Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlijning Space Frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36089 - Uitlijning Space Frame
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 6-4-2006 1:09 Print topicpost

Posts: 1255
Ik ben dus bezig met men zelfbouw frame voor men mini bike project( space frame is hetzelfde als een ducati frame) .Nu was ik dus alles aan het uittekenen maar nu twijfel ik toch ff over de uitlijning.Hiermee bedoel ik dus het voorste wiel het frame het blok de achterbrug en het achterste wiel zodat deze allemaal in lijn staan.Zoals de voorste velg hier komt een adaptor voor de grotere schijfrem bij , daarmee zet ik men velg al uit het center van men voorvork.Dan het achterste wiel hierbij komen 2 adaptors voor de schijfrem en het tandwiel ,maar in dit geval kan ik dit nog in center krijgen dmv de achterbrug die ook zelf gemaakt moet worden.Maar moet ik dan de voorste velg in center zetten tov de voorvork ?Want als ik alleen de wielen in lijn zet ,dan ga ik vanuit men balhoofd een scheef frame bouwen naar men achterbrug toe .Of ik moet men voorste wiel in center zetten door bussen tussen men voorvork te zetten , en dan mss ook nieuwe kroonplaten maken?Het blok is normaal geen probleem , het tandwiel moet in lijn staan met het achterste tandwiel ,en dan natuurlijk de plaatsing van het blok ,vanvoor ,midden ,achter ....
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Luc 6-4-2006 7:32 Print reply

Posts: 3590
Altijd zorgen dat je wiel in het midden van de vork staat, en achter; in het midden van de brug. Dus desnoods je vork breder maken; anders zal het ?cht niet fijn sturen..
 
wipe-out 6-4-2006 10:00 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc
Altijd zorgen dat je wiel in het midden van de vork staat, en achter; in het midden van de brug. Dus desnoods je vork breder maken; anders zal het ?cht niet fijn sturen..


Achter hoeft hij niet in het midden van de brug te staan, als hij maar in het midden van het frame staat. Ik snap wat je bedoelt, maar bji de meeste brommers is de afstand tussen wiel en achterbrug aan de kant van het tandwiel ook groter.
 
Almer 6-4-2006 10:05 Print reply

Posts: 3325
wielen beide keren in het midden van het frame zetten, anders hou je geen controle meer over in de bochten, dan is het naar links omvallen (dus rechtop of helemaal scheef) en naar rechts netzo, bovendien gaat het spul volgens mij gigantisch twisten in de bochten (bedoel ik dus mee dat de kracht van het ene wiel ook op het andere wiel gezet wordt waardoor deze niet goed meer als wiel werkt maar meer als slipschijf)... Je houd dan dus ook geen grip meer...
Wielen beide keren in het midden van het frame
-voorwiel in het midden van de vork en vork in het midden van het frame
-achterwiel: beste int midden van de brug, maar zeker in het midden van het frame
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Hondalover19 6-4-2006 20:17 Print reply

Posts: 1255
Ok dus alles zo goed mogelijk in het center houden dus.En hoe zit het eigenlijk met het gewicht .Als je wat veel gewicht aan 1 kant hebt ga je altijd naar 1 kant toe rijden.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved