Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Toevoegen van materiaal in de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35948 - Toevoegen van materiaal in de cilin...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T-Mon 30-3-2006 22:33 Print topicpost

Posts: 113
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.

Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?

Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?

Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?

En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.
 
schijt aan, 't rijdt nog.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-3-2006 22:35 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.

Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?

Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?

Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?

En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.


weet niet of de uitlaatpoort van een mb cilinder in een rechte lijn loopt maar lassen kan je cilinder mee krom trekken dus denk eerder solderen oid, voor vlakken frees, met polijstborsteltje voor op dremel gaat er snel doorheen
 
honda_for_life.com 30-3-2006 22:36 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.

Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?

Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?

Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?

En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.


slim, laten we solderen dan zit er tin in de cylinder
tin smelt sneller dan epoxy

lijkt me dan eerder dat ze lassen bedoelen


edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


weet niet of de uitlaatpoort van een mb cilinder in een rechte lijn loopt maar lassen kan je cilinder mee krom trekken dus denk eerder solderen oid, voor vlakken frees, met polijstborsteltje voor op dremel gaat er snel doorheen

dan moet je leren lassen

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
YamahaDT80LC2 30-3-2006 22:39 Print reply

Posts: 1135
er is ook van dat spul, ik weet niet meer precies hoe dat heet maar het is een soort vloeibaar metaal. Een vriend van mijn heeft bij ze minibike met puchblok een cartermembraan gemaakt en de inlaat op de cilinder dicht gemaakt met dit spul... werkt perfect
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mb-gek 30-3-2006 22:40 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]


slim, laten we solderen dan zit er tin in de cylinder
tin smelt sneller dan epoxy

lijkt me dan eerder dat ze lassen bedoelen


edit:
[...]

dan moet je leren lassen

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.

je kan er volges mijn niet heel erg veel tegen doen lijkt me ?
of weet jij een manier die wel werkt?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-3-2006 22:40 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
er is ook van dat spul, ik weet niet meer precies hoe dat heet maar het is een soort vloeibaar metaal. Een vriend van mijn heeft bij ze minibike met puchblok een cartermembraan gemaakt en de inlaat op de cilinder dicht gemaakt met dit spul... werkt perfect


inlaat kant word niet zo warm als uitlaat poort
 
Jeroen B 30-3-2006 22:40 Print reply

Posts: 1929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]





edit:
[...]

dan moet je leren lassen

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.



ooit gehoord van krimp en rek ?


Dit bericht is gewijzigd door Jeroen B op 30-3-2006 om 22:41 uur.
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
honda_for_life.com 30-3-2006 22:41 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

je kan er volges mijn niet heel erg veel tegen doen lijkt me ?
of weet jij een manier die wel werkt?



kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
YamahaDT80LC2 30-3-2006 22:43 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


inlaat kant word niet zo warm als uitlaat poort


idd maar kzal morge wel ff vragen tot welke tempraturen dit spul geschikt is... misschien wordt de uitlaatkant wel niet zo warm als dat de maximale tempratuur van dat spul is...

 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mb-gek 30-3-2006 22:44 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]


kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)

dat zal lekker werken

beetje opelkaar lopen bakken
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
suzuki rijder 30-3-2006 22:45 Print reply

Posts: 2322
Of bedoelen ze Defcon(of hoe je het ook typt)
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
BSTS 30-3-2006 22:46 Print reply

Posts: 4241
ik denk wel dat er epoxi materiaal toegevoegd kan worden.
lassen word zowieso niks, denk ik.

ik denk dat materiaal erin gietenhet beste is.
maar das veel werk
 
sprintjah
BSTS 30-3-2006 22:47 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]


kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)


ga jij maar met een electrode in een gegoten cilinder lassen
 
sprintjah
honda_for_life.com 30-3-2006 22:48 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ga jij maar met een electrode in een gegoten cilinder lassen



ik ga helemaal niet lassen




daar heb je lasapparaat voor nodig


edit: voor wie het nog nie door heeft, ik heb evenveel laservaring als je ongeboren zusje

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:54 uur.
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
renoeius 30-3-2006 22:48 Print reply

Posts: 6409
kneedbaar metaal is er toch ook?
 
T-Mon 30-3-2006 22:49 Print reply

Posts: 113
mjahh kijk, ik kan in principe alles wel solderen, de apparatuur staat op school. Mss met tig dat t wel lukt dan. Misschien een beetje d'rbij druppelen. Ik zal eens aan leraar vragen of gietijzer beetje leuk vind als je met die temperaturen gaat klieren.
 
schijt aan, 't rijdt nog.

Dit topic is 3131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved