ik wil graag wat dingen weten over het nut van een torroidale vorm in een cilinderkop, ik het hier al wat gevonden: http://www.2stroke-t...de%20cilinderkop.pdf , maar ik zou graag wat meer over willen weten.
heb al wat gezocht op het net maar niet echt iets kunnen vinden wie heeft hier dus info over of weet iemand die dit al toepast op een of andere project bike zegmaar.
ik wil graag wat dingen weten over het nut van een torroidale vorm in een cilinderkop, ik het hier al wat gevonden: http://www.2stroke-t...de%20cilinderkop.pdf , maar ik zou graag wat meer over willen weten.
heb al wat gezocht op het net maar niet echt iets kunnen vinden wie heeft hier dus info over of weet iemand die dit al toepast op een of andere project bike zegmaar.
alvast bedankt
Ziet er wel interessant uit , lijkt me ook dat als je de vorm zo bekijkt dan gaat het mengsel langs de buitenkant langs de ronding en word zo naar het midden toe ( de bougie) gestuwt .Is misschien wel beter ,maar krijg je ook meer wervelingen denk ik.
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet
Quote:Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet
ik gebruik 125 dusja dat valt wel weer mee, gewoon proberen lijkt me niet echt optimaal, of je moet al precies weten van hoe en wat, daar wil ik dus een beetje over lezen
maar misschien dat mensen iets weten of er een site is met info over deze kop vorm?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zit wel wat in, denk dat veel racers zon kop hebben.
mischien ns de moeite om mee te gaan testen.
maar ik betwijfel of je bij n 50cc tje die luxe wel hebt.
want als je met redelijk wat compressie rijd dan is je verbrandingsruimte al zo klein dat je bougie al heel dicht op de zuigier zit.
ook vraag ik me af wat dit nou met je MSV doet
idd, volgens mij is het ook pittig krap daar binnen, msv zal wel niets mee gebeuren, je hoeft niet aan je squishband te komen oid voor dit trucje
50cc 2-takt heeft het totaal geen nut, op 4-takt 50cc al meer
en bij een 125cc heeft het al wat meer uitwerking maar wil je echt serieus pk's ermee scoren moet je toch naar wat meer cc's gaan