Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Toevoegen van materiaal in de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1321 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35948 - Toevoegen van materiaal in de cilin...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T-Mon 30-3-2006 22:50 Print reply

Posts: 113
ja keey kneedbaar staal, maar kan dat tegen temperaturen van tegen de 600 graden ((hebk gelezen, correct me if I'm wrong))
 
schijt aan, 't rijdt nog.
BSTS 30-3-2006 22:51 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
mjahh kijk, ik kan in principe alles wel solderen, de apparatuur staat op school. Mss met tig dat t wel lukt dan. Misschien een beetje d'rbij druppelen. Ik zal eens aan leraar vragen of gietijzer beetje leuk vind als je met die temperaturen gaat klieren.


ik denk dat je er moeilijk bij kunt.
en ik weet bijna wel zeker dat dat materiaal wat je erin last, gewoon er af pleurt.

cilinders zijn gegoten, en zijn van een legering gemaakt.
als je daar puur materiaal op las, laat het zo weer los.

is de cilinder van gietijzer?? daar zit koolstof in, en valt niet te lassen
 
sprintjah
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-3-2006 22:53 Print reply

Posts: 13700
maar zit er onevenheden in je uitlaatpoort kanaal?
zo ja wat is ongeveer de diameter van het kanaal?
over wat voor cilinder gaat het?
 
BSTS 30-3-2006 22:53 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
maar zit er onevenheden in je uitlaatpoort kanaal?
zo ja wat is ongeveer de diameter van het kanaal?
over wat voor cilinder gaat het?


gietijzer??
 
sprintjah
BSTS 30-3-2006 22:55 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]



ik ga helemaal niet lassen




daar heb je lasapparaat voor nodig


edit: voor wie het nog nie door heeft, ik heb evenveel laservaring als je ongeboren zusje

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:54 uur.



merk ik,


 
sprintjah
honda_for_life.com 30-3-2006 22:56 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



merk ik,






 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Jeroen B 30-3-2006 22:57 Print reply

Posts: 1929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ga jij maar met een electrode in een gegoten cilinder lassen



zijn speciale elektrodes voor hoor
maar je moet zowiezo niet in je cilinder gaan lopen lassen
het hoeft maar een beetje krom te trekken en je cilinder is direct onbruikbaar
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
BSTS 30-3-2006 22:58 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen B
[...]



zijn speciale elektrodes voor hoor
maar je moet zowiezo niet in je cilinder gaan lopen lassen
het hoeft maar een beetje krom te trekken en je cilinder is direct onbruikbaar



deuhh i know.

maar nu weet ik nog niet als het aluminium of gietijzer is,
 
sprintjah
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-3-2006 22:59 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
Ik zal eens aan leraar vragen of gietijzer beetje leuk vind als je met die temperaturen gaat klieren.


 
YamahaDT80LC2 30-3-2006 23:00 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rijder
Of bedoelen ze Defcon(of hoe je het ook typt)



jah idd zo hete dat spul, defcon goedzo
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
BSTS 30-3-2006 23:22 Print reply

Posts: 4241
ow sorry,

gietijzer dus.
daar zit koolstof in waardoor het zo broos word.
dit is egter zeer moeilijk te lassen, en door de warmte veranderd de samenstelling ook nog, waardoor het materiaal slapper word.

dit is bij gietijzer het geval, er zijn idd ook materialen die bij warmte sterker worden.

gietijzer niet!
 
sprintjah
evolutunned 31-3-2006 6:53 Print reply

Posts: 522
bij aluminium cilinder kun je hem gewoon tig lassen
doe jebij carters ook dus waaarom niet bij cilinder
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
robert gpr50r 31-3-2006 10:50 Print reply

Posts: 612
hard solderen?

dat werkt wel...
moetje daar na wel alles nakijken of cilinder niet krom is.. kun je weer goed krijgen door uit te boren..
 
Sr eunt Wo0t 31-3-2006 10:53 Print reply

Posts: 413
eej maare, jij hebt tog dat boekje he. staat daar niet gewoon in wat je moet gebruiken en hoe je t moet doen. lijkt me logisch...

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
HayeSM 31-3-2006 11:54 Print reply

Posts: 3052
er was hier op het forum ooit es een zundap project wat volgensmij niet is afgemaakt, die kerel had zijn cilinder laten oplassen en zelf een poortmapje in geslepen dacht ik..
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice

Dit topic is 3134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved