Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Voorvork vering steviger maken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3609 - Voorvork vering steviger maken.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 23-4-02?20:24 Print topicpost
Posts: 735
Me voorvork veert nu wel heel ver in vind ik, als ik rem met me voorrem raakt me spatbord bij de grond :(
Je kan je voorvork toch strakker zetten door er meer olie in te doen?
Gewoon doppie aan de bovenkant van me voorvork eraf en wat 2takt of 4takt olie erbij of zo?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Martijn 23-4-02?20:47 Print reply
Posts: 10000
je moet er zand in gooien
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 23-4-02?20:49 Print reply

Posts: 8499
mmm ik zou i.p.v. 2/4takt olie gewoon fftjes voorpootolie kopen, is nog goedkoper dan 2takt olie, 7 GULDEN per liter hier, schijnt beter te smeren
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 23-4-02?20:52 Print reply

Posts: 13825
das ATF olie (Automatic Transmission Fluid), idd die smeert veel beter dan 2/4 takt olie of carterolie

wat voor brommer heb je trouwens want voor mt/mtx/mb/nsr valt wel op te zoeken hoeveel er in hoort..
 
Zeta-boy 23-4-02?20:45 Print reply

Posts: 2066
Je kan geen gewone olie gebruiken. Je moet er echt voorvorkolie in doen. Dat heeft te maken met de viscosieteit enzo.

[This message is edited by Blubber-boy on 23-4-02 22:03]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
NSR RULEZZ 23-4-02?20:56 Print reply

Posts: 4934
OMDAT DEZE TOPIC TOCH OVER VOORVORKEN GAAT HEB IK OOK FF EEN VRAAG:::
weet 1 van jullie trouwens ook of je keeringen los kan kopen?? en hoe moet je die vervangen??
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blorn 23-4-02?21:00 Print reply

Posts: 13825
Tuurlijk ken je die los kopen!!!

en die ken je er gewoon met je vingers uithalen..

en je hoeft ze pas te vervangen als er olie boven uit de onderpoot komt als je inveert
 
gran turismo 23-4-02?21:00 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

das ATF olie (Automatic Transmission Fluid), idd die smeert veel beter dan 2/4 takt olie of carterolie

wat voor brommer heb je trouwens want voor mt/mtx/mb/nsr valt wel op te zoeken hoeveel er in hoort..


Ik heb een MT, ik ga morgen wel ff ATF olie kopen bij een brommerzaak of zo, lijkt me niet zo moeilijk om te zien hoeveel erin moet, gewoon telkens klein beetje erin en kijken hoe het veert denk.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Hier_ben_ik - Administrator 23-4-02?21:00 Print reply

Posts: 8499
ja kun je los kopen, kosten 5 euro ofzo, bij die afzetter hier iets meer :p

ik heb gewoon eerst die borgclipjes eruit gehaald met een schroevendraaier en daarna de keerringen (zijn hele dikke, zaten bij mij muurvast) er met een halve waterpomptang uitgehaald. gewoon die halve waterpomptang met de bek onder de keerring gezet en toen het achterste stuk heel hard naar beneden wrikken/duwen niet slaan met een hamer!!
hierbij had ik gewoon men voorpoot in de bankschroef gezet
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 23-4-02?21:04 Print reply

Posts: 13825
bij mij kwamen die keeringen gewoon in een keer los hoor

maar je moet wel uitkijken dat je precies evenveel olie in elke poot gooit want als het ongelijk is krijg je een afwijking en als je dan met je voorrem remt dan ga je vet naar links of rechts, das best gevaarlijk

 
gran turismo 23-4-02?21:13 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
maar je moet wel uitkijken dat je precies evenveel olie in elke poot gooit want als het ongelijk is krijg je een afwijking en als je dan met je voorrem remt dan ga je vet naar links of rechts, das best gevaarlijk



Ja, ik be van plan om gewoon telkens een dopje per poot te doen, zo moet het wel gelijk gaan.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Maarten 23-4-02?21:21 Print reply
Posts: 153
Ik heb bij m'n MB's ook al een aantal keren de keerringen vervangen, het eruithalen is echt kutwerk, want als je te lomp doet beschadig je de poot en dan zal hij langs de nieuwe keerring gaan lekken.

Je moet vooral heel voorzichtig zijn met het erinzetten van nieuwe keerringen, die dingen zijn kwetsbaarder dan je denkt. Ik heb al eens zo'n verneukt met het monteren, en dat merk je pas als je voor het eerst remt: SPLUSH! -> golf...

Doe er vooral NIET te veel olie in, dan komt er teveel druk op de keerringen te staan als je hard remt, en wat er dan gebeurt kun je wel raden. Kijk [URL[t]]http://www.dsv.nl/~honda/honda-nl-type.html[/t]hier[/URL] voor de juiste hoeveelheid olie per voorpoot.
 
Siepie Wokkel 23-4-02?21:37 Print reply
Posts: 3888
in een mb voorvork hoort 75cc olie, in beide poten 75cc dus je hebt 150cc in totaal nodig
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Sneks 23-4-02?21:44 Print reply
Posts: 2499
je kan ook de voorspanning veranderen door er bussen in te doen, en het veerkarakter door er meer olie of andere veren in te doen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 23-4-02?21:47 Print reply

Posts: 10006
In een std MT moet 85cc per poot
 
Bastila is lief
Sneks 23-4-02?21:54 Print reply
Posts: 2499
dit staat allemaal in de faq
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved