Timba MTXSH |
7-4-2006 17:15 |
Posts: 388 |
Door het onsecuur uitboren van die 2 gaatjes in je vliegwiel komt hij in onbalans. Daardoor gaat hij zo trillen. Dit is slecht voor je lagers. Ik denk dat je beter een nieuw vliegwiel kan halen.
Of iig het te testen. Misschien zijn je lagers nu al kapot, voel even of je je vliegwiel heen en weer kan bewegen (1 mm is al teveel)
Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 7-4-2006 om 17:18 uur.
|
|
|
|
chrisda |
7-4-2006 17:32 |
Posts: 387 |
owke, das kut
zo'n vliegwiel van nsr kun je die nog gewoon kopen, ik bedoel ze zijn al een tijdje van de band duzz. en hoeveel kost zoiets eigenlijk
en die lagers? die lijke me eigenlijk neit zo duur tog?
maar het was egt ietsiepietsie weinig, gaat dat zo snel dat hij uit balans raakt? ik heb ut vliegwiel ff bekeken maar zie uhm nou neit egt rare bewegingen maken, dus niet tegen de wanden schuren of zo of zou hij zeg maar aan het open kant van ut vliegwiel ergens tegen de binnenwand schuren??
maar dat wat ik zei dat van dat die bougie schoongemaakt enzo is kan dat klopppen?? of is dat gewoon bullshit
|
|
|
|
Hardstyle |
7-4-2006 17:40 |
Posts: 1077 |
Maar je hebt 2 bestaande gaten tegenover elkaar met dezelfde boor iets groter geboord.. opzich kan dat geen kwaad tog..
Volgens mij zijn gewoon je krukaslagers gaar en heeft t niks te maken met je vliegwiel.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
crosser10040 |
7-4-2006 17:42 |
Posts: 515 |
ik denk dat het niet te maken heeft met het vliegwiel want zo klein beetje zal dat niet veroorzaken denk ik
|
|
|
|
bigguuuh |
7-4-2006 17:46 |
Posts: 123 |
kijk ff naar je lagers dan en je small end lager(das die lager die boven bij je drijfstang heen zit bij je zuiger)
en je zuiger veertjes kunnen ook ratelen als ze versleten zijn
haal ze er ff af en leg ze in je cilinder en kijk hoe groot de opening is
PS hoe groot mag die opening zijn?
|
|
|
|
chrisda |
7-4-2006 17:47 |
Posts: 387 |
nee, k eigenlijk ook niet
en wat hardstyle zegt klopt ze tegenover elkaar en evengroot opgeboord dus zou in verhouding moeten zijn.
krukas lagers?? uhm waar zitten die ergens en hoeveel ksoten die ongeveer. heeft dat wat te maken met de versnelling? want soms schakelt ie kut maar dat is nu niet egt van belang.
die uitstulpinkjes aan de binnenkant van ut vliegwiel waar ik geboord heb zouden die als de motor warmer is en dus ietsjes uitzet ergens tegenaan kunnen komen?
had laatst ander topic gelezen ging geloof ik over rembloken ofzo in ieder geval die liep vast en daardoor werd hij warm en zette uit en daardoor liep hij nog vaster, zou deze situatei ook kunen voorkomen maar dan ut ratelen veroorzaken?/ of is dit wel heel vergezocht
edit: heb dat dopje aan de linkerkant van de motor erin gekeken en dat zit redelijk vol, zeg maar 3/4 want ik zie nog net iets erinzitten wat erboven uit steekt, (boven de olie)
Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 7-4-2006 om 18:16 uur.
die vriend van mij die da vliegwiel ging checke moest un paar keer met de hamer op da punt waar ut vliegwiel draait tikken met de hamer, das tog slegt voor de krukaslagers
als alleen die lagers gaar zijn kan ik dan gewoon door rijden zonder dat ik dan iets anders erger laat slijten of breken?
Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 7-4-2006 om 19:27 uur.
|
|
|
|
chrisda |
7-4-2006 19:28 |
|
MTX-speed |
7-4-2006 20:07 |
Posts: 1229 |
Wil je voortaan het type en merk brommer erbij vermelden?
Verder een iets gestructureerder verhaal van maken.
Verder zou je iets beter uit moeten leggen wat voor geluid het precies was. Ratelen van een ratelslang? Of iets van ijzer? Of juist is plasticachtigs?
Ik zelf denk meer aan de ketting. Of is het ook als je niet rijdt?
Hoelang rijdt je al met deze brommer/setup? Wat is er het laatst aan veranderd?
Bovendien mag er nooit zomaar iets veranderd worden aan een vliegwiel. Deze moet namelijk precies in balans zijn. Misschien is het vliegwiel er niet helemaal goed op gemonteerd. Doe overigens altijd wat vet of olie tussen je vliegwiel en krukas.
Kortom: effe kijken of het alleen tijdens het rijden is en niet als je stilstaat.
Wanneer het alleen tijdens het rijden is: ketting hoogstwaarschijnlijk
Ook tijdens stilstand: controleer of alle bouten vastzitten.
|
|
|
|
superior mt7 |
7-4-2006 20:12 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
Door het onsecuur uitboren van die 2 gaatjes in je vliegwiel komt hij in onbalans. Daardoor gaat hij zo trillen. Dit is slecht voor je lagers. Ik denk dat je beter een nieuw vliegwiel kan halen.
Of iig het te testen. Misschien zijn je lagers nu al kapot, voel even of je je vliegwiel heen en weer kan bewegen (1 mm is al teveel)
Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 7-4-2006 om 17:18 uur.
1mm is al heeeeel veeeeel
|
|
V8 |
|
christianos |
7-4-2006 20:14 |
Posts: 20445 |
gaat meer om een tikje
|
|
|
|
zundappchef |
7-4-2006 20:18 |
Posts: 4082 |
ik zit te denken aan een trekspie schakel blok die net 1 mm uit lood staat dus dan een ratelend geluitmaakt bij die aantal toeren
wat voor blok gata het
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Timba MTXSH |
7-4-2006 20:36 |
Posts: 388 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]
1mm is al heeeeel veeeeel
Haha ik heb wel eens meegemaakt dat iemand rondreed met 3 mm krukaslagerspeling
@ ts, ik zou zowiezo eerst vliegwielspeling checken, als dat er niet is zou ik het bij andere lagers of zuigerveren zoeken. Anders misschien je ketting ofzo (lijkt me sterk aangezien je zegt dat hij het alleen doet als hij warm is, en bij een bepaald aantal toeren)
|
|
|
|
chrisda |
7-4-2006 20:53 |
Posts: 387 |
@mtx speed, sorry was ut ff vergeten
maar in ieder geval het gaat om een honda nsr type 1
en hetgeluid is er ook als ik stil sta. het blok is door de vorige eigenaar gereviseerd, maar k denk dat het gekomen is doordat die vriend van mij toen hij dus de spoel wou checke en ook de vliegwiel uitgeboord had dat het dus toen gebeurd is, maar dat er dus verder niks is, aan de ketting of zo, heb er ook niks aan veranders, is nog orgineel, denk alleen dat de uitlaat anders is of in ieder geval ontgrensd.
en nu ff het geluid,
hetis dus rond de 8500 en 9500 toeren, en het klinkt alsof er iets in ut blok los zit, trillend en ratelend dus, kan het beetje vergelijken alsof er bijv een steentje in je stofzuiger zit. me brom rijd niet slecht of zo, geen slechte prestaties, misschien een iets langzamer optrekken maar dat is niet minder als normaal.
|
|
|
|
Saknet |
7-4-2006 21:17 |
Posts: 10355 |
kijk ook even of je bougie nog vast zit..
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
chrisda |
7-4-2006 21:22 |
Posts: 387 |
owke, als hij los zit is dat heel erg? dan moet hij toch ook minder prestaties geven?, en had hiervoor een andere bougie en toen deedd hij het ook en nou weer de schoongemaakte oude, lijk me sterk maar kan natuurlijk wel dat hij 2 keer niet geod aan gedraaid is
|
|
|
|