Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TS doet raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36050 - Suzuki TS doet raar
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yordi_vdB 5-4-2006 12:39 Print reply

Posts: 1005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]


Bij mij ging ie juist super veel toeren maken uit zichzelf had ik maatje laten komen was gewoon mn benzine op



Sorry alvast voor dit kleine off tpoic gedoen...

Erwin het valt me op dat jij in andermans topics iets teveel over je eigen brommer verteld wat je hebt meegemaakt, daar heeft het persoon die de vraag stelt niet zoveel aan, probeer hem liever te helpen ok?...

 
dag lieve kroepoekjes van me
Maxx 5-4-2006 12:44 Print reply

Posts: 1367
luchtfilter ziet er goed uit maar ik zal eens rijden zonder de spons.
Ik zit nu ziek binnen dus jammer genoeg kan ik nu niet sleutelen maar als ik me beter voel ga ik dan eerst maar eens cilinder en carb eraf halen en schoon maken.
als je je carb eraf haalt en open maakt, kunnen er dan gelijk kleine onderdeeltjes weg springen?
pakkingen vervang ik zowiezo wel, en hoe kan je zien of je zuigerveren aan vervanging toe zijn?

ps: benzine zit er genoeg in
 
Suzuki TS80X for live
Yordi_vdB 5-4-2006 12:56 Print reply

Posts: 1005
Nee uit je carb zelf kan nik spsringen, behalve als je bovenste gedeelte eraf draait, zit een veertje in, dus dat moet je wel even voorzichtig eraf draaien.

Als je wilt weten of je zuigerveren versleten zijn moet je er gewoon even naar kijken, onder het rijden kan je het wel merken, hij trekt minder hard op, en haalt z'n top vaak niet meer echt makkelijk.
 
dag lieve kroepoekjes van me
Maxx 5-4-2006 15:05 Print reply

Posts: 1367
ik heb bij FAQ een formule gevonden om te kijken welke carb het best bij je setup past.
ik ben benieuwd of dit in jullie mening en ervaring klopt

Berekenen:

Er is een formule om de ideale grootte te berekenen :

A = L * sqr(h*n)
(sqr = wortel)

waarin
A = ideale carburateur grootte in mm
h = cilinder grootte in l
n = hoeveel toeren je brommer maximaal draait
L = type cilinder

h = als je een 50cc cilinder hebt dan is dat in ml 0.05 l, dus als je 70cc hebt 0.07 l enz.

L = als je een opvoercilinder heb gekocht dan is die waarde rond de 0.8, als je cilinder getuned is is het 0.9
als je bv alleen de uitlaatpoort licht is aangepast dan is het zon 8.5 en een imitatie cilinder ligt naturlijk ook weer lager als een malossi.
je moet dat zelf inschatten.
ook telt natuurlijk mee welke uitlaat je hebt.

De Berekening:
Ik ga hier dus uit van een Suzuki TSX met 50 snel en leuke uitlaat

A = ?
h = 0.05
n = 10000
L = 0.8

dus:
A = L * sqr(h*n)
? = 0.8 * wortel (0.05*10000)
0.05 x 10000 = 500, wortel 500 = 22.36
0.8 * 22.36 = 17.89

De ideale carburateur voor mn TSX zou dus 18 mm zijn.
 
Suzuki TS80X for live
spoorlijncrosser 5-4-2006 15:15 Print reply

Posts: 2687
volgens mij klopt dit niet, bij mij kwam hij afgerond uit op 20mm cabr op 50snel cilinder lijkt me beetje veel
 
Harm 5-4-2006 15:43 Print reply

Posts: 3032
Ik zou niet teveel waarde aan die formule hechten. En het aantal mm wil nog niet alles zeggen.

Wss presteert een 18mm Keihin beter dan een 20mm Mikuni bv.
 
http://www.durtikkers.tk
Lykantroop 5-4-2006 16:29 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Ik zou niet teveel waarde aan die formule hechten. En het aantal mm wil nog niet alles zeggen.

Wss presteert een 18mm Keihin beter dan een 20mm Mikuni bv.



die formule is ook allemaal theorie, vaak wil het in de praktijk anders, maar heb je nog compressie? dat kan je voelen door je kickstart naar beneden te drukken. moet je eens doen met je hand en dan hoort het redelijk zwaar te gaan
 
Maxx 5-4-2006 16:36 Print reply

Posts: 1367
Ik heb nog geen kickstartpookje.
wel gekocht maar moet ik nog binnen krijgen

watvoor carb advisiseren jullie dan? of verschilt dat echt per brommer?

 
Suzuki TS80X for live
Lykantroop 5-4-2006 16:43 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
Ik heb nog geen kickstartpookje.
wel gekocht maar moet ik nog binnen krijgen

watvoor carb advisiseren jullie dan? of verschilt dat echt per brommer?



dan moet je m ff in zn 1 zetten en gaan lopen (zonder koppeling in te knijpen) dit moet ook heel zwaar gaan

ik zou er een 16mm op doen. dat is beste voor tsx met 50snel

edit: een 16mm mikuni

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 5-4-2006 om 16:46 uur.
 
Maxx 5-4-2006 16:55 Print reply

Posts: 1367
@ Lykantroop:

als ik m in zn 1 zet en er op ga zitten en en paar stappen zet, startie (meestal) goed.
genoeg compressie dus of bedoelde je dat niet?
 
Suzuki TS80X for live
Lykantroop 5-4-2006 16:56 Print reply

Posts: 4754
nee dat bedoelde ik niet. als je er dan mee loopt, gaat dat zwaar?

 
Maxx 5-4-2006 16:59 Print reply

Posts: 1367
mwah, t gaat
ik kan m vooruit krijgen.

 
Suzuki TS80X for live
Lykantroop 5-4-2006 17:08 Print reply

Posts: 4754
hm dan is het toch wat ander, je had een te kleine sproeier he? weet je ook welke maat? net of je steeds warmlopers hebt
 
Maxx 5-4-2006 17:09 Print reply

Posts: 1367
carb gaat er zo af.
dus dan weet ik het.
 
Suzuki TS80X for live
Lykantroop 5-4-2006 17:12 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
carb gaat er zo af.
dus dan weet ik het.



oke, laat het ff weten, ben wel benieuwd nu eigenlijk
 

Dit topic is 4023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved