Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - autoolie ipv 2-tact in me puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35999 - autoolie ipv 2-tact in me puch
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mental_osx 2-4-2006 23:22 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


ja dat snap ik zelf ook nog wel, maar als toch alles gaar is, is het best leuk om een keer uit te proberen als het nog normaal rijdt.



ja zoon scheeve krukas is wel een leuk souveniertje...

maar als je het tog een keer wil probeeren kan je beter je kop wat afdraaien... zelfontbranding ftw...
 
Erik E 2-4-2006 23:41 Print reply
Posts: 30
ik weet niet hoop maar 2 takt olie heeft als eigenschap dat het goed mengbaar is met benzine. motorblok olie niet.. ik weet niet of hij dat lang volhoud
maarja ik zou dan gewoon een fles meng olie kopen
 
Kees de Jong 3-4-2006 0:25 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mental_osx
[...]


ja zoon scheeve krukas is wel een leuk souveniertje...

maar als je het tog een keer wil probeeren kan je beter je kop wat afdraaien... zelfontbranding ftw...


dat gaat niet lukken met alleen de kop afdraaien denk ik

zou wel grappig zijn btw

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 3-4-2006 om 0:26 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik E
ik weet niet hoop maar 2 takt olie heeft als eigenschap dat het goed mengbaar is met benzine. motorblok olie niet.. ik weet niet of hij dat lang volhoud
maarja ik zou dan gewoon een fles meng olie kopen


motorolie mengt wel, maar ontbrandt niet

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 3-4-2006 om 0:27 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Dr_wieb 3-4-2006 11:18 Print reply
Posts: 162
1 tank zou ik er hooguit op rijden met de 4 takt olie.

m`n vader heeft al 450 km gereden op z`n speedfight 2 zonder 1 druppel olie omdat het slangetje van de oliepomp eraf lag. sinds hij olie lekte had hij dus al 450 km weg voordat we ernaar keken.

Ik ben zelfs nog op de rollenbank geweest van de politie zonder olie haha, de cilinder natuurlijk gelijk erafgehaald nadat we het olie probleem ontdekten. Deze had wel flinke slijtsporen en de zuiger ook maar hij liep alsnog gewoon prima en 70 km/uur.

toch raad ik het je af om dit na te doen.

Wie weet trouwens hoe dat mogelijk is zolang rijden zonder olie? is dat gewoon omdat die cilinder al 24.000 km oud is en al zo was ingelopen dat hij haast niet vast kon naaien?
 
Hier_ben_ik - Administrator 3-4-2006 12:02 Print reply

Posts: 8499
ohh, gewoon mee doorrijden, het gaat vanzelf kapot

olie is olie he..




NIET dus.

als een brommer niet meteen kapotloopt op 15w40 komt dat meer door het feit dat ze "idioot-proof" zijn, dan doordat 15w40 smeert


edit:
ik sta trouwens versteld van de antwoorden die hier allemaal op komen

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 3-4-2006 om 12:03 uur.
 
Members zijn vervelend :-|
NX 125 3-4-2006 12:35 Print reply

Posts: 987
ik ben ooit in het tankstation gweest en de 2t pomp moest worden bijgevuld (je weet wel zo'n oude waar je zelf nog moet pompen)
die man gooit daar eerst een busje motorolie in en begint er daarna benzine in te doen

ik zag dat busje staan en ik zeg nog
kerel das motorolie ipv 2t
en hij zegt dat het geen kwaad kon
ask aant rijden was een blauwe rookpluim achter me aan

kben toen ff voor alle zekerheid naar men honda dealer gereden en die zegt dat as je van het tankstation tot hier kunt rijden zonder problemen zal het geen kwaad kunnen maar het is toch beste dat je altijd zelf je benzine mengt ipv gwoon 2t van de pomp te tanken
dan weet je zeker
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-4-2006 12:42 Print reply

Posts: 10560
ik heb ook wel eens met mijn scooter gehad dat hij ineens doodviel omdat mijn olie opwas , en dat ik even bij het tankstation ( als hij gesloten was ) een plens diesel in de tank dee .

maar

diesel en motorolie hebben niet de eigenschap zich goed te mengen met benzine .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
SavagePielk 3-4-2006 12:44 Print reply

Posts: 4562
diesel zelfs bijna niet... gooi maar eens benzine in je dieseltank of andersom... dat loopt dus niet het drijft op elkaar en er is maar weinig interactie tussen beide
 
jong 3-4-2006 12:52 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SavagePielk
diesel zelfs bijna niet... gooi maar eens benzine in je dieseltank of andersom... dat loopt dus niet het drijft op elkaar en er is maar weinig interactie tussen beide


http://nl.wikipedia.org/wiki/Emulsie
 
MTX-speed 3-4-2006 13:21 Print reply

Posts: 1229
Alles wat vet is, smeert.
In theorie zou je dus je cilinder overal mee kunnen smeren als het maar vet is.
Helaas. De benzine waar je brommer op loopt is een ontvetter.

Waarom, omdat het zo een emulsie kan vormen met vet/olie. Het kan dus de plek van vet innemen van de smerende substantie en aangezien benzine nagenoeg niet smeer, gaat het fout.

Wat is nu het mooie van 2-takt olie? Dat het grotendeels oplost in benzine. Je krijgt dus overal een gelijkmatig mengsel en dus goede smering. Daarbij heeft 2-takt olie bepaalde additatieven die ervoor zorgen dat de olie goed verbrand (en dus beter is voor het milieu en ook geen roet in je uitlaat achterlaat) en dat het emulsievorming tegengaat.

Het is mogelijk dat je je broembroem smeert met blokolie, maar vergeet dan niet je tank te schudden voordat je je brommer start. Dit omdat wanneer je brommer stil staat het olie-benzine-mengsel in je tank uit kan gaan zakken: de benzine zakt meestal naar onderen en de olie gaat bovenop drijven. Zo komt er dus te weinig olie in je carburateur en dus in de cilinder...........probleempje

Ook is het mogelijk om gedeeltelijk op diesel te rijden. Het nadeel van diesel is dat er minder energie vrij komt bij verbranding. Daarbij moet diesel onder een hoge druk ontstoken worden, wil het volledig kunnen verbranden (lees: hoge compressie). Aangezien een brommer vrij weinig compressie heeft moet er dus voor een hoge temperatuur worden gezorgd. Dit kan alleen wanneer de moter al warm is. Er kan dus zomaar niet op dit mengsel worden gestart aangezien de bougie dan hoogstwaarschijnlijk vet zal slaan.
Daarbij verbrand diesel zeer slecht in een brommer waardoor de uitlaat zal volkoeken en er veel vermogensverlies optreedt.
Let wel op dat diesel lang niet zo goed smeert als olie. Meng dus minstens 2 keer zoveel diesel dan dat je normaal met olie doet.
 

Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved