Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterbrug honda mb vraagje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36066 - Achterbrug honda mb vraagje?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 6-4-2006 12:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


tis helaas lang niet altijd zo makkelijk.. warm stoken kan je proberen.. probeer dan wel zo gelijkmatig mogelijk te verwarmen.. omdat op den duur de as net zo warm word.. kun je mss t best met zn twe?en proberen.. de 1 verwarmd en de ander slaat.. word tog gewoon een gevalletje van brute kracht en op een bepaald moment komtie dan tog los..

je moet de as juist niet verwarmen, als je iets verwarmt zet het uit, je moet dus de bus/achterbrug verwarmen, en dan je as koel houden
 
oud
richard3 6-4-2006 12:09 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je moet de as juist niet verwarmen, als je iets verwarmt zet het uit, je moet dus de bus/achterbrug verwarmen, en dan je as koel houden


mee eens

verder is er niks dat je kan doen behalve naar een bedrijf gaan die hem er uit persen


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 6-4-2006 om 12:09 uur.
 
op naar de grote brommers
honda_freak 6-4-2006 12:10 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je moet de as juist niet verwarmen, als je iets verwarmt zet het uit, je moet dus de bus/achterbrug verwarmen, en dan je as koel houden


dat zeg ik tog.. OP DEN DUUR word je as ook warm..

maar daar kan je haast niet tegen op koelen.. daarom moet je een beetje snelheid houden..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Almer 6-4-2006 12:12 Print reply

Posts: 3325
koop een busje

freez&releaze

gebruiken we op et werk ook, dan maak je iets heel snel heel koud en dan komt et ook wel los, ideaal spul
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Quantoelicoe 6-4-2006 12:18 Print reply

Posts: 927
Fijn... ik sla alleen het frame verer uit elkaar op 1 of andere manier???? Kutzooi!!!

Hoe the neuk gaat die kut bout eruit!!
 
tsxj oran 6-4-2006 12:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
koop een busje

freez&releaze

gebruiken we op et werk ook, dan maak je iets heel snel heel koud en dan komt et ook wel los, ideaal spul

stikstof ofso
 
oud
Quantoelicoe 6-4-2006 12:21 Print reply

Posts: 927
Ben nu met rammen, bezig met het frame gewoon te mollen... kutzooi... wat is een beter idee da rammen?
 
tsxj oran 6-4-2006 12:23 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
Ben nu met rammen, bezig met het frame gewoon te mollen... kutzooi... wat is een beter idee da rammen?

als je nou in het midden van de as een gaat van 2mm breed boort, dan ongeveer 0,5 cm diep en dan drevel erop en meppen, dan mol je het frame niet
 
oud
Kawasaa 6-4-2006 12:27 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
Ben nu met rammen, bezig met het frame gewoon te mollen... kutzooi... wat is een beter idee da rammen?


slijp de kop van de bout eraf en draai via de andere kant de as eruit door gewoon die bout er steeds vast op te draaien, daarna heb je weer iets meer ruimte en doe je een paar ringtjes en plaatjes tussen de bout en het frame.
Dit doe je de hele tijd door net zo lang tot de as er ongeveer voor de helft uit is ofzo en dan kun je hem er waarschijnlijk wel uitrammen. Denk trouwens dat je daarna de as wel kunt weggooien en pas ook op dat je het draad niet dol draait dan wordt het lastig.

edit: ondertussen kun je natuurlijk ook de achterbrug verwarmen en er steeds olie ofiets in spuiten

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 6-4-2006 om 12:31 uur.
 
Quantoelicoe 6-4-2006 12:27 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als je nou in het midden van de as een gaat van 2mm breed boort, dan ongeveer 0,5 cm diep en dan drevel erop en meppen, dan mol je het frame niet


Ik ram alleen op de bout zelf, hierdoor lijkt het alsof het frame verder uit elkaar komt te staan, ik bedoel dus niet mollen, zoals raken van frame met hammer.
 
tsxj oran 6-4-2006 12:35 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


slijp de kop van de bout eraf en draai via de andere kant de as eruit door gewoon die bout er steeds vast op te draaien, daarna heb je weer iets meer ruimte en doe je een paar ringtjes en plaatjes tussen de bout en het frame.
Dit doe je de hele tijd door net zo lang tot de as er ongeveer voor de helft uit is ofzo en dan kun je hem er waarschijnlijk wel uitrammen. Denk trouwens dat je daarna de as wel kunt weggooien en pas ook op dat je het draad niet dol draait dan wordt het lastig.

maar dan heb je geen as meer
 
oud
tsxj oran 6-4-2006 12:35 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]


Ik ram alleen op de bout zelf, hierdoor lijkt het alsof het frame verder uit elkaar komt te staan, ik bedoel dus niet mollen, zoals raken van frame met hammer.

dan hou je het frame bij elkaar
 
oud
richard3 6-4-2006 12:35 Print reply

Posts: 5198
dan ram je de achterbrug steeds verder naar de andere kant toe
en zit die bus in het midden dus wel vast

 
op naar de grote brommers
Quantoelicoe 6-4-2006 12:54 Print reply

Posts: 927
Die bout zit niet door een bus..... heb net wat is d8 dat het de bus was doorgezaagd....

T'ziet er ongeveer zo uit ---====---)

Zo'n moer, eerst schroefdraad, en word ie ineens dikker.... waar ik d8 dat de bus zat, en dan een kop.


Zo staat het ook niet in de kb.. wazigeee shit.. snap niet hoe ooit zo'n bout daar kan zitten...

Dit bericht is gewijzigd door Quantoelicoe op 6-4-2006 om 13:16 uur.
 

Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved