Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brom vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35949 - brom vakantie
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 30-3-2006 23:55 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Even opletten. Ik ken de ardennen best redelijk, en juist wanneer je een pompstation nodig hebt kan je er geen vinden als je binnendoor rijd...
Ik zou als ik jou was kijken hoeveel km's je kan rijden op een tank, als je gewoon in een lekker vakantie tempo rijd en niet hard heen en weer naar school ed raced. Als je dan in het buitenland bent, dan ga je als je daar 2/3 van opgereden hebt alvast uitkijken naar een pompstation.
Beter een paar keer vaker iets minder tanken als tot de laatste druppel eruit willen rijden en zonder staan. Fles extra is misschien ook wel makkelijk.
edit: wetende dat je tank bijna leeg is dat rijd ook niet relaxed...

me brom rijd (nunog) rond de 60 dat is opzich een lekkere snelheid maar ik denk dat je als je lange afstanden moet rijden en ook om dat die maat van mij iets van 80 90 rijd dat dat neit echt lekker rijden is. maar ik weet niet zeker of ik hem wil opvoeren, maarja das nu niet echt belangrijk. of is het wel beter als hij rond de 80 rijd??
en egt vakantie tempo ga ik denk ik niet rijden want langzamer dan 60 das tog wel erg weinig
 
tukker89 31-3-2006 0:03 Print reply

Posts: 140
Weet niet wat beter rijdt. Met hogere snelheid moet je wel geconcentreerder rijden. En het is wel vakantie he.. dus gewoon relaxed rijden. En tip: zorg dat er iemand is die de taal spreekt.. Is best lastig als je wordt aangehouden/onderdelen nodig hebt/een tankstation zoekt en je weet niet hoe je je moet uitdrukken.
 
Wo ein Puch MV50, VS50 oder DS50, Da ein Weg! ;)
mr200r 31-3-2006 0:23 Print reply
Posts: 5122
anwb-lid worden,is echt het beste,je krijgt een coponsboekje
kun je echt op vakantie,je brommer/hotel/terugvervoer/verwangendvervoer,als je pa je moet komen halen ben je al duurder uit.
 
mr200r
mblover 31-3-2006 0:26 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tukker89
Weet niet wat beter rijdt. Met hogere snelheid moet je wel geconcentreerder rijden. En het is wel vakantie he.. dus gewoon relaxed rijden. En tip: zorg dat er iemand is die de taal spreekt.. Is best lastig als je wordt aangehouden/onderdelen nodig hebt/een tankstation zoekt en je weet niet hoe je je moet uitdrukken.


Idd, en dan dus ook echt FRANS spreken, want engels red je het niet mee, zeker niet als JIJ iets nodig hebt want (sorry dat ik het zo zeg) veel personen spreken geen engels, en als ze wel engels spreken dan zijn ze vaak te arrogant om het te spreken. Tenminste, dat is mijn gevoel daar. In frankrijk nog erger.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Even opletten. Ik ken de ardennen best redelijk, en juist wanneer je een pompstation nodig hebt kan je er geen vinden als je binnendoor rijd...
Ik zou als ik jou was kijken hoeveel km's je kan rijden op een tank, als je gewoon in een lekker vakantie tempo rijd en niet hard heen en weer naar school ed raced. Als je dan in het buitenland bent, dan ga je als je daar 2/3 van opgereden hebt alvast uitkijken naar een pompstation.
Beter een paar keer vaker iets minder tanken als tot de laatste druppel eruit willen rijden en zonder staan. Fles extra is misschien ook wel makkelijk.
edit: wetende dat je tank bijna leeg is dat rijd ook niet relaxed...


me brom rijd (nunog) rond de 60 dat is opzich een lekkere snelheid maar ik denk dat je als je lange afstanden moet rijden en ook om dat die maat van mij iets van 80 90 rijd dat dat neit echt lekker rijden is. maar ik weet niet zeker of ik hem wil opvoeren, maarja das nu niet echt belangrijk. of is het wel beter als hij rond de 80 rijd??
en egt vakantie tempo ga ik denk ik niet rijden want langzamer dan 60 das tog wel erg weinig


als je nou 60 haalt, je hebt daar behoorlijke heuvels. Niet echt een hoop heel steil gedoe, maar toch. Ik denk dat het prettiger rijd als hij iets harder loopt, en niet al te zwaar vertand.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
die lui zijn dan idd gek :S:P
ik zou niet zomaar voor een bromfietser springen hoor :P


mblover we gingen deze zomer al een stuk rijden
ben benieuwd waar je heen gaat




ja mja dagje naar t strand is nog geen brommervakantie he
 
Saknet 31-3-2006 1:19 Print reply

Posts: 10355
nou ik had me broms ook mee naar zwitserland maar is niks waard :/
tegen een fatsoenlijke berg omhoog op een mt met 70cc is ook eng trouwens omdat je soms in zn 1 gewoon moet :/ al ist dan wel erg stijl
maar je hoogste versnelling kan je wel vergeten zowiezo, bij berg omhoog . erg lekker op zon tweebaans weg waar iedereen 100 mag

ik werd nog aangesproken dat ik ergnes niet mocht rijden door de wijkagent maar die vroeg niet naar me papieren ofzo verder

heb ik in vervolg motor uit gedaan en uit laten rollen laatste stukje naar ons huis

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 31-3-2006 om 1:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 31-3-2006 1:52 Print reply

Posts: 1793
mijn verslag:

http://zundapp.messa...viewtopic.php?t=6331

verder, bepakking kan op 3 manieren:
1) je pakt alles wat je nodig hebt en flikkert het achterop:


2) je neemt zo min mogelijk mee en flikkert dit achterop:


3) je zoekt krantentassen en beunt die achterop:



ook een aanrader voor elke brommervakantie ganger; krukas vervangen in een weiland


 
SavagePielk 31-3-2006 8:13 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
goed je route bekijken
voldoende gereedschap natuurlijk
paar mensen achter de hand die je kan bellen :P
de regels van het land waar je naar toe gaat goed bekijken e.v.t. via politie ff wat info vragen zodat je niet voor verassingen staat straks :P


geen van alle echt nodig... gewoon zorgen dat je zo min mogelijk meeneemt, koop je eten onderweg en neem als back-up bijvoorbeeld pakjes soep mee ipv blikken. Zorg dat je brommer ?cht goed in orde is en neem wat olie, gereedschap en bougies mee.
Alvast een tip in geval je door Duitsland wil gaan; neem de Autostrasse, de Duitse N-weg, dan kun je honderden km's aan een stuk rechtdoor rijden op hoog tempo en het schiet enorm op. Je verbruik gaat ook hard omlaag omdat je alleen maar rechtdoor rijdt. Gemiddeld hebben we bijna 1:40 gehaald, waar we in Nederland 1:25 o.i.d. haalden, drie keer tanken op de heenweg en drie keer tanken op de terugweg. Zorg verder dat je goede kleding hebt, ga niet in je korte kleding op de brommer zitten, maar kleed je ook niet te warm, dan hou je het langer vol

Quote:
anwb-lid worden,is echt het beste,je krijgt een coponsboekje
kun je echt op vakantie,je brommer/hotel/terugvervoer/verwangendvervoer,als je pa je moet komen halen ben je al duurder uit

with stupid

alvast veel plezier

Dit bericht is gewijzigd door SavagePielk op 31-3-2006 om 8:14 uur.
 
mr200r 31-3-2006 12:14 Print reply
Posts: 5122
Die jongen die zijn brommer in elkaar reed had gewoon weer na een paar/uur/dag meekunnen gaan,ondertussen zou zijn brommer zijn gemaakt
en hy hoeft zich nergens druk om te maken,is hij totalloss ktijgt hy vervangend vervoer en de brommer wordt thuis gebracht.
Pa en Ma hoeven zich niet druk te maken,en hij kan gewoon weer mee
Je gaat op vakantie de brommer is het vervoermiddel van A naar B.
En het kost niks,je bent verzekerd voor alles,hoef geen
vakantie verzekering af te sluiten.
1x lekke band of zonder benzine bellen,ze komen het brengen,en het scheelt een tas gereedschap.
Uitendelijk ben je altijd goedkoper uit mocht iets gebeuren.
 
mr200r
bobje 31-3-2006 12:20 Print reply

Posts: 2955
Ben naar Texel geweest op de brommer, een puch maxi, met een vriend op een puch ms50. Zorg dat wanneer je vertrekt je brommer goed in orde is en nagekeken, die ms50 bleek in niet zo'n goede staat en liep vast. En neem een zijlte oid mee, als je brommer een week lang buiten staat vind ie niet fijn.
@ mr200r: mij hebben ze bij de ANWB vertelt dat ik geen lid kon worden met een brommer.
 
Sooner or later it's lager time
tukker89 31-3-2006 12:35 Print reply

Posts: 140
Maar.. ANWB lid is wat anders dan wegenwacht lid he
 
Wo ein Puch MV50, VS50 oder DS50, Da ein Weg! ;)
chrisda 31-3-2006 12:36 Print reply
Posts: 387
bedankt voor alle reply's
dat reisverslag van fseend is egt super dit is nou egt de reden waarom het mij zoooo vet lijkt. rondtoeren mooie plaatsjes doorrijden etc.

@mblover. van dat frans heb je wel gelijk, dat kan ik egt niet maar engels dat lukt wel. ga ut heus niet overdrijven maar engels praten kan ik wel.

alleen iemand anders die frans spreekt word wel moeilijk denk ik maarja zie ik dan wel

wat ik nog zou willen weten, ga niet gelijk zeggen dat ik het ook doe daarom vraag ik het ook eerst ff an jullie: is een karretje achter je brommer handig of kom je dan de hellingen eg niet meer op. hoe bevestig je zoiets eigenlijk
 
chrisda 31-3-2006 12:37 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tukker89
Maar.. ANWB lid is wat anders dan wegenwacht lid he


ow wat is ut verschil dan?
en in welke of hoeveel landen komt de anwb of wegenwacht eigenlijk??

@fseend, hoe kom het eigenlijk dat jullie zulke grote tassen hebben.
je hoeft tog alleen maar paar kleren mee te nemen en gereedschap en eten etc?? of hebben jullie zoveel mogelijk meegenomen omdan niks onderweg te kopen want weet niet of ik met zoooveel bagage met maar 60km/uur een beetej steile helling opkom

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 31-3-2006 om 12:48 uur.
 
tukker89 31-3-2006 13:07 Print reply

Posts: 140
De ANWB is een organisatie die allerlei hulppakketten heeft waaronder dus ook eerder genoemd pakket. De Wegenwacht is een apart bedrijf dat onderdeel is van de ANWB waarbij je dus ook geen lid kan worden met de brommer. Maar dat hoeft niet aangezien de ANWB dus de hulp al bied in het buitenland. Wegenwacht is geloof ik ook alleen voor Nederland. Hoop dat je het snapt

Denk dat een karretje wel handig kan zijn. Moet je alleen heel erg op regels letten. Zijn heel veel kleine regeltjes voor. Daarbij moet je hem niet te zwaar maken lijkt me. Verder maakt het denk ik niet uit of je de helling op komt of niet als je je bagage op de brommer doet of in een karretje. Bagage blijft er even zwaar om. Bevestiging zou kunnen met van die fietskarbevestigingen.

Dit bericht is gewijzigd door tukker89 op 31-3-2006 om 13:09 uur.
 
Wo ein Puch MV50, VS50 oder DS50, Da ein Weg! ;)
chrisda 31-3-2006 14:27 Print reply
Posts: 387
owke,, ik snap ut

das wl genaaid van al die regels. maarja eheb nog alle tijd om er over na te denken dus

 
mr200r 31-3-2006 14:56 Print reply
Posts: 5122
Ik ben jeren jeugdlid geweest,mischien is dan de wet veranderd.
 
mr200r

Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved