Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - roterende inlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36065 - roterende inlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RTT-tUnInG 5-4-2006 11:39 Print topicpost

Posts: 551
hey ik heb me tomos blok inmiddels uitelkaar gehaald en het leek me wel lache om er een roterende inlaat op te maken maar nu heb ik alles al bedacht enz maar ik weet niet hoe ik hem zeg maar meot aandrijven hebbejn jullie tips?


 

Jarco 5-4-2006 11:40 Print reply

Posts: 4520
een schijf op de plek van de ontsteking maken, net zoals bij kreidler?
 
RTT-tUnInG 5-4-2006 11:41 Print reply

Posts: 551
ja dat had ik allemaal al bedacht alleen de aandrijving ketrting of snaar wat is beter?
 
suzuki gt50 5-4-2006 11:42 Print reply

Posts: 561
Hier is al een zeer uitgebreid topic over,
De rotatieschijf laat je natuurlijk aandrijven rechtsteeks op je krukas, indien je de roterende inlaat op een ander plaats wil dan aan de zijkant van je krukas kan je een overbrenging met riem maken maar dit lijkt me niet zo bedrijfsvast.
 
Jarco 5-4-2006 11:43 Print reply

Posts: 4520
RTT-tUnInG 5-4-2006 11:46 Print reply

Posts: 551
nee mij ook niet maar ik zal ff ee tekening in autocad maken hoe ik het hebben wil dan plaats ik die wel


@jarco thhnx(K)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
Hier is al een zeer uitgebreid topic over,
De rotatieschijf laat je natuurlijk aandrijven rechtsteeks op je krukas, indien je de roterende inlaat op een ander plaats wil dan aan de zijkant van je krukas kan je een overbrenging met riem maken maar dit lijkt me niet zo bedrijfsvast.


 
paulusje 5-4-2006 11:58 Print reply
Posts: 16
wat betekenjt een roterende uitlaat? en wat is et voordeel ervan?
 
bart de scootergek 5-4-2006 12:01 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulusje
wat betekenjt een roterende uitlaat? en wat is et voordeel ervan?



gebruik voortaan eerst eens de zoekfunctie voor je iets vraagt in een topic.

roterende inlaat info


edit: hmm nog leuke site gevonden met wat pics: klik

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 5-4-2006 om 12:04 uur.
 
Honda RC-33
mulder 5-4-2006 12:06 Print reply

Posts: 13701
uts
hier en op scofreaks
 
Neluhz 5-4-2006 12:33 Print reply

Posts: 4032
roterende inlaat op een tomos

Het moet niet veel gekker worden.

membraan op carter maken, werkt beter dan roterend, of alleen doen als je je verveelt, als expiriment ofzo.

maar in princiepe werkt roterende inlaat alleen is roterende inlaat alleen rendabel als je gigantisch veel toeren draait en membraanklepjes het niet meer aankunnen, anders is het nutteloos.


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 5-4-2006 om 12:34 uur.
 
RTT-tUnInG 5-4-2006 12:37 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
roterende inlaat op een tomos

Het moet niet veel gekker worden.

membraan op carter maken, werkt beter dan roterend, of alleen doen als je je verveelt, als expiriment ofzo.

maar in princiepe werkt roterende inlaat alleen is roterende inlaat alleen rendabel als je gigantisch veel toeren draait en membraanklepjes het niet meer aankunnen, anders is het nutteloos.


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 5-4-2006 om 12:34 uur.

het lijkt me inderdaad een experiment maar jij zegt dat membraam sneller is geef eens argumenten waarom roterende inlaat in hoge toeren alleen beter is?
 
Neluhz 5-4-2006 12:42 Print reply

Posts: 4032
met roterende inlaat heb je altijd de zelfde inlaatperiode, bij membraanklepjes is dat afhankelijk van het toerental en de gasschuif.
vroeger waren er nog geen membraanklepjes, of ze waren niet stug genoeg voor de hoge toerentallen die gehaald werden in de racerij, en daarom gebruikten ze roterende inlaat.
nu zijn er carbonnen membraanklepjes die bijna alle toerentallen die tegenwoordig gehaald worden aankunnen.
roterende inlaat wordt nog wel gebruikt, maar vooral op kreidlers enzo, door de oudere mannen, die geen membraan willen
 
RTT-tUnInG 5-4-2006 12:48 Print reply

Posts: 551
en dan nog wat. membraam maken zou gen probleem zijn maar....
dan stel je 1 spoelkanaal buiten werking. waar normaal het spruitstuk opzit dat moet afgesloten worden en het spruitstuk zit regstreeks op 1 poort en ik denk dat als je die buitenwerking slet dat je dan heel wat kracht verliest


zo zou een membraam inlaat kunnen zitten bij tomos

Dit bericht is gewijzigd door RTT-tUnInG op 5-4-2006 om 12:49 uur.
 

Dit topic is 2344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved