Ik had gister zo maar een ingeving toen ik weer eens wakker werd gehouden door een langs ''racende'' scooter........
Ik woon dus 100 meter ofzo voor een kruispunt, dan komen die scootertjes aanrijden met volgas/volle snelheid, en dan ongeveer vanaf mijn huis het gas helemaal dicht, om alvast een beetje vaart te minderen voor het kruispunt.
Maar nu dacht ik, dat dit eigenlijk heel erg slecht is voor je motorblok, omdat je nog wel op volle snelheid/toeren zit, maar je gasschuif staat op de stationair stand... dit betekent dan dat je eigenlijk te weinig benzine+olie krijgt dan je eigenlijk zou moeten hebben met die hoge toeren......... Dat is dus niet lekker voor je cilinder omdat die dan ''droog'' evengoed heel snel draait.
Waar of niet?
Nou dacht ik op dat moment ffies dat ik iets nieuws bedacht had wat weleens een grote uitvinding zou kunnen zijn in de auto/motor/race wereld..... Mwahja dat zal natuurlijk wel weer niet....
Want bij auto's ligt dat denk ik anders... Je neemt gas terug/los, en laat je motor uitlopen, om eventueel nog bij te remmen, en op het laatst koppelen ( toch? autorijders? ).
Maar dit is beetje het punt waar ik het graag over wil hebben, want hier ben ik nog niet echt over uit.... Als ik dat van die auto's zo terug lees klopt dat eigenlijk ook niet, want als je je gas meteen weer los laat, heb je eigenlijk het zelfde als wat ik hier boven voor die scooters beschreven heb.... en als je dan op je motor remt is het nog meer slijtage....
Dat weet ik dus nog niet echt, lijkt me leuk als hier wat serieuze reacties enzo op komen
( p.s. als het een dom idee ofzo is, no offence he, ben ook maar een klein jochie! )
|