bom |
10-4-2006 17:30 |
Posts: 332 |
bij mij lag het er aan de de koppelings kabel niet goed was afgesteld, nu al een paar duizend kilometer geen last van gehad..
|
|
|
|
Jans Beekhuizen |
10-4-2006 17:33 |
Posts: 352 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bom
bij mij lag het er aan de de koppelings kabel niet goed was afgesteld, nu al een paar duizend kilometer geen last van gehad..
Is bij mij niet geval, als ik even met waterpomptang bij mn bak volledig ontkoppel heeft ie het nog, en hij staat ook niet te strak anders zou hij wel slippen, zit net een beetje speling op.
|
|
|
|
tsxj oran |
10-4-2006 17:39 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jans Beekhuizen
[...]
Is bij mij niet geval, als ik even met waterpomptang bij mn bak volledig ontkoppel heeft ie het nog, en hij staat ook niet te strak anders zou hij wel slippen, zit net een beetje speling op.
het kunnen niet je platen zijn knul
mischien wel dat je je koppeling wat strakker moet zetten
maar meestal krijg je hem wel in zijn vrij als je hem een stukje vooruit duwt en wat kracht erop zet
|
|
oud |
|
Jans Beekhuizen |
10-4-2006 17:43 |
|
tsxj oran |
10-4-2006 17:44 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jans Beekhuizen
[...]
Ik ga niet als een mongool dat pookje omhoog rammen, hij moet het goed doen! Wat ik in de loop der tijd merkte dat het in zn vrij zetten steeds moeizamer ging dus het lijkt erop dat er iets is versleten maar wat?
je moet ook niet rammen, maar als je hem omhoog duwt en ondertussen een stukje naar voren rijd, dan gaat hij waarschijnlijk wel in zijn vrij
en anders moet je is probere dikkere olie erin te gooien
|
|
oud |
|
Almer |
10-4-2006 18:15 |
Posts: 3325 |
al eens geprobeerd met een klein beetje gas geven in zn vrij te duwen? Dus druk op het pookje om naar zn vrij, wil niet en dan een beetje gas geven... Meestal schiet ie er dan wel in, bij mij teminste, is volgens mij de koppeling die wat plakt, maakt verder niet uit(K)
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Jans Beekhuizen |
10-4-2006 18:18 |
Posts: 352 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
al eens geprobeerd met een klein beetje gas geven in zn vrij te duwen? Dus druk op het pookje om naar zn vrij, wil niet en dan een beetje gas geven... Meestal schiet ie er dan wel in, bij mij teminste, is volgens mij de koppeling die wat plakt, maakt verder niet uit(K)
Zal zo wel even proberen.
Als ie met lopende motor niet in zn vrij wil omdat ie plakt ofzo, maakt dat wel uit
|
|
|
|
wietplant |
10-4-2006 18:18 |
Posts: 2092 |
indd stukje naar voren , beetje gas. gewoon beetje proberen
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
chineesboer |
10-4-2006 18:36 |
Posts: 3676 |
vanuit 2 naar vrij wil wel?
|
|
|
|
Jans Beekhuizen |
10-4-2006 18:54 |
Posts: 352 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
indd stukje naar voren , beetje gas. gewoon beetje proberen
al dat soort dingen al geprbeerd, werkt niet.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
vanuit 2 naar vrij wil wel?
nope, gaat ie gelijk door naar 1, wat ik ook probeer.
|
|
|
|
SpeedY_the_Devil |
10-4-2006 19:07 |
Posts: 2711 |
versnellings bak niet gewoon gaar?
als jij zeg dat de koppeling en de koppelingskabel goed zijn..
en de olie is goed.. je zeg dat je hem met geen mogenlijkheid in ze vrij krijg draaiend.. en ik verwacht dat je kan schakelen..
dan kan t best je bak zijn.. dat iets kapot is of niet goed werkt draaiend..
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
homoet exhaust |
10-4-2006 19:09 |
Posts: 399 |
over het algemeen als je een brommer of motor bij draaiende motor niet goed in neutraal krijg dan blijft ie trekken op de koppeling dus de koppeling komt niet goed vrij.
kan dus zijn kabel veren of platen
je zou bv wel blauwe platen kunnen hebbe dan komt de koppeling ook niet goed vrij.
al gekeken in je blok?
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
Mopar |
10-4-2006 19:25 |
Posts: 4772 |
Je brommer moet vanuit ze 1 zo in ze vrij te zetten zijn zonder de koppeling in te knijpen ( dus je rijd zachtjes, en schakelt dan 1 tikje omhoog) .. probeer dat eens..
Als dat wel (soepel) gaat staat wss je koppeling te strak..
of dan is er iig iets aan de hand met de koppeling
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 10-4-2006 om 19:27 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-4-2006 19:40 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Je brommer moet vanuit ze 1 zo in ze vrij te zetten zijn zonder de koppeling in te knijpen ( dus je rijd zachtjes, en schakelt dan 1 tikje omhoog) .. probeer dat eens..
Als dat wel (soepel) gaat staat wss je koppeling te strak..
of dan is er iig iets aan de hand met de koppeling
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 10-4-2006 om 19:27 uur.
dan staat je koppeling eerder te strak
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Jans Beekhuizen |
10-4-2006 21:47 |
Posts: 352 |
Ik trek morgen avond mn blok open, en dan zie ik het hoop ik wel.
Waar moet ik op letten? wat kan er allemaal versleten zijn?
|
|
|
|