reply

Posts: 332
bij mij lag het er aan de de koppelings kabel niet goed was afgesteld, nu al een paar duizend kilometer geen last van gehad..
 
Jans Beekhuizen 10-4-2006 17:33 Print reply

Posts: 352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bom
bij mij lag het er aan de de koppelings kabel niet goed was afgesteld, nu al een paar duizend kilometer geen last van gehad..


Is bij mij niet geval, als ik even met waterpomptang bij mn bak volledig ontkoppel heeft ie het nog, en hij staat ook niet te strak anders zou hij wel slippen, zit net een beetje speling op.
 
tsxj oran 10-4-2006 17:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jans Beekhuizen
[...]


Is bij mij niet geval, als ik even met waterpomptang bij mn bak volledig ontkoppel heeft ie het nog, en hij staat ook niet te strak anders zou hij wel slippen, zit net een beetje speling op.

het kunnen niet je platen zijn knul
mischien wel dat je je koppeling wat strakker moet zetten
maar meestal krijg je hem wel in zijn vrij als je hem een stukje vooruit duwt en wat kracht erop zet
 
oud
Jans Beekhuizen 10-4-2006 17:43 Print reply

Posts: 352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

het kunnen niet je platen zijn knul
mischien wel dat je je koppeling wat strakker moet zetten
maar meestal krijg je hem wel in zijn vrij als je hem een stukje vooruit duwt en wat kracht erop zet


Ik ga niet als een mongool dat pookje omhoog rammen, hij moet het goed doen! Wat ik in de loop der tijd merkte dat het in zn vrij zetten steeds moeizamer ging dus het lijkt erop dat er iets is versleten maar wat?
 
tsxj oran 10-4-2006 17:44 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jans Beekhuizen
[...]


Ik ga niet als een mongool dat pookje omhoog rammen, hij moet het goed doen! Wat ik in de loop der tijd merkte dat het in zn vrij zetten steeds moeizamer ging dus het lijkt erop dat er iets is versleten maar wat?

je moet ook niet rammen, maar als je hem omhoog duwt en ondertussen een stukje naar voren rijd, dan gaat hij waarschijnlijk wel in zijn vrij
en anders moet je is probere dikkere olie erin te gooien
 
oud
Almer 10-4-2006 18:15 Print reply

Posts: 3325
al eens geprobeerd met een klein beetje gas geven in zn vrij te duwen? Dus druk op het pookje om naar zn vrij, wil niet en dan een beetje gas geven... Meestal schiet ie er dan wel in, bij mij teminste, is volgens mij de koppeling die wat plakt, maakt verder niet uit(K)
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jans Beekhuizen 10-4-2006 18:18 Print reply

Posts: 352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
al eens geprobeerd met een klein beetje gas geven in zn vrij te duwen? Dus druk op het pookje om naar zn vrij, wil niet en dan een beetje gas geven... Meestal schiet ie er dan wel in, bij mij teminste, is volgens mij de koppeling die wat plakt, maakt verder niet uit(K)


Zal zo wel even proberen.

Als ie met lopende motor niet in zn vrij wil omdat ie plakt ofzo, maakt dat wel uit
 
wietplant 10-4-2006 18:18 Print reply

Posts: 2092
indd stukje naar voren , beetje gas. gewoon beetje proberen
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
chineesboer 10-4-2006 18:36 Print reply

Posts: 3676
vanuit 2 naar vrij wil wel?
 
Jans Beekhuizen 10-4-2006 18:54 Print reply

Posts: 352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
indd stukje naar voren , beetje gas. gewoon beetje proberen


al dat soort dingen al geprbeerd, werkt niet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
vanuit 2 naar vrij wil wel?


nope, gaat ie gelijk door naar 1, wat ik ook probeer.
 
SpeedY_the_Devil 10-4-2006 19:07 Print reply

Posts: 2711
versnellings bak niet gewoon gaar?

als jij zeg dat de koppeling en de koppelingskabel goed zijn..
en de olie is goed.. je zeg dat je hem met geen mogenlijkheid in ze vrij krijg draaiend.. en ik verwacht dat je kan schakelen..

dan kan t best je bak zijn.. dat iets kapot is of niet goed werkt draaiend..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
homoet exhaust 10-4-2006 19:09 Print reply
Posts: 399
over het algemeen als je een brommer of motor bij draaiende motor niet goed in neutraal krijg dan blijft ie trekken op de koppeling dus de koppeling komt niet goed vrij.
kan dus zijn kabel veren of platen

je zou bv wel blauwe platen kunnen hebbe dan komt de koppeling ook niet goed vrij.

al gekeken in je blok?
 
As I get older, the faster I used to be...
Mopar 10-4-2006 19:25 Print reply

Posts: 4772
Je brommer moet vanuit ze 1 zo in ze vrij te zetten zijn zonder de koppeling in te knijpen ( dus je rijd zachtjes, en schakelt dan 1 tikje omhoog) .. probeer dat eens..

Als dat wel (soepel) gaat staat wss je koppeling te strak..
of dan is er iig iets aan de hand met de koppeling

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 10-4-2006 om 19:27 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-4-2006 19:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Je brommer moet vanuit ze 1 zo in ze vrij te zetten zijn zonder de koppeling in te knijpen ( dus je rijd zachtjes, en schakelt dan 1 tikje omhoog) .. probeer dat eens..

Als dat wel (soepel) gaat staat wss je koppeling te strak..
of dan is er iig iets aan de hand met de koppeling

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 10-4-2006 om 19:27 uur.


dan staat je koppeling eerder te strak

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jans Beekhuizen 10-4-2006 21:47 Print reply

Posts: 352
Ik trek morgen avond mn blok open, en dan zie ik het hoop ik wel.

Waar moet ik op letten? wat kan er allemaal versleten zijn?
 

Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved