Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TS doet raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36050 - Suzuki TS doet raar
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maxx 6-4-2006 19:27 Print reply

Posts: 1367
ja ik denk inderdaad warmloper want ik reed net een minuut of 5 (heel eventjes 60 km/h) en ik kwam weer thuis en mn cilinder en bougie waren super heet. een gekke kleur had mn bougie niet.
maar ik kon m na heel eventjes rijden nauwelijks vasthouden.

carb is trouwens open geweest.
15mm carb en 100 sproeier
uitlaat weet ik niet.

ik hoop dat jullie met deze info een beetje kunnen zien wat t is
 
Suzuki TS80X for live
spoorlijncrosser 6-4-2006 19:51 Print reply

Posts: 2687
sproeier 100 en 15mm cabr welk merk dan? want anders hebben we er nog niks aan
15mm heb ik nog nooit van gehoord trouwens bij tsx
 
tsxj oran 6-4-2006 19:52 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
sproeier 100 en 15mm cabr welk merk dan? want anders hebben we er nog niks aan
15mm heb ik nog nooit van gehoord trouwens bij tsx

ik wel, 15mm is van mikuni
maar probeer is sproeier 90 100 is er groot

 
oud
Maxx 6-4-2006 19:55 Print reply

Posts: 1367
er stond geen merk op mn carb
sproeier was een schroefkop.
weetje zeker dat 90 beter is?
hoeduur is dat ongeveer?
 
Suzuki TS80X for live
tsxj oran 6-4-2006 19:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
er stond geen merk op mn carb
sproeier was een schroefkop.
weetje zeker dat 90 beter is?
hoeduur is dat ongeveer?

90 is beter kost ongeveer 2 euro
 
oud
Maxx 6-4-2006 19:59 Print reply

Posts: 1367
ooo dat kost geen donder

 
Suzuki TS80X for live
tsxj oran 6-4-2006 20:00 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
ooo dat kost geen donder


ik vind ze behoorlijk duur voor een kut schroefje met een gaatje erin
 
oud
Maxx 6-4-2006 20:01 Print reply

Posts: 1367
ja dat wel haha maar ik kan t zelf niet maken voor dat geld
 
Suzuki TS80X for live
Static - X 7-4-2006 14:05 Print reply

Posts: 57
2 euro?! damn ik krijg ze altijd gratis mee.

verder over je carb. als je die eraf hebt, moet je is met een schuifmaat is de diameter van je inlaat poort, dus de poort waar je carb op aansluit opmeten, die afmeting - 10% is je carb grote die er maximaal op past, die zal dus 12 tot 16 mm zijn, ik verwacht niet iets groters, dus stel het is een 12mm+10% diameter, dan heeft het totaal geen nut om er een 16mm op te zetten omdat hij dan als een 12mm carb gaat werken. ( je inlaat poort moet altijd 10% groter zijn dan je carb, vandaar die afmetingen die ik noem )

dus gooi die hele berekening uit het raam.

kan er iets uit je carb springen? als je je dop eraf draait aan de bovenkant moet je heb goed vast houden en rustig eraf tillen, dan komt er een grote veer uit zetten, en als je je vlotter bak, dus het bakje aan de onderkant eraf schroeft valt er niet gelijk iets uit, alleen moet je er rekening mee houden dat je drijver, 2 koperen busjes die hol zijn, met een pinnetje vast zitten, dat pinnetje wil nog wel is weg glijden en dan valt dat dus los, maar daar hoeg je niet voor te panieken, ook niet als dat eruit valt, zolang je alles bij elkaar houd valt het inelkaar te zetten.

verder ga is kijken of je een slangetje van je olie pompje, aan de linker kant van je blok, rechts onder, naar je carb ziet gaan ! zo niet, rij dan geen elke meter meer ! ( ik verwacht namelijk dat je niet op gewone brommer benzine rijd, 1:50 )
als je namelijk geen lijding ziet lopen, dan word je blok niet gesmeerd, ik had namelijk ook een ts gekocht, en na 15km rijden liep het blok vast omdat hij dus niet gesmeerd werd,

dan als je goed kijkt moet er nog ergens aan de linker kant van je cilinder waarschijnlijk een koperkleurig buisje lopen, aangezien je waarschijnlijk geen spruitstuk hebt, anders zit ie waarschijnlijk daarop, als die dus niet afgedicht is, of er zit niets op geschoven, dan zuigt ie daardoor valse lucht, dit zorgt dus weer dat je mengsel niet goed af te stellen is en je geen goede toeren kan maken, en ook nog is dat het niet goed gesmeerd word, dus kijk goed of je dus een lijding ziet lopen van je pompje naar je carb / spruitstuk, en of je nog ergens een buisje op je carb of cilinder ziet zitten die niet afgesloten is!

