Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slecht om in 'het rood' te rijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36184 - slecht om in 'het rood' te rijden?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TzrRossi 9-4-2006 18:02 Print topicpost

Posts: 384
in het boekje van yamaha staat dat je niet meer dan 10.000 toeren mag maken (daarna begint het rood) maar ik hoor van veel mensen dat ze op meer toeren rijden. is dit slecht? met optrekken bijvoorbeeld tot 12.000 ofso? en als ik op z'n top rijd maak ik ongeveer 10,5 tot 11 duizend toeren als ik dan zo 5 minuten lang rijd kan dat kwaad?
 

Jeroen B 9-4-2006 18:02 Print reply

Posts: 1929
kan gewoon
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
koekie - Administrator 9-4-2006 18:04 Print reply

Posts: 12588
slijt alleen harder.. en als je het te lang achter elkaar doet, heb je eerder kans op een vastloper..
 
Haaks de hoek om!
Lykantroop 9-4-2006 18:37 Print reply

Posts: 4754
vastloper zal wel meevallen, zolang het maar goed gekoeld is
 
koekie - Administrator 9-4-2006 18:39 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
vastloper zal wel meevallen, zolang het maar goed gekoeld is


klopt.. ik zeg ook.. EERDER kans op vastloper..
ori cilinders zijn er niet op gemaakt om int rood te rijden ( nou kunnen ze dat natuurlijk altijd wel..) maargoed.. de kans op vast/warmloper is wel groter
 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-4-2006 18:41 Print reply

Posts: 10560
jah en als je harder optrekt is de kans dat je ketting knapt groter

in het rode rijden kan , mits je goede koeling , afstelling , weerstand hebt .
dus geen overtoeren , en geen te kleine sproeier

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 9-4-2006 om 18:42 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Rubie-The-Sysop 9-4-2006 18:42 Print reply

Posts: 161
Ik heb dus een Aprilia RS50, bij 10k begint (net als bij de TS) mijn rode gedeelte. Tellerplaat gaat tot 12k, ik ben al een keer op me top uit me teller gegeeen 12,5K ongeveer. Maar stel er zit nog een orginele krukas is enzo, kan dat dan kwaad?
 
Yamaha DT '81
puch_master 9-4-2006 18:42 Print reply

Posts: 3429
hoe meer je opvoert/toeren hoe harder het slijt...
 
Toyota AE86 Levin coupé
Lykantroop 9-4-2006 18:44 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Ik heb dus een Aprilia RS50, bij 10k begint (net als bij de TS) mijn rode gedeelte. Tellerplaat gaat tot 12k, ik ben al een keer op me top uit me teller gegeeen 12,5K ongeveer. Maar stel er zit nog een orginele krukas is enzo, kan dat dan kwaad?



nee, slijt gewoon veel harder
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-4-2006 18:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
hoe meer je opvoert/toeren hoe harder het slijt...


als je hem opvoert met een import ding , een goedkoop asje , goedkope ketting ed

of met een kwaliteit cilinder , krukas , keting ed


grote kans dat het kwaliteit spul harder loopt en minder slijt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mcdronkz 9-4-2006 18:44 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Ik heb dus een Aprilia RS50, bij 10k begint (net als bij de TS) mijn rode gedeelte. Tellerplaat gaat tot 12k, ik ben al een keer op me top uit me teller gegeeen 12,5K ongeveer. Maar stel er zit nog een orginele krukas is enzo, kan dat dan kwaad?


Nee, dat is niet zo'n probleem.

Je moet niet te veel waarde hechten aan dat rode gebied, maar om nou continu 12/13k toeren te rijden is ook niet verstandig.

Zolang jij je brommer met beleid behandeld en 'm goed onderhoud geeft kan er weinig fout gaan.
 
bobje 9-4-2006 19:09 Print reply

Posts: 2955
Ze zetten zulk soort informatie natuurlijk niet zomaar in zo'n boekje. Ik zou dus zoals al gezegd is gewoon niet te lang in dat gebied blijven rijden, eventjes kan geen tot weinig kwaad.
 
Sooner or later it's lager time
b e r t 9-4-2006 19:11 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
Ze zetten zulk soort informatie natuurlijk niet zomaar in zo'n boekje. Ik zou dus zoals al gezegd is gewoon niet te lang in dat gebied blijven rijden, eventjes kan geen tot weinig kwaad.


licht er ook aan waar dat begint. bij mij begint het overboost te verschijnen bij 9700 t/pm
 
fordescortracing 9-4-2006 20:00 Print reply

Posts: 620
Normaal gezien is het rood waar de motor niet meer trekt dus dat is voorbij zn max pk dus hoeverder je in het rood gaat hoe minder pk je weer hebt. enja je slijtage word groter voor niets
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
TzrRossi 9-4-2006 21:06 Print reply

Posts: 384
ik heb alleen prop uit uitlaat en iets grotere sproeier dacht ik, verder niks veranderd. ook geen andere ketting ofso. Ik heb nog wel vermogen ik voel m van 10 tot 11k nog een beetje een soort extra boost hebben in ze eerste paar versnellingen, hogere versnellingen niet meer. geldt met deze info nog steeds hetzelfde als jullie zeiden?

Dit bericht is gewijzigd door TzrRossi op 9-4-2006 om 21:07 uur.
 
SantanoS-RS 9-4-2006 21:07 Print reply

Posts: 489
Ik heb laatst nog 13.000 toeren gereden << niet goed natuurlijk, maar dit doe ik ook maar 1 keer. en deed het heel kort
Had windje mee vandaar dat ik op zo`n hoog toerental zat, me toerenteller gaat maar tot 12.000

Dit bericht is gewijzigd door SantanoS-RS op 9-4-2006 om 21:11 uur.
 

Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved