Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wie weet er veel van cilinders en tunen???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3594 - Wie weet er veel van cilinders en t...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geam1 22-4-02?12:02 Print topicpost
Posts: 6
Hey daar!!

Wie kan mij een beetje helpen met het volgende:

Ik heb nu een MT-5 standaard 50cc cilinder, met wat ik van anderen heb heb gehoord een vrij snelle uitlaatbocht eraan. Ik wil binnenkort een 70cc-cilinder er op zetten. Waar moet ik allemaal naar kijken en wat moet ik allemaal aanpassen zodat alles goed loopt??

Alvast bedankt,

g.p.


 

Rens 22-4-02?14:02 Print reply

Posts: 6863
je moeter snelle luchtslangen opzetten en een grotere sproeier in je carburateur, en ook carbon plaatjes op je membraan zetten als je die niet al hebt.
 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 22-4-02?14:30 Print reply
Posts: 1054
Hey daar!!

Wie kan mij een beetje helpen met het volgende:

Ik heb nu een MT-5 standaard 50cc cilinder, met wat ik van anderen heb heb gehoord een vrij snelle uitlaatbocht eraan. Ik wil binnenkort een 70cc-cilinder er op zetten. Waar moet ik allemaal naar kijken en wat moet ik allemaal aanpassen zodat alles goed loopt??

Alvast bedankt,

g.p.

Kijk ff voor de zekerheid of er nergens hm166 staat, mocht het ergens op je uitlaat staan, gooi hem dan weg . Hetzelfde geld voor aanzuigslangen in je fileter en tussen carb en filter.

Je kunt het beste een 18 mm keihin aanschaffen, of andere carb, max 21 mm. Je zal het nodige moeten experimenteren met sproeiers, haal er gewoon een aantal maten. En stel je carb goed af, staat hier wel ergerns beschreven

Andere tandwielverhouding monteren, zoek zelf maar uit welke.

Extra olie toevaoegen aan tank een of dopjes per tank.

GEEN powerfilter kopen,maar je std filter houden.

Eventueel experimenteren met grondplaat. Iets verschuiven en kijken wat jij het beste vind lopen.

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
geam1 22-4-02?17:50 Print reply
Posts: 6
Geeft het wat als je GEEN slangetje hebt tussen carburateur en luchtfilter??
 
Blukaap 22-4-02?19:33 Print reply

Posts: 10006
Nee hoor, is perfect, dan hoef je alleen maar over zandweggetjes te rijden en komen d'r vanzelf extra spoelkanalen in je cilinder.
Gaat ie meteen 30km/h harder .

Maaruh, een luchtfilter is ietsjewat beetje boel onmisbaar als je je cilinder heel wil houden.
 
Bastila is lief
B3AST 22-4-02?20:46 Print reply
Posts: 2469
Als je geen zin hebt om dik te doen moet je alleen het volgende regelen:

*grotere sproeier in je carburateur
*grotere luchtslangen voor je filter

eventueel:

*groter voortandwiel

als je WEL dik wilt doen haal je direct een 20mm carburateur erbij, een 70cc hogedruk cylinderkop, carbon kleppen in je membraam en het allerbelangrijkste: een GOEDE cylinder (Polini, Malossi of ZETA als je die nog ergens vind...) das wel goed voor flink wat scooter-pest-lol
 
- insane in the brain -

Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved