Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - overtoeren slecht?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36116 - overtoeren slecht?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr. X 6-4-2006 22:33 Print topicpost

Posts: 681
Ik had tw 11-48 op mijn rieju mrx 12mm,50cc en hebo uitlaat daarmee trok die snel op en kwam snel tot de 100 op mn teller, het maakte wel overtoeren dus heb ik tandwiel 12 gekocht en nu trekt ie minder snel op en hij komt moeizaam op de 100 maar maakt geen overtoeren meer..
nu is mijn vraag of dat overtoeren maken heel slecht is want anders doe ik weer tw 11 erop..
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen

Flybike 6-4-2006 22:34 Print reply
Posts: 2120
Niet goed voor je lagers, als je dit lange tijd volhoudt

En overtoeren is nooit goed iig

Het woord zegt het zelf al

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 6-4-2006 om 22:34 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
william h 6-4-2006 22:34 Print reply
Posts: 290
volgens mij is het wel slecht bij een mt iig wel want dan draai je na een poosje je lagers kapot

 
Djeep 6-4-2006 22:35 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
Ik had tw 11-48 op mijn rieju mrx 12mm,50cc en hebo uitlaat daarmee trok die snel op en kwam snel tot de 100 op mn teller, het maakte wel overtoeren dus heb ik tandwiel 12 gekocht en nu trekt ie minder snel op en hij komt moeizaam op de 100 maar maakt geen overtoeren meer..
nu is mijn vraag of dat overtoeren maken heel slecht is want anders doe ik weer tw 11 erop..


Naja overtoeren belasten je cilinder extra..

Ik heb het probleem ook, met 14/47 makkelijk 85, met 15/47 beetje moeizaam.. (nog steeds overtoeren)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Mr. X 6-4-2006 22:37 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Naja overtoeren belasten je cilinder extra..

Ik heb het probleem ook, met 14/47 makkelijk 85, met 15/47 beetje moeizaam.. (nog steeds overtoeren)


okee dan hou ik toch maar mijn tandwiel 12
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
BSTS 6-4-2006 22:37 Print reply

Posts: 4241
wat bedoel je met over toeren?
dat je door koppeling trekt ofzo?
 
sprintjah
Mr Pain 6-4-2006 22:38 Print reply
Posts: 4966
eigenlijk maakt het geen fuck uit, je lagers kunnen het best aan, alles slijt sneller als het meer toeren draait maarja of dat nou wel een merkbaar punt is.

overtoeren, na ja powerband nog doortrekken, eigenlijk zou je een tandwiel verhouding moeten pakken zodat ie mooi in ze powerband rijd in hoogste versnelling.

maar goed ik zou gewoon die 11 er weer op leggen en rijden maar, alles slijt toch harder als je veel toeren draait, dan reviceer je je blokje iets eerder, dat is niet zo'n probleem lijkt mij!

en mag het niks kost ga dan maar origineel rijden
 
Djeep 6-4-2006 22:38 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wat bedoel je met over toeren?
dat je door koppeling trekt ofzo?


dat je op je top rijd en je cilinder nog een paar toeren extra draaid zonder daar kracht aan te geven..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Mr Pain 6-4-2006 22:39 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Naja overtoeren belasten je cilinder extra..

Ik heb het probleem ook, met 14/47 makkelijk 85, met 15/47 beetje moeizaam.. (nog steeds overtoeren)


dan mag jij mij vertellen waarom je je cilinder meer belast?, het draait meer toeren waardoor je meer slijtage hebt maar meer belasten wtf gek

 
Flybike 6-4-2006 22:40 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


dat je op je top rijd en je cilinder nog een paar toeren extra draaid zonder daar kracht aan te geven..



En als je toerenteller over je max aangegeven toeren gaat


correct me if I'm wrong
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Djeep 6-4-2006 22:43 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


dan mag jij mij vertellen waarom je je cilinder meer belast?, het draait meer toeren waardoor je meer slijtage hebt maar meer belasten wtf gek



Je belast je cilinder meer omdat ie power krijgt waar ie niks mee kan...
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Mr Pain 6-4-2006 22:43 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Je belast je cilinder meer omdat ie power krijgt waar ie niks mee kan...



whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahhaha jij bent grappig, ivbo?
 
Djeep 6-4-2006 22:44 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]



whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahhaha jij bent grappig, ivbo?


Sgoed koen
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
honda_for_life.com 6-4-2006 22:45 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wat bedoel je met over toeren?
dat je door koppeling trekt ofzo?


dan heb je in je hoogste versnelling het gevoel dat je nog een keer zou kunnen schakelen
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Evilmex 6-4-2006 22:45 Print reply

Posts: 4458
Wrm altijd volgas rijden? wrm hou je hem niet lekker op 9000 toeren ofzo? rijd nog eens lekker zuinig ook
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
BSTS 6-4-2006 22:46 Print reply

Posts: 4241
als die power geeft waar die niks mee kan. slipt die dus door de koppeling of zie ik dat niet goed
 
sprintjah

Dit topic is 2535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved