Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cross motor op de weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36123 - Cross motor op de weg
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 7-4-2006 16:48 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SendaR2004
ik dacht dat je in belgi? maar 11 kW mocht, kweet nie cker (gelukkig woon ik NL met 25kW )

Dit bericht is gewijzigd door SendaR2004 op 7-4-2006 om 16:45 uur.


dat is als je alleen een auto rbw hebt, dan mag je op motoren met 11kw
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Johnny B 7-4-2006 16:48 Print reply

Posts: 8381
eem xr 250 is wel grappig om mee te beginne

een cr 250 lukt niet ivm vermogen
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Steve 4takt 7-4-2006 17:01 Print reply

Posts: 422
ik heb een xr600R die terug gevoerd is naar 25kw..moet je wel opnieuw laten keuren dan,
prima ding en hoef er weinig aan te sleutelen... maar het is geen motor voor op een snelweg...
en ze zijn nogal zwaar dus dnek 2keer na voor je zo'n zware koopt...

 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Harm 7-4-2006 17:01 Print reply

Posts: 3032
@ Bart

Hier heb je een Suzuki Dr 350

http://koopjes.markt...S%2BB&df=1#photo
 
http://www.durtikkers.tk
-simon- 7-4-2006 17:27 Print reply

Posts: 8211
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mulder 7-4-2006 17:33 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd


en waarom dan geen 250?
 
superior mt7 7-4-2006 17:36 Print reply

Posts: 2675
zegt hij toch ook niet dat een 250 niet mag
 
V8
Kampersjaak 7-4-2006 18:02 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
xr600 zal wel moge al je hem ma begrensd



kan wel

rare regeling zit er aan vast volgens mij

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
zegt hij toch ook niet dat een 250 niet mag



xr 250 kan wel
is 24 kw
 
oderint dum metuant
Ollie 7-4-2006 18:11 Print reply

Posts: 2468
Waarom geen Cr250?
Die dingen hebben toch allemaal 15kw op kenteken, net zoals een nieuwe ktm 525 die heeft std. ook 17 op kenteken d8 ik.
Met een 250 heb je relatief weinig onderhoud, alleen om 't half jaar ff zuigertje vervangen. Maar dat is niet moeilijk en kost 120 euro voor een goede kwaliteit zuiger.
 
mr200r 7-4-2006 18:11 Print reply
Posts: 5122
Honda slr650/vigor - transalp,zijn toch allemansvrienden.
Het ligt natuurlijk ook veel aan de banden.
 
mr200r
onraad 8-4-2006 15:40 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



ga zowieso niet met echte noppenbanden de weg op , ik heb op mijn mt ook met noppenbanden gereden maar als het nat is word je gigantisch verrast door het enorme gebrek aan grip .
dit was met een brommer , een motor die 120 oid gaat zou ik het niet mee wagen



Bah ik heb ook al een hele tijdmet noppenbanden rondgereden om mijn MTX en ik had er nooit problemen mee. Zolang je echt kalmpjes aan doet en niet door de bochten ligt te scheuren lukt het wel hoor.
 
-Tom- 9-4-2006 10:29 Print reply

Posts: 4151
waarom koop je een motor? om door de bochten mee te scheuren
 
FTS Member
onraad 10-4-2006 0:34 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
waarom koop je een motor? om door de bochten mee te scheuren


Mja ieder zijn ding zeker. Ik geef toe dat dat ook wel leuk is. Maar ik zoek een motor die:
1) Sportief is
2) Goed optrekt
3) Veel lawaai maakt
4) Zeker niet alledaags is en dus ietwat 'speciaal' is

Daarom dus een vette crosser. Dingen rijden dan misschien niet al te hard en gaan zeker niet goed door bochten, maar trekken meestal toch aardig op, maken veel kabaal en je ziet ze bijna nooit rijden (hier toch niet). Want racers en allerhande naked bikes, zie je zo vaak rijden, is niks speciaals aan tenzij je hem al helemaal verbouwd maar daar heb ik de tijd/zin/geld niet voor.

 
onraad 10-4-2006 0:48 Print reply
Posts: 593
Ben eens op zoek gegaan naar wat motoren op www.2dehands.be
Bijna al die XR600's zijn geschikt voor licht rijbewijs op papier dus ik denk dat ik het dan wel zeker weet wat ik ga kopen... Verder nog een korte vraag. Er staan XR600's en XR650's te koop? Welke is de meest courante en dus beste voor wat het onderhoud betreft, kwestie van wisselstukken enz.
 
SavagePielk 10-4-2006 0:50 Print reply

Posts: 4562
Quote:

waarom baseer je dat? heb je ervaring met allebei?

feit is gewoon dat een xr400 stukken duurder is dan aan xr250, vooral omdat ze relatief jong zijn en er niet super veel van verkocht zijn hier.

en snelweg is sowiso geen doen, de top van een xr600 is bijvoorbeeld bijna gelijk aan die van een xr250, beiden doen ze 140 max. een 1-cilinder hoort niet op de snelweg.

ik doe het zelf ook wel, om gewoon snel ergens te komen, en zolang je netjes 100-110 rijd is er niks aan de hand. met een xr600 zal het ietsje beter zijn, snelweg rijden is gewoon geen doen op een crosser die ook nog eens 1-cilinder is.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:22 uur.


een 1pitter doet het prima op de snelweg! Suzuki Savage eencilinder, 650cc, 4klepper... gassen! 140/150 op top, maar trekt ze probleemloos!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]


Mja ieder zijn ding zeker. Ik geef toe dat dat ook wel leuk is. Maar ik zoek een motor die:
1) Sportief is
2) Goed optrekt
3) Veel lawaai maakt
4) Zeker niet alledaags is en dus ietwat 'speciaal' is

Daarom dus een vette crosser. Dingen rijden dan misschien niet al te hard en gaan zeker niet goed door bochten, maar trekken meestal toch aardig op, maken veel kabaal en je ziet ze bijna nooit rijden (hier toch niet). Want racers en allerhande naked bikes, zie je zo vaak rijden, is niks speciaals aan tenzij je hem al helemaal verbouwd maar daar heb ik de tijd/zin/geld niet voor.



ik zie dat je crosser enzo zoekt, maar ook iets speciaals en zwaars. Kijk voor de lol ook eens naar de Suzuki Savage. 650cc eenpitter, bandaandrijving, veel geluid.

Dit bericht is gewijzigd door SavagePielk op 10-4-2006 om 0:57 uur.
 

Dit topic is 6994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved