Shoot_me |
5-4-2006 14:06 |
Posts: 1535 |
Mijn achterbrug zat ook helemaal vastgerot. Die heb ik moeten warmstoken en dan rammen
|
|
miauw |
|
PRO TUNING |
5-4-2006 14:06 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
Ik ben lekker bezig om m'n honda een flink schoon te maken en te spuiten, hierbij krijg ik mijn achterwiel al niet los... flnk geramd etc, op die bout die door het wiel gaat... geen succes... nouja dan maar achterbrug eruit halen. zit die bout ook moervast... draaide de moer ervanaf wou um eruit halen.. maar ging niet... daarna rammen ookniet? Zit daar mischien een moer in ofzo?
Hoop snel wat aandwoordjes te krijgen
Groetjes Torsten
Gebrek aan onderhoud noemen ze zoiets.
|
|
|
|
Fabio |
5-4-2006 14:06 |
Posts: 1737 |
haha, dat is wel verstandig om m vast te houden. Ik had m tegen een boom gezet
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 5-4-2006 om 14:08 uur.
|
|
|
|
Quantoelicoe |
5-4-2006 14:10 |
Posts: 927 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Gebrek aan onderhoud noemen ze zoiets.
mja das waar?... maarja daar heb ik nu natuurlijk niks aan, en btw hoe wil je dat gaan doen? om de week die bout eruit draaien ofzo?
|
|
|
|
cmtheman |
5-4-2006 14:11 |
Posts: 2710 |
invetten als je hem erin douwt en zo nu en dan wat kruipolie erin
en niet buiten laten vastroesten helpt ook wel
Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 5-4-2006 om 14:11 uur.
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Hans B |
5-4-2006 14:11 |
Posts: 920 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]
mja das waar?... maarja daar heb ik nu natuurlijk niks aan, en btw hoe wil je dat gaan doen? om de week die bout eruit draaien ofzo?
nee gewoon vaak p0etsen , misschien iets erop spuiten wat roest tegen gaat
|
|
|
|
Joostvdw |
5-4-2006 15:40 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
[...]
nee gewoon vaak p0etsen , misschien iets erop spuiten wat roest tegen gaat
poets jij je achterbrug as dan?
onderhoud van een achterbrug as is onzin, invetten als je em erin doet en als die eruit moet ram je gewoon wat harder
waarschijnlijk als je een goeie kwaliteit as neemt en een klont vet dan duurt het weer 10jaar voordattie zo vast zit
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Quantoelicoe |
6-4-2006 11:49 |
Posts: 927 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]
is goede manier ja, kan je ook je achterwielas voor gebruiken, dan kan je idd hard rammen, maar laat iemand da ding maar ff vasthouden, voor je brommer omver gemept wordt
Ik denk dat ik onderhand wel genoeg geramd heb... klote ding blijft vastzitten, de boet gaat trouwens door een bus heen bij de achterbrug, Lijkt alsof de bot helemaal vastgeroest zit aan die bus...
Rammen vind ik nu niet echt meer een goed idee... eigenlijk
Met brander proberen?
Dit bericht is gewijzigd door Quantoelicoe op 6-4-2006 om 11:50 uur.
|
|
|
|
honda_freak |
6-4-2006 11:53 |
Posts: 7650 |
kun je de as zeg maar wel een beetje draaien? t voelt dan aan alsof er een elastiek of veer aan zit waardoor het steeds zwaarder word tot je niet meer verder kan?
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Quantoelicoe |
6-4-2006 11:55 |
Posts: 927 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
kun je de as zeg maar wel een beetje draaien? t voelt dan aan alsof er een elastiek of veer aan zit waardoor het steeds zwaarder word tot je niet meer verder kan?
je bedoeld bij achterbrug? ik kan aan de bout draaien, rondjes, en aan die bus, dan draaid de bout mee... denk dus dat het aan die bus ligt...
|
|
|
|
honda_freak |
6-4-2006 11:56 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]
je bedoeld bij achterbrug? ik kan aan de bout draaien, rondjes, en aan die bus, dan draaid de bout mee... denk dus dat het aan die bus ligt...
dus je bout kan gewoon vrij rondjes draaien?
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Almer |
6-4-2006 11:59 |
Posts: 3325 |
zet even een luchtsleutel op je as, dan draait ie even goed en slaat de roest der wel af, moet ie der ook wel uitkomen(K) Met achterbrugas precies hetzelfde
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
tsxj oran |
6-4-2006 12:02 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
zet even een luchtsleutel op je as, dan draait ie even goed en slaat de roest der wel af, moet ie der ook wel uitkomen(K) Met achterbrugas precies hetzelfde
niet iedereen heeft de beschikking over een luchtol, of garage bedrijf ff in de buurt waar je het kan laten doen
je moet hem goed inspuiten met wd40 of penetrating lube oil
en dan goed laten trekken dan ff paar klappen en je as licht eruit
|
|
oud |
|
honda_freak |
6-4-2006 12:05 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
niet iedereen heeft de beschikking over een luchtol, of garage bedrijf ff in de buurt waar je het kan laten doen
je moet hem goed inspuiten met wd40 of penetrating lube oil
en dan goed laten trekken dan ff paar klappen en je as licht eruit
tis helaas lang niet altijd zo makkelijk.. warm stoken kan je proberen.. probeer dan wel zo gelijkmatig mogelijk te verwarmen.. omdat op den duur de as net zo warm word.. kun je mss t best met zn twe?en proberen.. de 1 verwarmd en de ander slaat.. word tog gewoon een gevalletje van brute kracht en op een bepaald moment komtie dan tog los..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Quantoelicoe |
6-4-2006 12:06 |
Posts: 927 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
tis helaas lang niet altijd zo makkelijk.. warm stoken kan je proberen.. probeer dan wel zo gelijkmatig mogelijk te verwarmen.. omdat op den duur de as net zo warm word.. kun je mss t best met zn twe?en proberen.. de 1 verwarmd en de ander slaat.. word tog gewoon een gevalletje van brute kracht en op een bepaald moment komtie dan tog los..
dan maar meer olie erop
|
|
|
|