dan verder, met choke 2k toeren stationair... en 0,5k! zonder, dat is echt niet te doen, mijn ts doet standaart 2k toeren stationair. als ik optrek betekend het dat ik door race naar de 7/8k voordat ik doorschakel, als je bij de 4k schakeld heb je er niets aan, want je poweband, ( een gebied tussen je toeren waar hij zijn kracht gaat trekken, ) die begint meestal pas rond de 6k... dus die mis je en zul je dus ook niet doortrekken, verder draait een normale ts/x zeker 8k aan toeren, beetje geluk 9k, beetje pech 7k, maar 6k betekend dat ie echt niet goed loopt. verder moet ie als je in zijn neutraal staat goed op zijn gas reageren, dus als je hem open gooit moet ie niet stoteren, en moet hij gewoon hard door gaan naar zijn top, hij zal de eerste 1k vanuit zijn stationair mischien iets minder doorschieten maar daarna moet hij van een k of 3/4 echt naar de 8k doorgaan.

verder is het dus bullshit dat een standaart 6k draait, als hij niet verder wil is hij dus begrenst... en wat ik dus bij mijn cilinder vond is dat de spoelpoorten maar voor 50% open staan, maar daar raad ik je nog niets aan om aan te gaan doen, daar zou je toch eerst iets meer van moeten weten voordat we daar wat aan doen, kijk maar is als je je cilinder kop eraf hebt, en je duwt je zuiger naar beneden naar zijn ODP ( onderste dode punt ) of je dan je poortejes links en rechts van je cilinder totaal open ziet staan,

verder heeft je ts/x wel een benzine filter, deze zit op het kraantje gemonteert, als je dez elos schroeft en je trekt hem eruit zie je dat er een balk van een cm of 10 lang op zit met een stuk gaas erin,




je zuiger veren, als deze dus wat versleten zijn zal je compresie gaan missen, dit beteken dus dat je kracht niet goed in beweging word omgezet en je dus minder goed optrekt, minder snel gaat / power hebt, je kan deze altijd even vervangen als je je cilinder eraf haalt, vergeet niet dat meestal je cilinder niet zomaar los laat dus dat is even wennen de eerste keer dat je het doet, wat je dan kan doen is even je zuiger grondig bekijken, zitten er wat haar krasjes op dan is dat geen ramp, zitten er echt krassen in, dan is dat wel iets om naar te kijken, een zuiger vervangen kost ongeveer 10 euro dus dat is het geld niet, je zuigerveren, die kan je zoiezo vervangen, is altijd lekker, en dat kost je hoog uit 2 euro, deze ringen kun je gewoon iets uit elkaar trekken zodat ze breder worden en van je zuiger af kunnen / op kunnen, kijk wel goed ! als je je zuiger terug zet in je cilinder, dat je veren goed zitten, als je goed kijkt zie je namelijk in elke baan van de zuiger waar een veer komt een klein palletje zitten, hier moet het uiteinde van je veer inkomen, ( zon veer, is een ijzere ring, die aan 1 kant doorgesneden is, dat punt moet dus rond dat palletje vallen, zo niet dan kan je veer niet vergenoeg de geul van je zuiger in en past hij nooit in je cilinder, probeer je het wel, dan zou je veer breken omdat hij er niet inpast) als je je zuiger vervangt moet je even kijken dat het punt waar er een pin door je zuiger zit die hem vast houd, vast geklemt zit met 2 ringetjes, wat je dan kan doen als je hem dus wil vervangen is: een doek onder je zuiger vouwen, nu knijp je met een tangetje een ringetje in die je pen, "piston pen" tegen houd in en trek je hem eruit, dit is wat priegel werk maar later zul je er geen moeite mee hebben, als je nu perongeluk dat ringetje laat vallen of hij schiet van je tang af, dan houd de doek hem tegen en voorkom je dat hij in je carter valt, wanneer dat gebeurt ben je wel even bezig. nu kan je de piston pen eruit duwen en je zuiger komt los van je drijfstang.

dit zijn dus even een paar dingen om je op weg te helpen met de trucjes rond je blokie, dit wil dus vere van zeggen dat als je dit gedaan hebt omdat het gewoon tijd voor je onderdelen was om te vervangen te worden dat je probleem over is !

verder je vertanding, 12 op 52, is helemaal niet zwaar, vere van juist, dit is een van de lichtste vertandingen die je op een ts kan krijgen, dit betekend dat je hard optrekt, maar een minder hoge snelheid zal berijken, dit verschil zul je pas echt door hebben als je je vertandinge een keer veranderd, maar ik zou dit zo lekker laten,

normaal zou een begrenzin zorgen dat je dus niet harder of hogen dan een bepaald aantal kmh / toeren zou kunnen, in dit geval zou ik niet zeggen dat het een begrenzing is want die zorgen er niet voor dat hij uitvalt / slechter start, dus kijk daar niet naar.

