Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT Voorvork

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35990 - DT Voorvork
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 1-4-2006 21:27 Print topicpost

Posts: 4337
Ik heb weleens gehoord dat de voorvork van een DT een bekend probleem is...

Nu vroeg ik mij af, wat zijn jullie ervaringen dan?

Mijn voorvork lekt op het moment olie, en ik ben van plan deze los te gaan halen.

Waar moet ik allemaal opletten?

Hoe demonteer ik ze?

Alvast bedankt...

(PS: Het gaat om een '88-er DT50MX)
 
Drive it like you stole it.

bjorn1 1-4-2006 21:35 Print reply
Posts: 94
je moet wel oppassen dat je de voorvork niet beschadigd aan de binnen kant met de kering eruit te halen
 
escalade 3-4-2006 12:45 Print reply

Posts: 53
Hoeveel olie moet er in een DT voorvork?

En waar open je hem?

Hoe demonteer je hem dus?
 
jong 3-4-2006 12:55 Print reply

Posts: 1445
princiepe van elke voorvork is toch bijna hetzelfde als van elke andere voorvork? van een beetje zoeken ga je niet dood
 
-Bassie- 3-4-2006 13:49 Print reply

Posts: 6617
effe kijken voor een werk boek van dt.

ik heb er 1 en daar staat alles in.

als je op msn bent zal ik ze anders wel effe scannen

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
cmtheman 3-4-2006 14:01 Print reply

Posts: 2710
je hebt ze zo gedemonteerd, je haalt ze uit je kroonplaten, dan haal je da rubber eraf (da lange rubber of da kleintje, zit op de onderpoot, en stuk om de binnenpoot heen)

de manier om hem eruit te krijgen is geen makkelijke:
-eerst haal je die ring eruit die de keerring op zijn plek houdt, je haalt alles eruit wat los zit, en dan moet je de veer indrukken, en met geweld omhoog laten springen, terwijl iemand anders de onderpoot vasthoudt, hiermee ga je door, tot de keerring eruit komt, nu kan je de binnenpoot uit de buitenpoot trekken (kost veel moeite, zit muurvast)
en dan de binnenpoot schoonmaken, en de buitenpoot ook, controleren op beschadigingen, en dan de nieuwe keerring met een beetje olie erop shuiven en weer in elkaar zetten (als het goed is schoongemaakt, gaat dit veel makkelijker dan loshalen)

succes
 
ZAC #802, KNMV #82
bigguuuh 3-4-2006 14:03 Print reply
Posts: 123
ermoet d8 ik 210 ml in elke voor poot

om de keeringe er uit te halen moet je eerst je poter en uit halen das makkelijker dan moet je die borg ring uit je voor poot halen daar achter zit d8 ik een ijzeren afsluit ring die kan je er ook zo uithalen. en die keering moet je er uit slopen of met een speciale tang doen wel uitkijken dat je je buiten poot niet kapot maakt en je binnen poot.

succes.....
 
-Bassie- 3-4-2006 14:16 Print reply

Posts: 6617
zal efe bladzijdes uitwerk boek scannen

edit:












Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 3-4-2006 om 14:34 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved