Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc mtx slaat af in 3/4e versnelling :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35943 - 125cc mtx slaat af in 3/4e versnell...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:03 Print topicpost
Posts: 22
toen ik vorige week een warmloper heb gehad heb ik er natuurlijk een nieuew zuiger ingegooit.

toen bleek hij niet meer te starten want hij vonkte niet meer. bleek de cdi kapot te zijn ( ik heb nog een mt5 frame staan waaronder ik een andere heb geplukt)

dus nu vonkt hij wel en heb er uit voorzorg een mikuni 210 sproeier ingegooit. In zn 1/2e versnelling doet hij het perfect!!

maar als ik en z'n 3/4e versnelling rijd dan raakt ie ineens zn vermogen kwijt en slaat direct af (enzij ik afrem, terugschakel en gas bij geef) dan slaat ie soms weer aan

setup: 125cc eurocilindro, 20mm mikuni, twin-air schuimfilter

heeft iemand hier ook ervaring mee en weet iemand hoe ik hem kan fixen dat ie wel gewoon doortrekt??

mvg Crowley
 

Flybike 30-3-2006 21:05 Print reply
Posts: 2120
Sproeier? Of afstelling carbu als je compressie enso nog goed is..
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Dikke Dennes 30-3-2006 21:06 Print reply

Posts: 4337
Zet je oude sproeier terug en probeer het rustig aan nog eens.
 
Drive it like you stole it.
Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:21 Print reply
Posts: 22
met de oude sproeier sloeg hij ook af

kan het zijn dat het een 'slome' cdi is?
 
Flybike 30-3-2006 21:22 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crowley 125cc mtx
met de oude sproeier sloeg hij ook af

kan het zijn dat het een 'slome' cdi is?



Mssn wel, doe eens een andre erin van mtx zelf ofzow, ken zijn dat er een andere zit ondr mtx 125cc? (Of is enkel cilinder 125cc?)

EDIT, hierbij neem k mijn woorden terug.. Almer heeft gelijk, anders zou die in de eerste twee ookal vermogen moetn afnemen..

Sorry

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 30-3-2006 om 21:24 uur.


Compressie verlies ofzow dan?

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 30-3-2006 om 21:25 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Almer 30-3-2006 21:23 Print reply

Posts: 3325
slome cdi ligt aan toerental, je toerental is niet hoger in de 3e en 4e versnelling, zeker niet dan in je eerste 2... Ik denk dat het met je vermogen heeft te maken, omdat je in zn 3 en 4 meer vermogen vraagt... Ik denk dus dat je cilinder niet goed meer is, of een verkeerde zuiger oid
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:27 Print reply
Posts: 22
maar als de zuiger/cilinder niet meer zo goed is waarom doet hij het in zijn 1 en 2 dan wel zo geweldig??
 
Flybike 30-3-2006 21:30 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crowley 125cc mtx
maar als de zuiger/cilinder niet meer zo goed is waarom doet hij het in zijn 1 en 2 dan wel zo geweldig??



Draait die stationair goed?
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:32 Print reply
Posts: 22
ja
 
Flybike 30-3-2006 21:35 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crowley 125cc mtx
ja




Zit er juiste bougi in?

Probeer mssn tog ff andere cdi, en vonkt die goed?
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:37 Print reply
Posts: 22
weet iemand toevallig hoeveel een nieuwe snelle cdi kost?
 
Flybike 30-3-2006 21:38 Print reply
Posts: 2120
50cc.nl ff kijke
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-3-2006 21:45 Print reply

Posts: 10835
lijkt me niet aan cdi liggen.
denk dat hij na een tijdje geen benzine krijgt ofzo.

ga eens in de 2e versnelling een tijdje rijden met iets hoger toerental en kijk of hij dan ook af slaat
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Crowley 125cc mtx 30-3-2006 21:48 Print reply
Posts: 22
org.honda
geef 1000 toeren meer bij mb8/nsr/mtx 155.89

import cdi 25.23

dat is wel akelig duur voor een org. cdi'tje

weet iemand anders miss waar het eventuweel nog meer aan kan liggen?
 
Hondalover19 30-3-2006 22:02 Print reply

Posts: 1255
Is die 20mm Carb gewoon niet wat klein ervoor?Lijkt me als je in 3/4versnelling rijdt dat hij dan teveel of te weinig lucht krijgt .Ik vind het maar heel smal een 20mm voor 125 euro zou toch min.Probeer eens een Grotere Carb volgens mij draait hij dan al veel beter.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
MT70-nolimit 30-3-2006 22:03 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Is die 20mm Carb gewoon niet wat klein ervoor?Lijkt me als je in 3/4versnelling rijdt dat hij dan teveel of te weinig lucht krijgt .Ik vind het maar heel smal een 20mm voor 125 euro zou toch min.Probeer eens een Grotere Carb volgens mij draait hij dan al veel beter.

mee eens, eigenlijk zou je minimaal 24mm moeten pakken
 
gaat lang goed

Dit topic is 2802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved