Quote:Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
skeez: een megafoon uitlaat geeft idd geen tegendruk, dus daar haal je geen winst, maar door de megafoon vorm, worden de uitlaatgassen versneld en word je cilinder "leeg gezogen" dus je hebt iig geen last meer van uitlaatgassen in je cilinder
nadeel is wel (als je het een nadeel vind) dat het een enorme takke herrie maakt, meer dan alleen een pijp (geen demper)
edi: maar, alle echte 4t en 2t racers hadden megafoonpijpen vroeger
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 2-4-2006 om 21:11 uur.
Mijn pijp is niet echt zoals een echte klassieke open race megafoonuitlaat zoals b.v. op de foto hieronder; mijnes heeft aan de buitenkant wel de megafoonvorm, maar is duidelijk niet helemaal 'open'; kliken zal dan ook wel niet het karakter hebben dat het m'n cilinder leegzuigt (?)
... en takke heriie is niet echt bezwaarlijk; hij mag best 'n beetje grommen
Maar is de uitlaat die ik heb 'n ori Honda CB50 uitlaat? (er staat 'JAMA ORIGINAL' op)
Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 2-4-2006 om 23:15 uur.
Maar is de uitlaat die ik heb 'n ori Honda CB50 uitlaat? (er staat 'JAMA ORIGINAL' op)
Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 2-4-2006 om 23:15 uur.
Quote:
Hallo Kees,
nee dit is waarschijnlijk geen honda uitlaat, maar een yamaha fs1 uitlaat. Ik heb ze in m'n handen gehad, een Jama megafoonuitlaat, die zag er exact hetzelfde uit als de jouwe, alleen ik heb jou ophangbeugel nog niet gezien. Als het een fs1 pijp is, moet je hem echt niet zwart spuiten, dan is 'ie geld waard, want het zijn zeldzame uitlaten, je ziet ze bijna nooit.
Mvg
Tom
Als het daadwekelijk een Yamaha FS1 uitlaat is (> 2 takt dus), veranderd de zaak...
Update; foto's ophangbeugel!
zoals je kunt zien is de ophangbeugel er deels af geslepen
Wie kan mij zeggen voor welke bromfiets deze uitlaat is?!?
Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 3-4-2006 om 20:20 uur.
Nee dit is volgens mij geen FS1 uitlaat, die heeft de uitlaatophanging verder naar voren toe zitten. Wat is de inwendige maat van opening voor waar de bocht in moet? 28mm of kleiner?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Nee dit is volgens mij geen FS1 uitlaat, die heeft de uitlaatophanging verder naar voren toe zitten. Wat is de inwendige maat van opening voor waar de bocht in moet? 28mm of kleiner?
De opening is +/- 30mm
Maar herkent de Honda CB50 rijder deze uitlaat niet?
Update: e-mail van Pistonpen Paultje;
Quote:
Nee, standaard CB50 is in ieder geval heeel anders. Zal wel een imitatie
motor uitlaat zijn...
gr. Paul
Naja maakt ook niet zo h??l veel uit wat het nu is; maar ben wel benieuwd of het nou een 4takt of 2takt uitlaat is; hoe kom je daarachter?!
Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 4-4-2006 om 15:02 uur.