Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gebruik van Torroidale vorm in cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36004 - gebruik van Torroidale vorm in cili...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 2-4-2006 13:51 Print topicpost
Posts: 4966
Hallo mensjes

ik wil graag wat dingen weten over het nut van een torroidale vorm in een cilinderkop, ik het hier al wat gevonden: http://www.2stroke-t...de%20cilinderkop.pdf , maar ik zou graag wat meer over willen weten.

heb al wat gezocht op het net maar niet echt iets kunnen vinden wie heeft hier dus info over of weet iemand die dit al toepast op een of andere project bike zegmaar.

alvast bedankt
 

Hondalover19 2-4-2006 14:21 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
Hallo mensjes

ik wil graag wat dingen weten over het nut van een torroidale vorm in een cilinderkop, ik het hier al wat gevonden: http://www.2stroke-t...de%20cilinderkop.pdf , maar ik zou graag wat meer over willen weten.

heb al wat gezocht op het net maar niet echt iets kunnen vinden wie heeft hier dus info over of weet iemand die dit al toepast op een of andere project bike zegmaar.

alvast bedankt



Ziet er wel interessant uit , lijkt me ook dat als je de vorm zo bekijkt dan gaat het mengsel langs de buitenkant langs de ronding en word zo naar het midden toe ( de bougie) gestuwt .Is misschien wel beter ,maar krijg je ook meer wervelingen denk ik.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
John Huijben 2-4-2006 15:03 Print reply

Posts: 2433
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mr Pain 2-4-2006 15:13 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet


ik gebruik 125 dusja dat valt wel weer mee, gewoon proberen lijkt me niet echt optimaal, of je moet al precies weten van hoe en wat, daar wil ik dus een beetje over lezen


maar misschien dat mensen iets weten of er een site is met info over deze kop vorm?
 
Marko 3-4-2006 0:56 Print reply

Posts: 1521
In dat boek van graham bell is er ook een heel stuk over
de vorm van de cilinderkop en de plaatsing van de bougie daarin
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
rsruud 3-4-2006 9:19 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet



idd, volgens mij is het ook pittig krap daar binnen, msv zal wel niets mee gebeuren, je hoeft niet aan je squishband te komen oid voor dit trucje
 
MT70-nolimit 3-4-2006 9:38 Print reply

Posts: 4322
ik kan op internet niet/maar weinig vinden over deze vorm
 
gaat lang goed
PRO TUNING 3-4-2006 9:49 Print reply

Posts: 4000
Is een paar jaar geleden gebruikt door o.a. Aprilia, maar is al weer voltooid verleden tijd.
 
Neluhz 3-4-2006 11:00 Print reply

Posts: 4032
weet je ook waarom?

misschien dat het op een 125je wel te doen is, 50cc zit je idd erg krap.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 3-4-2006 om 11:01 uur.
 
tsxj oran 3-4-2006 12:00 Print reply

Posts: 6498
50cc 2-takt heeft het totaal geen nut, op 4-takt 50cc al meer
en bij een 125cc heeft het al wat meer uitwerking maar wil je echt serieus pk's ermee scoren moet je toch naar wat meer cc's gaan
 
oud

Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved