Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slecht om in 'het rood' te rijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36184 - slecht om in 'het rood' te rijden?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mopar 9-4-2006 21:12 Print reply

Posts: 4772
Rood boeit niet

Me CB gaat ook al bij 6500 het rood in, maar k'rij dr ook zat mee @ 12500...

Dus gwn schijt aan hebben, als je weet dat alles goed afgesteld is kan het makkelijk.. probeer hem alleen niet al ver het rood in te trekken in een lage versnelling..


 
MopedMania 9-4-2006 21:15 Print reply

Posts: 105
jah maar hoe harder je rijd hoe meer het slijt logisch
ik bedoel als je een 70cc dr onder doet net als mij en dan een jaar erniet naarkijke en pas gaat kijke als die nogmaar 60 loopt inplaats van 85 90:P jah dan is het een en ander verslete
maar kheb nog wel paar blokjes ligge:P
 
op een dag drink je geen bier meer...dan ben je dood
TzrRossi 9-4-2006 21:16 Print reply

Posts: 384
en als ik op m'n top zit (in het rood) kan ik dus beter iets slomer gaan rijden trouwens? maar met optrekken kan het wel?

 
BIET 9-4-2006 21:16 Print reply

Posts: 22355
dat 'rood' is gebaseert op originele sjit. Als je er een 80 topperformances op boekt en een goede rukas enz kan je er best wel overheen gaan... (om ff een voorbeeldje te geven)
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
SantanoS-RS 9-4-2006 21:18 Print reply

Posts: 489
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
en als ik op m'n top zit (in het rood) kan ik dus beter iets slomer gaan rijden trouwens? maar met optrekken kan het wel?



Rijd ook pas schakel maar mijn tip is gewoon niet lang in het rode rijden, ze hebben het niet voor niets gezet op je toerenteller

blijf er gewoon iets onder hangen als je lange stukken op top rijd
 
Mopar 9-4-2006 21:20 Print reply

Posts: 4772
idd, probeer nooit echt VOL gas te rijden voor lang.. 3 kwart max rijden scheelt echt een hele hoop kwa verbruik - slijtage.. en het tijd verlies dat je hebt is maar minimaal..
 
TzrRossi 9-4-2006 21:21 Print reply

Posts: 384
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
dat 'rood' is gebaseert op originele sjit. Als je er een 80 topperformances op boekt en een goede rukas enz kan je er best wel overheen gaan... (om ff een voorbeeldje te geven)

zoals ik al zei, ik heb alleen maar uitlaat ontgrenst en iets grotere sproeier. vandaar dat ik me nog wel zorgen maak over het rood
 
TzrRossi 9-4-2006 21:22 Print reply

Posts: 384
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
idd, probeer nooit echt VOL gas te rijden voor lang.. 3 kwart max rijden scheelt echt een hele hoop kwa verbruik - slijtage.. en het tijd verlies dat je hebt is maar minimaal..

oke bedankt, en met optrekken is het zo kort (misschien een seconde ofso) dat het niet uit maakt? dan weet ik genoeg
 
Royal Club 9-4-2006 21:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
ik heb alleen prop uit uitlaat en iets grotere sproeier dacht ik, verder niks veranderd. ook geen andere ketting ofso. Ik heb nog wel vermogen ik voel m van 10 tot 11k nog een beetje een soort extra boost hebben in ze eerste paar versnellingen, hogere versnellingen niet meer. geldt met deze info nog steeds hetzelfde als jullie zeiden?

Dit bericht is gewijzigd door TzrRossi op 9-4-2006 om 21:07 uur.


als je merkt dat je bij 10500 k niet meer trekt heeft het weinig nut
op zich kan het geen kwaad, slijt (zoals bovengezegd) harder
ik heb 70cc en ga ook nooit veel hoger als 11k (denkik)

t geeft ook wat meer herrie en dat trekt wouten aan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 9-4-2006 21:32 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
[...]

oke bedankt, en met optrekken is het zo kort (misschien een seconde ofso) dat het niet uit maakt? dan weet ik genoeg


Nee hoor, kan heus geen kwaad

Wel zeg ik voor mezelf : Pas in het rood als het motortje warm is.
Dus liefst niet meteen int rood als je net 2minuten rijd...

 
Remco RS 9-4-2006 21:33 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
dat 'rood' is gebaseert op originele sjit. Als je er een 80 topperformances op boekt en een goede rukas enz kan je er best wel overheen gaan... (om ff een voorbeeldje te geven)

grappig dat je dat zegt

bij dat ding is dat juist niet de bedoeling, dat toerenbeuken
 
TzrRossi 9-4-2006 21:41 Print reply

Posts: 384
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Nee hoor, kan heus geen kwaad

Wel zeg ik voor mezelf : Pas in het rood als het motortje warm is.
Dus liefst niet meteen int rood als je net 2minuten rijd...


ja die regel heb ik ook voor mezelf als ik teveel gas geef koud heeftie dikke dip op ze 8500 toeren dus rijd met maar paar mm gas en dan tussen de 9000 en 9500 schakelen , dat is toch niet teveel koud? anders kom ik niet altijd gelijk in z'n powerband volgende versnelling
 
richard3 10-4-2006 14:34 Print reply

Posts: 5198
als ie koud is altijd ff onder de powerband blijvven rijden dan wordt ie wel wrm en het slijt niet zo extreem

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 1488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved