Joostvdw |
7-4-2006 16:48 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SendaR2004
ik dacht dat je in belgi? maar 11 kW mocht, kweet nie cker (gelukkig woon ik NL met 25kW )
Dit bericht is gewijzigd door SendaR2004 op 7-4-2006 om 16:45 uur.
dat is als je alleen een auto rbw hebt, dan mag je op motoren met 11kw
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Johnny B |
7-4-2006 16:48 |
Posts: 8381 |
eem xr 250 is wel grappig om mee te beginne
een cr 250 lukt niet ivm vermogen
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Steve 4takt |
7-4-2006 17:01 |
Posts: 422 |
ik heb een xr600R die terug gevoerd is naar 25kw..moet je wel opnieuw laten keuren dan,
prima ding en hoef er weinig aan te sleutelen... maar het is geen motor voor op een snelweg...
en ze zijn nogal zwaar dus dnek 2keer na voor je zo'n zware koopt...
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|
Harm |
7-4-2006 17:01 |
Posts: 3032 |
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
-simon- |
7-4-2006 17:27 |
Posts: 8211 |
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
mulder |
7-4-2006 17:33 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd
en waarom dan geen 250?
|
|
|
|
superior mt7 |
7-4-2006 17:36 |
Posts: 2675 |
zegt hij toch ook niet dat een 250 niet mag
|
|
V8 |
|
Kampersjaak |
7-4-2006 18:02 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd
kan wel
rare regeling zit er aan vast volgens mij
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
zegt hij toch ook niet dat een 250 niet mag
xr 250 kan wel
is 24 kw
|
|
oderint dum metuant |
|
Ollie |
7-4-2006 18:11 |
Posts: 2468 |
Waarom geen Cr250?
Die dingen hebben toch allemaal 15kw op kenteken, net zoals een nieuwe ktm 525 die heeft std. ook 17 op kenteken d8 ik.
Met een 250 heb je relatief weinig onderhoud, alleen om 't half jaar ff zuigertje vervangen. Maar dat is niet moeilijk en kost 120 euro voor een goede kwaliteit zuiger.
|
|
|
|
mr200r |
7-4-2006 18:11 |
Posts: 5122 |
Honda slr650/vigor - transalp,zijn toch allemansvrienden.
Het ligt natuurlijk ook veel aan de banden.
|
|
mr200r |
|
onraad |
8-4-2006 15:40 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ga zowieso niet met echte noppenbanden de weg op , ik heb op mijn mt ook met noppenbanden gereden maar als het nat is word je gigantisch verrast door het enorme gebrek aan grip .
dit was met een brommer , een motor die 120 oid gaat zou ik het niet mee wagen
Bah ik heb ook al een hele tijdmet noppenbanden rondgereden om mijn MTX en ik had er nooit problemen mee. Zolang je echt kalmpjes aan doet en niet door de bochten ligt te scheuren lukt het wel hoor.
|
|
|
|
-Tom- |
9-4-2006 10:29 |
Posts: 4151 |
waarom koop je een motor? om door de bochten mee te scheuren
|
|
FTS Member |
|
onraad |
10-4-2006 0:34 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
waarom koop je een motor? om door de bochten mee te scheuren
Mja ieder zijn ding zeker. Ik geef toe dat dat ook wel leuk is. Maar ik zoek een motor die:
1) Sportief is
2) Goed optrekt
3) Veel lawaai maakt
4) Zeker niet alledaags is en dus ietwat 'speciaal' is
Daarom dus een vette crosser. Dingen rijden dan misschien niet al te hard en gaan zeker niet goed door bochten, maar trekken meestal toch aardig op, maken veel kabaal en je ziet ze bijna nooit rijden (hier toch niet). Want racers en allerhande naked bikes, zie je zo vaak rijden, is niks speciaals aan tenzij je hem al helemaal verbouwd maar daar heb ik de tijd/zin/geld niet voor.
|
|
|
|
onraad |
10-4-2006 0:48 |
Posts: 593 |
Ben eens op zoek gegaan naar wat motoren op www.2dehands.be
Bijna al die XR600's zijn geschikt voor licht rijbewijs op papier dus ik denk dat ik het dan wel zeker weet wat ik ga kopen... Verder nog een korte vraag. Er staan XR600's en XR650's te koop? Welke is de meest courante en dus beste voor wat het onderhoud betreft, kwestie van wisselstukken enz.
|
|
|
|
SavagePielk |
10-4-2006 0:50 |
Posts: 4562 |
Quote:
waarom baseer je dat? heb je ervaring met allebei?
feit is gewoon dat een xr400 stukken duurder is dan aan xr250, vooral omdat ze relatief jong zijn en er niet super veel van verkocht zijn hier.
en snelweg is sowiso geen doen, de top van een xr600 is bijvoorbeeld bijna gelijk aan die van een xr250, beiden doen ze 140 max. een 1-cilinder hoort niet op de snelweg.
ik doe het zelf ook wel, om gewoon snel ergens te komen, en zolang je netjes 100-110 rijd is er niks aan de hand. met een xr600 zal het ietsje beter zijn, snelweg rijden is gewoon geen doen op een crosser die ook nog eens 1-cilinder is.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:22 uur.
een 1pitter doet het prima op de snelweg! Suzuki Savage eencilinder, 650cc, 4klepper... gassen! 140/150 op top, maar trekt ze probleemloos!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Mja ieder zijn ding zeker. Ik geef toe dat dat ook wel leuk is. Maar ik zoek een motor die:
1) Sportief is
2) Goed optrekt
3) Veel lawaai maakt
4) Zeker niet alledaags is en dus ietwat 'speciaal' is
Daarom dus een vette crosser. Dingen rijden dan misschien niet al te hard en gaan zeker niet goed door bochten, maar trekken meestal toch aardig op, maken veel kabaal en je ziet ze bijna nooit rijden (hier toch niet). Want racers en allerhande naked bikes, zie je zo vaak rijden, is niks speciaals aan tenzij je hem al helemaal verbouwd maar daar heb ik de tijd/zin/geld niet voor.
ik zie dat je crosser enzo zoekt, maar ook iets speciaals en zwaars. Kijk voor de lol ook eens naar de Suzuki Savage. 650cc eenpitter, bandaandrijving, veel geluid.
Dit bericht is gewijzigd door SavagePielk op 10-4-2006 om 0:57 uur.
|
|
|
|