verder je bougie,

een bougie die dus een kleur van koffie met melk heeft, dus die kleur bruin, is perfect, is hij meer wittig, dan krijg hij teveel lucht, is hij zwarter dan krijg hij dus teveel benzine, let op dat als hij dus te arm loopt, dus tewijnig benzine dan word hij niet goed gesmeerd en kan hij dus beschadigen.

om nog is goed te kunnen zien welke kleur je bougie krijgt kun je hem even opfrissen, doe dit nooit met schuurpapier ! hier kunnen korrels door achterblijven en als die in je cilinder komen slaan die overal putten in en ben je echt de lul, dus doe dit altijd met een staalborstel, hier kan namelijk niets van achterblijven,

wat ook mis kan zijn met een bougie, wat je neit kan zien, is zijn vonken op hoge toeren, dus je kan hem op je blok houden en zien vonken, maar dat wil niet zeggen dat hij op hoge toeren wel goed vonkt, dus dat hij dan dus bv rond de 5k toeren of hoger wat afzakt en niet goed harder wil lopen,

vergeet verder dat warm rijden van kilometers, dat heeft alleen echt met perfectie te maken, hij hoort gewoon uit stilstand bam te rijden, geen gezeik, vergeet het verstopte filter van je benzine, als je je kraante open draait en het stroomt er hard uit... geen problemen, en vergeet die 4k toeren want daar kan je dus kwa power niets mee,

dus !

ga eerst is kijken of je dus rond je carb een lijding ziet lopen en of nog andere buisjes ziet,

ga daarna is even een nieuwe bougie halen voor 3 euro en zet die erin,

haal ook een aantal sproeiers rond de 80, dus bv een 70, 74, 80, 84, hoger zul je echt niet nodig hebben, deze dingen zullen hoog uit een euro per stuk zijn, en anders zeg je gewoon tegen die mensen dat als je de juiste gevonden hebt dat je de overige wel terug brengt.

als je echt wilt weten of dan je cilinder en zuiger in orde zijn kan je die dus los halen, kan nooit kwaad om te weten, beter even weten dan gewoon door proberen, en dan kan je ook gelijk je veertje vervangen, bedenk wel dat dit voor je eerste keer een redelijk werk is, 2e keer zal allicht uren schelen

dus lees is goed na wat er staat, doe die stapjes en dingen is, en dan kijken we wel verder.
 
Maxx 7-4-2006 20:44 Print reply

Posts: 1367
bedankt gast!

daar heb ik zeker wat aan
ik heb vandaag een 90 sproeier erin gezet maar merkte nog neit veel verschil.
ook het olie nippeltje uit mn carb waar je het over had heb ik een kort slangetje met daarin een parker schroefje op gedaan.

zuigerveren ga ik zeker nog vervangen.
nieuwe bougie zit er net op.

ik rijdt nu overigens veel meer hoge toeren.
8k schakelen ofzo
doet t wel goed aleen ik kan mn carb pas goed gaan afstellen als de sproeier maat klopt

echt fucking bedankt voor al deze info
hopelijk kan ik binnenkort weer lekker rijden
 
Suzuki TS80X for live
Static - X 7-4-2006 21:33 Print reply

Posts: 57
blij dat ik wat heb kunnen helpen,

let dus wel op dat je of op mengsmering rijd of dat je een olie aansluiting hebt die werkt, anders kan je heel wat gaan vervangen over 10/20 km

als je op mengsmering rijd, let dan op dat je al je olie aansluitingen dus afgedicht hebt, anders zuigt hij valse lucht en loopt hij maar 20kmh, dicht deze het liefst een benzine slangetje verhitten en dichtknijpen, zodat het een gesmolte klomp word, want een schroef sluit meestal niet goed af, dan krijg je dat hij nogsteeds valse lucht via de schroefdraad kan aanzuigen,
verder als je met afstellen merkt dat hij het beste loopt met je luchtschroef helemaal dicht is er ook iets niet goed, normaal moet hij 1 a 2 slagen open staan, maar dit is bij elke brommer anders dus dat is echt proberen.

zorg ook dat je de hittegraad van je bougie goed hebt, geloof dat een 7 goed is, als je een 8 hebt wil het ook nog, maar doe geen 9, die is tehoog en dan kan er schade veroorzaakt worden.

ik weet niet welke carb je hebt en wat je diameter is van je inlaatpoort maar mischien is 90 ook zelfs nog teveel, verder is het ook echt veel afstellen en met sproeirs proberen,maar dat moet je allemaal uitproberen, dan word je er vanzelf beter in.

good luck.
 

Dit topic is 4022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved