Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cross motor op de weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36123 - Cross motor op de weg
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 7-4-2006 14:31 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
cr250 enduro



Is meer dan 25 kw... VEEL meer
 
bart de scootergek 7-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



ik rijd zelf xr250, gewoon legaal nergens gezeur mee.

[...]

yamaha heeft een dr350, de_koen heeft er eentje, verder heeft honda een xr400, en ktm een lc-4 350/400.

die laatste 2 zijn wat prijziger dan de dr350.

[...]

En wat zijn zowat de richtprijzen daarvan? Van een goede tweedehands? (Belgie)




een xr250 heb je met goed zoeken al voor minder dan 1000 euro, die ktm was stukje prijziger, rond de 2000 euro voor een goed exemplaar. een dr350 is een stukje zeldzamer, kom je niet erg vaak tegen. de xr400 is ook ergens rond de 2000 euro.


ktm: http://koopjes.markt...%2B8wVYrELD&df=1

xr400: http://koopjes.markt...1%2FUXz%2Ft&df=1

xr250: http://koopjes.markt...3RAQg%3D%3D&df=1

van een dr350 kon ik niks vinden zo snel.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:35 uur.
 
Honda RC-33
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 10560
en cr (nieuwe iig) zijn ook rond de 100kilo
dus mag je maar 16 kw
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Marko 7-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Is meer dan 25 kw... VEEL meer


idd een cr125 heeft 41 pk(uit me hoofd) dus dat is ong 30kw

dit ktms staan als ze lichter op kenteken staan meestal op 14kw

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 7-4-2006 om 14:33 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
chineesboer 7-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 3676
ik heb idd voor dezelfde vraag gestaan.

Maar ik ga voor de nx 250..
 
onraad 7-4-2006 14:37 Print reply
Posts: 593
Dan wordt het dus waarschijnlijk een XR250 of eventueel die XR500-600 als de kw's het toelaten. Zal ik dan wel eens voor rondhoren hoe het net zit hier in Belgie en of ik zo'n vrijwaring makkelijk te pakken krijg.

In ieder geval bedankt iedereen, ik kan wel even voort nu.
 
bart de scootergek 7-4-2006 14:42 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Dan wordt het dus waarschijnlijk een XR250 of eventueel die XR500-600 als de kw's het toelaten. Zal ik dan wel eens voor rondhoren hoe het net zit hier in Belgie en of ik zo'n vrijwaring makkelijk te pakken krijg.

In ieder geval bedankt iedereen, ik kan wel even voort nu.


xr500 is vrij gedateerd, hebben vaak nog trommelremmen voor enzo.

het ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen, als je het straat gericht wilt houden kun je een NX nemen, alleen is dat wel gekloot met een achterband enzo, die is 16 inch. de NX heeft wel erg betrouwbare blokken, die dan ook LC zijn.

ik ben zelf nu bezig de xr op goedkope manier om te bouwen naar wannebe sm, omdat ik er toch alleen maar mee op de weg zit. achteraf stom dat ik niet ook een nx heb gekocht, maar ik ben nu toch al bezig.
 
Honda RC-33
User 927 7-4-2006 14:42 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
[...]


idd een cr125 heeft 41 pk(uit me hoofd) dus dat is ong 30kw

dit ktms staan als ze lichter op kenteken staan meestal op 14kw

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 7-4-2006 om 14:33 uur.



Ze zijn wel 25kw op kenteken te krijgen, gashendel op half vast zetten en dan laten testen. Goed, als je dan echt 25kw wil gaan rijden zal het voor geen meter rijden, en je motor word zo lui als de pest. Maja, gashendel begrenzing is ook zo weer verwijderd

Enige nadeel aan 2-tact crosser op straat is dat je zuigers zo tiefus hard slijten.
 
Marko 7-4-2006 14:46 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Ze zijn wel 25kw op kenteken te krijgen, gashendel op half vast zetten en dan laten testen. Goed, als je dan echt 25kw wil gaan rijden zal het voor geen meter rijden, en je motor word zo lui als de pest. Maja, gashendel begrenzing is ook zo weer verwijderd

Enige nadeel aan 2-tact crosser op straat is dat je zuigers zo tiefus hard slijten.



Ik betwijfel of je een wedstrijd cr125 met std uitlaat e.d. wel straat
goeggekeurd gaat krijgen. laat staan een 250cc.
Het word allemaal steeds moeilijker om 2taktjes straat legaal te krijgen.(daarom word rs250 ook niet meer nieuw gemaakt)

 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
onraad 7-4-2006 14:47 Print reply
Posts: 593
@ Bart: Mja persoonlijk vind ik een sm meestal nergens op lijken. Ik wil m'n crosser dan ook gewoon op enduro of noppenbanden houden. Waarschijnlijk enduro daar ik van tijd tot tijd een eind autosnelweg zal moeten doen. Ook al slijten die banden enorm en rijden ze kut, ik vind het echt geen zicht om er straat banden onder te zetten, dan rij ik liever wat voorzichtiger en kalmer aan met cross banden. Dus aangezien die XR500 vrij gedateerd is zal het dan een XR600 of een XR250 worden, hangt af van de prijs en of ik ze mag rijden.

 
mr200r 7-4-2006 14:54 Print reply
Posts: 5122
Yamaha xt 350 gewoon, de 350 klasse suzuki en yamaha is het goedkoopst.
en er is eigenlijk maar 1 echte off the road de xt500,en die
mag jij rijden met 25kw.Honda is weer zo duur met de normale
dingen kappjes/spatbord enz.
En de snelweg dan moet je onderhand voor elk type ondergrond een
andere motor.
Vorig jaar op weg naar assen tt kwam ik 3 maten tegen reden 90
baksteenvolgorde op apprillias,waren duitsers uit bottrop dus
alles kan,Van 50-2300cc.
 
mr200r
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-4-2006 15:05 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
@ Bart: Mja persoonlijk vind ik een sm meestal nergens op lijken. Ik wil m'n crosser dan ook gewoon op enduro of noppenbanden houden. Waarschijnlijk enduro daar ik van tijd tot tijd een eind autosnelweg zal moeten doen. Ook al slijten die banden enorm en rijden ze kut, ik vind het echt geen zicht om er straat banden onder te zetten, dan rij ik liever wat voorzichtiger en kalmer aan met cross banden. Dus aangezien die XR500 vrij gedateerd is zal het dan een XR600 of een XR250 worden, hangt af van de prijs en of ik ze mag rijden.




ga zowieso niet met echte noppenbanden de weg op , ik heb op mijn mt ook met noppenbanden gereden maar als het nat is word je gigantisch verrast door het enorme gebrek aan grip .
dit was met een brommer , een motor die 120 oid gaat zou ik het niet mee wagen

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bart de scootergek 7-4-2006 15:21 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
@ Bart: Mja persoonlijk vind ik een sm meestal nergens op lijken. Ik wil m'n crosser dan ook gewoon op enduro of noppenbanden houden. Waarschijnlijk enduro daar ik van tijd tot tijd een eind autosnelweg zal moeten doen. Ook al slijten die banden enorm en rijden ze kut, ik vind het echt geen zicht om er straat banden onder te zetten, dan rij ik liever wat voorzichtiger en kalmer aan met cross banden. Dus aangezien die XR500 vrij gedateerd is zal het dan een XR600 of een XR250 worden, hangt af van de prijs en of ik ze mag rijden.




ik rijd nu met all-road banden, op zich erg fijne banden op de weg, ze geven voldoende grip met nat en droog weer. behalve als je echt flink aan het doorgassen bent merk je echt dat je toch echt slicks moet hebben om fatsoenlijk de bocht door te komen. in het zand is het helemaal niks met die banden, niet veel grip, en veel spinnen met t achterwiel.

slijtage is ok, valt allemaal best mee.

zijn bridgestone banden, zie mijn gallery voor de foto's ervan.
 
Honda RC-33
superior mt7 7-4-2006 15:25 Print reply

Posts: 2675
als je voornamelijk op de weg wilt gaan rijden zou ik mischien toch voor een xl gaan.

ik heb zelf eens xl 600 rm en merk ik echt duidelijk verschil mee ten opzichte van een xr 600. veel stabieler op de weg
 
V8
SendaR2004 7-4-2006 16:44 Print reply

Posts: 154
ik dacht dat je in belgi? maar 11 kW mocht, kweet nie cker (gelukkig woon ik NL met 25kW )

Dit bericht is gewijzigd door SendaR2004 op 7-4-2006 om 16:45 uur.
 
Renault Clio 1.2RL-Energy - - - Honda CR125R > > >Owner

Dit topic is 6978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved