Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
30-3-2006 22:35 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.
Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?
Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?
Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?
En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.
weet niet of de uitlaatpoort van een mb cilinder in een rechte lijn loopt maar lassen kan je cilinder mee krom trekken dus denk eerder solderen oid, voor vlakken frees, met polijstborsteltje voor op dremel gaat er snel doorheen
|
|
|
|
honda_for_life.com |
30-3-2006 22:36 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.
Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?
Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?
Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?
En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.
slim, laten we solderen dan zit er tin in de cylinder
tin smelt sneller dan epoxy
lijkt me dan eerder dat ze lassen bedoelen
edit:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
weet niet of de uitlaatpoort van een mb cilinder in een rechte lijn loopt maar lassen kan je cilinder mee krom trekken dus denk eerder solderen oid, voor vlakken frees, met polijstborsteltje voor op dremel gaat er snel doorheen
dan moet je leren lassen
Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
YamahaDT80LC2 |
30-3-2006 22:39 |
Posts: 1135 |
er is ook van dat spul, ik weet niet meer precies hoe dat heet maar het is een soort vloeibaar metaal. Een vriend van mijn heeft bij ze minibike met puchblok een cartermembraan gemaakt en de inlaat op de cilinder dicht gemaakt met dit spul... werkt perfect
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
mb-gek |
30-3-2006 22:40 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]
slim, laten we solderen dan zit er tin in de cylinder
tin smelt sneller dan epoxy
lijkt me dan eerder dat ze lassen bedoelen
edit:
[...]
dan moet je leren lassen
Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.
je kan er volges mijn niet heel erg veel tegen doen lijkt me ?
of weet jij een manier die wel werkt?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
30-3-2006 22:40 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
er is ook van dat spul, ik weet niet meer precies hoe dat heet maar het is een soort vloeibaar metaal. Een vriend van mijn heeft bij ze minibike met puchblok een cartermembraan gemaakt en de inlaat op de cilinder dicht gemaakt met dit spul... werkt perfect
inlaat kant word niet zo warm als uitlaat poort
|
|
|
|
Jeroen B |
30-3-2006 22:40 |
Posts: 1929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]
edit:
[...]
dan moet je leren lassen
Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:37 uur.
ooit gehoord van krimp en rek ?
Dit bericht is gewijzigd door Jeroen B op 30-3-2006 om 22:41 uur.
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
honda_for_life.com |
30-3-2006 22:41 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
je kan er volges mijn niet heel erg veel tegen doen lijkt me ?
of weet jij een manier die wel werkt?
kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
YamahaDT80LC2 |
30-3-2006 22:43 |
Posts: 1135 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
inlaat kant word niet zo warm als uitlaat poort
idd maar kzal morge wel ff vragen tot welke tempraturen dit spul geschikt is... misschien wordt de uitlaatkant wel niet zo warm als dat de maximale tempratuur van dat spul is...
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
mb-gek |
30-3-2006 22:44 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]
kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)
dat zal lekker werken
beetje opelkaar lopen bakken
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
suzuki rijder |
30-3-2006 22:45 |
Posts: 2322 |
Of bedoelen ze Defcon(of hoe je het ook typt)
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
BSTS |
30-3-2006 22:46 |
Posts: 4241 |
ik denk wel dat er epoxi materiaal toegevoegd kan worden.
lassen word zowieso niks, denk ik.
ik denk dat materiaal erin gietenhet beste is.
maar das veel werk
|
|
sprintjah |
|
BSTS |
30-3-2006 22:47 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]
kort lassen zodat de cil niet te warm word(dunne electrode, weinig stroom, korte dunne lasjes)
ga jij maar met een electrode in een gegoten cilinder lassen
|
|
sprintjah |
|
honda_for_life.com |
30-3-2006 22:48 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
ga jij maar met een electrode in een gegoten cilinder lassen
ik ga helemaal niet lassen
daar heb je lasapparaat voor nodig
edit: voor wie het nog nie door heeft, ik heb evenveel laservaring als je ongeboren zusje
Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 30-3-2006 om 22:54 uur.
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
renoeius |
30-3-2006 22:48 |
Posts: 6409 |
kneedbaar metaal is er toch ook?
|
|
|
|
T-Mon |
30-3-2006 22:49 |
Posts: 113 |
mjahh kijk, ik kan in principe alles wel solderen, de apparatuur staat op school. Mss met tig dat t wel lukt dan. Misschien een beetje d'rbij druppelen. Ik zal eens aan leraar vragen of gietijzer beetje leuk vind als je met die temperaturen gaat klieren.
|
|
schijt aan, 't rijdt nog. |
|