ik ben helemaal weg van hot rod auto's (of rat rods) en ook van de oude 4takt honda tjes .. wat nu als je dit combineerd?! dat leek mij een super gaaf idee
dus ik beginnen met tekenen en dit was mijn idee. op dit moment is dit plan totaal anders geworden maargoed. dit is de basis.
een half jaar geleden kwam ik opt idee en in januari zag ik een advertentie van een honda c50 3 km van me huis vandaan.
die heb ik opgehaald en zag er zo uit:
ff snel in elkaar gooien voor keuring en uit elkaar en heeft nu gewoon kenteken.
toen begonnen met opbouwen. wil een handschakel maken met een pook dus die had ik gemaakt een zaterdag middag
das t makkelijke van koppelen zonder koppeling (semi koppeling)
frame is trouwens aardig dood dus ik moet de achterkant van een ander frame eraan lassen zodat deze nog gered kan worden
ik wacht op dit kontje nog
ook heb ik me vering ingekort en hard tail van gemaakt
ondertussen een uitlaat gevonden
komt van een of ander midibike 4takt choppertje, en past direct op mijn blok das wel lekker
voorvork van een suzuki erin (aangepast t stuk)
op de achterbrug zaten 2 uitsteeksels; een voor je stepjes en 1 voor je trappers (in de jaren 70 moest een brommer trappers hebben) die heb ik eraf geslepen en weg geplamuurd, less is more ..
zo ziet t er nu uit,
2 do:
heb plaatwerk besteld(lees: oom haal ff plaatstaal) (0,8mm dik) om de wielen dicht te maken en de achterkant van het frame
ik hoop dat me kont van me frame snel komt zodat ik die ook kan herstellen..
tank moet nog lager gemaakt worden en het zadel moet gelijk lopen met de bovenkant van me frame
voorlamp moet ik ff kijken wat gaaf is, zelfde als bij t achterlicht. denk iets met ledjes das wel mooi
blok reviceren.
uitlaat aanpassen (2e demper moet ook werken)
beenkappen aanpassen.
en veeel meer
zie ook
www.thekleine.nl voor een nog uitgebreidener overzicht. wordt niet meer geupdate.
13 mei update:
hier zal ik ff melden wat er tot nu toe gebeurt is:
voorvork: ss50 voorvork binnen en zit erop,(hydro is fijner als schommelarm) zonder de lelijke rubbers. wordt aangepast ,ophangingspunten spat eraf, rem anker erop gemaakt enzo.
t stuk: wordt een bredere als origineel.. is al af trouwens(netjes gevreest enzo.). ziet er tof uit. bij 4tune te koop in beperkte oplage voor dax. (de pen van een c50 is korter als van een dax, die is dus aangepast voor op de cee) mocht je contact met m op willen nemen moet je me ff pben krijg je t email adres.
rem: voor heb ik dus een cb350 naaf (180!!mm) en daarom moet ik breder als origineel. anders past die niet tussen me poten, achter heb ik gewoon een normale trommel.
stuur: kroonplaat en stuur is 1 geheel. volgende week af.
frame: is echt dood dood. gister heb ik ut roest eraf gehaald, en bleek er nog n berg plamuur op te zitten links zit een gat van zeker 150x100 en ook nogis om me veerophanging dus alle stevigheid is eraf. (ga tóch voor brommer. k kan m altijd nog keuren als motor via engeland of duitsland maar dan kan ik tenminste m bouwen zoals ik wil ) ik ben nu opzoek naar een buitenlands frame die hard is(zijn goedkoper als nederlandse) en dan nummertje overlassen.
kijk zelf maar
achterlicht:
dit licht wordt nog aangepast. (wil maar 1 kruis hebben en op n speciale manier in me frame)
blok:
blok heb ik aleen me zuiger en oliepomp nog binnen
van de week krijg ik het 3v kopje binnen en de cilinder en de carb.
heb toch besloten voor 88cc. less is more.
ook heb ik een straalcabine gekocht voor alle alu delen (k ga ook een beetje bij beunen met die straalcabine dus mocht je nog blokdelen ofzo gestraald wil hebben pb me, glasparelstralen dan he)
uitlaat komt een dikkere bocht op, wordt matzwart met dat hittebestendig stof erover bij de bocht.
voorvorkpoten en stuur worden zoiezo (opnieuw) verchroomd
25 mei:
oke op dit moment is dit het plan:
kopje is binnen ziet er echt belabbert slecht uit dus wordt nog bewerkt
hier nog een schets hoe het schakelsysteem gaat werken
27 juni 2006
ondertussen een motorframe gekocht voor dit project (helemaal hetzelfde als brommer maar dan legaal opvoeren) ..
ook uitlaat verkocht, is niet wat ik wilde.
posh super battle cdi unit.
monkey draadboom
een zelfmaak kapje voor het lelijke lompe kapje wat op de 3 kleps kop hoort :
zie links voor het ori kapje
ori kleppendop boven opgesiert
bureaublad achtergrond ervoor gemaakt:
Dit bericht is gewijzigd door thekleine op 27-6-2006 om 20:32 uur.