Eind Februari 2001 ging mijn werkgever failliet...ik kreeg toen een aanzienlijk geldbedrag voor mijn openstaande vrije dagen, vakantiegeld en nog 1,5 maand salaris...ik reed toedestijds op een Malaguti Phantom F12...
=>Klik hier<=
Deze had ik ook verkocht en had zo dus voldoende geld om een andere 2wieler te kopen.
Mijn ook viel op een Appie RS en de GPR...de keuze was al snel gemaakt toen ik las over de "kinderziektes" oendestijds bij de RS...ook de opslagruimte was doorslaggevend.
In April krijg ik uiteindelijk de GPR...alleen de snelle uitlaat was nog niet binnen...:(
Deze kreeg ik zo'n 1000km later...
Foto's toen de gpr nog net nieuw was:
Halverwege Oktober breek ik de knokkel van m'n pink in m'n rechterhand door een val in huis
...en heb daardoor veel tijd om op het web te surfen.
Zo ben ik in contact gekomen met Jasper en T-nar....en zag vervorlgens hoe hij ruim 16pk uit een Airsal beukte.
Dat wou ik dus ook...
Zo is er dus langzamerhand een steeds snellere GPR tevoorschijn gekomen
1 van de eerste "snelle" setups sloopte m'n Giannelli demper....tot 3x aan toe...en ben dus driftig op zoek gegaan naar een snelere uitlaat....dus kreeg ik een mail van Marcel(50cc.nl) dat ie een prototype Jolly Moto had maar nog geen tester...
Eenmaal de power van de Jolly en de rest geproefd ben ik alleen maar verder en verder gegaan...
=>KLIK HIER<= voor wat meer info qua setup
Qua andere onderdelen is/word er ook het nodige veranderd:
Doppler HSM schokbreker(nieuwe type), Domino enduro snelgas, Sava bandjes voor + achter en een Conti close bak...
Schokbreker:
Toen ik een blok had klaargemaakt met een nieuwe Doppler GP as, Conti CRX bak en nog wat ander nieuw spul voor een grote meeting, brak de drijfstang...na een km'tje of 8/9...
Dat heeft er dus voor gezorgd dat ik dat nieuwe blok linea recta de schroothoop kan op gooien...
Krukas, krukaslagers(à 49 eurie p/s), bloklagers, keerringen, nieuwe zuiger...alles is/was stuk...
Nu ga ik wederom een nieuw blok opbouwen...ik heb nu nog mijn ori GPR blok en m'n Sendablok uit '95 waarvan de 4e versnelling stuk is.
Nou heb ik deze spulletjes zaterdag bij Martijn/Dijkman gehaald:
800D1632: Mk ProRace cilinderkit 70cc,
871D1630: Mk ProRace uitlaat 70cc(senda),
850D1630: Mk ProRace krukas,
975D1610: Mk ProRace krukaslagers+keerringen,
846D1610: Mk ProRace koppelingsplaten,
845D1610: MRD primaire aandrijving...
Samen met de Conti CRX versnellingsbak, de 28mm MRD carb en de HPI 2004 ga ik het oude Sendablok opbouwen.
Wederom gaan alle bloklagers/versnellingsbaklagers en keerringen er weer nieuw in.
Daarom word deze GPR voor meetings e.d.
Ook krijgt ie weer een spuitbeurt...merendeels omdat mijn mooie glans rood is veranderd in gebroken rood...:X
Kleur krijgen jullie pas te zien wanneer ie af is
-kleine update 19-12-2004-
Kheb ff een fotowtje gemaakt van m'n prorace spulletjes...:p
1: 800D1632: Metrakit ProRace 70cc cilinder
2: Bijgeleverde tapeinden
3: Pakkingen
4: Zuiger
5: Binnenkop
6: Buitenkop
7: 850D1630: Metrakit ProRace krukas
8: 975D1610: Mk ProRace krukaslagers+keerringen
9: 845D1610: MRD primaire aandrijving
10: 846D1610: Mk ProRace koppelingsplaten+veren
11: NGK bougiekabel "racing-cable"
12: 871D1630: Metrakit ProRace uitlaat 70cc(senda)
-----
Wat ik nog meer in mijn bezit heb:
Malossi MHR 80cc cilinderkit(kapotte kop+zuigert),
Airsal 72,4cc cilinderkit,
Selettra binnenrotor(met kapotte bobine),
2 Jolly Moto dempers(gepolijst)
17,5mm Dellie,
Polini 4 kleps membraan,
FILMPJE MET AIRSAL SETUP
En als klap op de vuurpijl...heb ik nog een GPR erbij gekocht...die van Dave van 't derbi-club forum...
Deze is overgenomen zonder cilinderkit, uitlaat, carb en ontsteking.
Dus ga ik dat er zelf weer opbouwen...
Momentele setup van deze GPR:
Malossi MHR 80cc cilinderkit,
28mm MRD carb,
Polini membraan,
K&N filter,
Ori ontsteking,
Giasnelli uitlaat met Jolly dempert.
Deze GPR ga ik voor woon/werk verkeer gebruiken...afhankelijk van het weer kan ik dan kiezen tussen deze GPR of m'n Si.
Setup zal dan ook weer "genormaliseerd" worden voor dagelijks gebruik...
Hieronder wat foto's van de andere spullen die afgemonteerd zijn en foto's van alles dat word opgebouwd:
Eprom binnenrotor:
30mm Dellie:
Dubbele rads:
Blok:
(voorbereidingen/borgen)
(links m'n gesloopte blok van vorig jaar)
(K&N ff erop gefriemeld)
Natuurlijk zal deze pagina zo nu en dan geupdated worden....dus keep in touch
Anders kan je altijd ff
HIER kijken.
------------============
============------------
Dit bericht is gewijzigd door DerbiMike op 6-4-2006 om 21:43 uur.