Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie/ vliegwiel???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35937 - bougie/ vliegwiel???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 30-3-2006 19:18 Print topicpost
Posts: 387
hey, ik weet niet zeker of dit het goeie topic is(tech of elec maarja als ut niet zo is dan hoor ik het wel.

het gaat dus over dat me brom (honda nsr type 1, nog origineel) rond de 9000 toeren een soort knetterend, soor t van schrapend geluid maakt. nou dagt ik dat het misschien van de bougie komt. had hem al omgewisseld met nieuwe bougie maar nog steeds en dag later weer me oude goedschoongemaakt etc en erin gedaan maar nog steeds dat geluid. maaar ik heb het dus alleen maar in hoge toeren dus iets voor de 9000 en erna. me bougie is B8ES, ik weet niet of dat normaal is voor een origneel setup.

heeft iemand een idee, had ook tijdje geleden 2 gaten iets groter uitgeboord in me vlieg wiel zodat ik het met een soort van vliegwiel trekker makkelijker los kon halen en toen is er wat slijpsel erin gekomen maar behalve dat slijpsel is hij nog hartstikek schoon en goed dus, weet niet echt of dat nou zo'n probleem is maar ut zou kunnen.

(had al eerder een topic geopend met een soortgelijk probleem maar dat ging uiteindelijk meer over kvs maarja dat doet er nietecht toe)
 

Kawasaa 30-3-2006 19:21 Print reply

Posts: 778
je kunt niet zomaar twee gaten in de vliegwiel beuken he dat kan voor onbalans zorgen en daardoor slijten de lagers sneller en dat vindt het de krukas niet leuk.
voel ff of je speling op je vliegwiel hebt door aan het vliegwiel heen en weer te bewegen
 
zundappchef 30-3-2006 19:31 Print reply

Posts: 4082
omdat je der zomaar 2 gaten in geboort hebt is du nu de kukas uit balans en je lagers aan het verneuken

slechte zet



wat ook kan is dat je vliegwiel tegne je ontsteking loopt de schrapen
 
1000 v twin rotax biatch
chrisda 30-3-2006 19:34 Print reply
Posts: 387
uhm ik denk dati k ut neit goed uit gelegd heb uhm ik heb er niet zoveel verstand van dus daarom hehi k het denk ik verkeerd gezegd in ieder geval als je zeg maar die kap eraf trekt, dan krijg je dat tandwiel te zien en zo'n ronde kom geval, dat is toch het vliegwiel, daarin zitten alwat gaten maar un vriend van mij had in 2 bestaande gaten ietsjes groter geboord met soort van boor waar je gelijk van die schroefnaden mee krijgt dat je er een schroef in kan draaien en dan had hij zo'n mechanisme en dan kon hij het vliegwiel er beter uit krijgen maar het zijn dus 2 bestaande gaten paar mm vergroot, kan het zijn dat de lagers (of zeg ik weer wat doms??)daarmee verkloot worden of gaat dat niet zo snel. hij had namelijk op het punt waar ut vleiegwiel op draait een schroef ingedraait en dan paar tikken gegeven met de hamer en dan verder draaien en toen was hij los. maar het waren niet zulke harde tikken.

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 30-3-2006 om 19:35 uur.
 
Raffel 30-3-2006 19:36 Print reply

Posts: 1226
ik lag me een kriek als blijkt dat door het niet kopen van een vliegwieltrekker van 5E, je dalijk weetikwatvoor schade hebt.. stom gedoe altijd..

anyway, heb je intussen dat ijzervijlsel er al uit? of laat je dat lekker zitten daar?
 
zundappchef 30-3-2006 19:36 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
uhm ik denk dati k ut neit goed uit gelegd heb uhm ik heb er niet zoveel verstand van dus daarom hehi k het denk ik verkeerd gezegd in ieder geval als je zeg maar die kap eraf trekt, dan krijg je dat tandwiel te zien en zo'n ronde kom geval, dat is toch het vliegwiel, daarin zitten alwat gaten maar un vriend van mij had in 2 bestaande gaten ietsjes groter geboord met soort van boor waar je gelijk van die schroefnaden mee krijgt dat je er een schroef in kan draaien en dan had hij zo'n mechanisme en dan kon hij het vliegwiel er beter uit krijgen maar het zijn dus 2 bestaande gaten paar mm vergroot, kan het zijn dat de lagers daarmee verkloot worden of gaat dat niet zo snel. hij had namelijk op het punt waar ut vleiegwiel draait schroef ingedraait en dan paar tikken geven met hamer en dan verder draaien en toen was hij los. maar het waren niet zulke harde tikken.




das helemaal slecht voor je lagers waarom zat die trouwens vast



denk dat je nu aan een blok revisie toe bent
 
1000 v twin rotax biatch
SavagePielk 30-3-2006 19:37 Print reply

Posts: 4562
Most likely:
?f je vliegwiel is in onbalans ?f je hebt je vliegwiel ietsje schuin gemonteerd waardoor hij tegen de spoelen aan zit ?f er zijn stukjes van het vliegwiel waar je geboord hebt die tegen de spoelen aan drukken.
 
chrisda 30-3-2006 19:45 Print reply
Posts: 387
blok is pas gereviseerd en heb de zooi voor 90 procet weggehaalt, tis magnetisch dus gaat beetje moeilijk. maar zou best kunnen dat ie scheef er in zit maarja ik rijd er nu al eenpaar dagen mee en er is nog niks gebeurd, of duurt dat wat langer en dan ineens kapot??
en die gaten zijn maar een paar milimeter groter, dat kan toch neit heel erg zijn. heb het alleen rond de 9000 toeren en meer.
kan het niet aan de boougie liggen, ander type nemen?



@zundapp chef. hij zat vast omdat hij gwoon goed vastgeschroefd is denk verders niks,


 
Hardstyle 30-3-2006 19:51 Print reply

Posts: 1077
Ik heb dit geluid ook welleens bij me NSR, soort kortsluitent vonkend/kneterend geluidje hoog in toeren..

Maar geen gaten bij me vliegwiel bij geboort ofso, wel en x me vliegwiel erafgehaalt en ontsteking vervroegd, maar gew netjes met vliegwieltrekker etc.. (is al weer tijd geleden)

Maar ik heb dit niet altijd, dusja..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
chrisda 30-3-2006 20:09 Print reply
Posts: 387
ja dat is het precies, ik heb het niet constant want ik rijd meestal met iets tegenwind en korte ritjes van circa 10 min dus echt warm word hij neit en komt meestal rond de 800 8500 toeren dus dan hoor je het neit echt maar pas als je ietsjes hoger in toerengaat dan wel.
maar kan het dus aan mijn bougie liggen dati k een anderr type inplaats van B8ES moet nemen?

en ik heb dat ijzervijlsel zo goed mogelijk weggehaald en vliegwiel zo goedmogelijk eropgezet en vastgedraait. maar die uitstulpinkjes waar ik geboord had kunen toch echt neit zo groot zijn dat ze aan de binnenkant ergens tegen aankomen en zoja is dat dan heel erg.
en die lagers als die wat kapot zijn dan maken ze toc heen ander soort geluid??

owja ik heb ook een vliegwiel trekker gebruikt daarvoor waren dus die gaten

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 30-3-2006 om 20:10 uur.
 
chrisda 30-3-2006 20:46 Print reply
Posts: 387
iemand??
 
-Bassie- 30-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 6617
als ik jouw was ging ik eerst effe een paar foto`s maken waar je gaten hebt geboort.

dan kunnen wij zien waar je het helemaal over hebt en waar je die gaten hebt geboort.

ik denk dat je lekker je blok kunt gaan reviceren.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
chrisda 30-3-2006 21:19 Print reply
Posts: 387
owke doe ik zo, maar hoef tog niet geljk te reviseren, k krijg ut alleen hoog in toeren en verders rijd hij prima maar ik zet het in ee ntopic omdat ik dagt dat het niet goed kan zijn ook omdat ik dat gelkuid niet eerder gehoord had .
 
-Bassie- 30-3-2006 21:22 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
owke doe ik zo, maar hoef tog niet geljk te reviseren, k krijg ut alleen hoog in toeren en verders rijd hij prima maar ik zet het in ee ntopic omdat ik dagt dat het niet goed kan zijn ook omdat ik dat gelkuid niet eerder gehoord had .



begint hij ook te trillen als je hoger in de toeren gaat hangen??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
chrisda 30-3-2006 21:27 Print reply
Posts: 387
wat bedoel je precies? dat als ik rijd dat de brommer erg gaat trillen in dat geval nee. hij doet eigenlijk nog gewoon hartstikke normaal behalve dan dat ik dat gerammel/geknetter hoor hoog in toeren,
 
-Bassie- 30-3-2006 21:29 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
wat bedoel je precies? dat als ik rijd dat de brommer erg gaat trillen in dat geval nee. hij doet eigenlijk nog gewoon hartstikke normaal behalve dan dat ik dat gerammel/geknetter hoor hoog in toeren,



maar effe foto`s en als het kan ook een filmpjegeluidsopnamen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved