Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kan 4takt uitlaat op 2takt bromfiets?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35932 - Kan 4takt uitlaat op 2takt bromfiet...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 12862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-4-2006 22:29 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
4 uur cup-a-soup

afbeelding



zit die demper nu bevestigd dmv van een achtertandwiel
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-4-2006 22:29 Print reply

Posts: 9841
het was zo cheap

 
Too cool for school!
dt50rcrosser 2-4-2006 22:37 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


zit die demper nu bevestigd dmv van een achtertandwiel


jah. lijkt het wel op haha.. goed bezig

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Skeez 2-4-2006 23:12 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
skeez: een megafoon uitlaat geeft idd geen tegendruk, dus daar haal je geen winst, maar door de megafoon vorm, worden de uitlaatgassen versneld en word je cilinder "leeg gezogen" dus je hebt iig geen last meer van uitlaatgassen in je cilinder

nadeel is wel (als je het een nadeel vind) dat het een enorme takke herrie maakt, meer dan alleen een pijp (geen demper)

edi: maar, alle echte 4t en 2t racers hadden megafoonpijpen vroeger

Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 2-4-2006 om 21:11 uur.


Mijn pijp is niet echt zoals een echte klassieke open race megafoonuitlaat zoals b.v. op de foto hieronder; mijnes heeft aan de buitenkant wel de megafoonvorm, maar is duidelijk niet helemaal 'open'; klik en zal dan ook wel niet het karakter hebben dat het m'n cilinder leegzuigt (?)



... en takke heriie is niet echt bezwaarlijk; hij mag best 'n beetje grommen

Maar is de uitlaat die ik heb 'n ori Honda CB50 uitlaat? (er staat 'JAMA ORIGINAL' op)


Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 2-4-2006 om 23:15 uur.
 
Skeez 3-4-2006 11:27 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]

Maar is de uitlaat die ik heb 'n ori Honda CB50 uitlaat? (er staat 'JAMA ORIGINAL' op)


Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 2-4-2006 om 23:15 uur.


Quote:

Hallo Kees,
nee dit is waarschijnlijk geen honda uitlaat, maar een yamaha fs1 uitlaat. Ik heb ze in m'n handen gehad, een Jama megafoonuitlaat, die zag er exact hetzelfde uit als de jouwe, alleen ik heb jou ophangbeugel nog niet gezien. Als het een fs1 pijp is, moet je hem echt niet zwart spuiten, dan is 'ie geld waard, want het zijn zeldzame uitlaten, je ziet ze bijna nooit.

Mvg

Tom



Als het daadwekelijk een Yamaha FS1 uitlaat is (> 2 takt dus), veranderd de zaak...


Update; foto's ophangbeugel!





zoals je kunt zien is de ophangbeugel er deels af geslepen


Wie kan mij zeggen voor welke bromfiets deze uitlaat is?!?

Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 3-4-2006 om 20:20 uur.
 
-Tom- 3-4-2006 20:32 Print reply

Posts: 4151
Nee dit is volgens mij geen FS1 uitlaat, die heeft de uitlaatophanging verder naar voren toe zitten. Wat is de inwendige maat van opening voor waar de bocht in moet? 28mm of kleiner?
 
FTS Member
Dikke Dennes 3-4-2006 20:32 Print reply

Posts: 4337
Lijkt mij een Suzuki pijp.
 
Drive it like you stole it.
Skeez 3-4-2006 20:43 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Lijkt mij een Suzuki pijp.


Om 't nog moeilijker te maken :P







edit: Suzuki heeft toch net een iets ander model uitlaat;


http://user.tninet.s...58v/suzuki-start.htm


Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 3-4-2006 om 20:48 uur.
 
Skeez 3-4-2006 22:13 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Nee dit is volgens mij geen FS1 uitlaat, die heeft de uitlaatophanging verder naar voren toe zitten. Wat is de inwendige maat van opening voor waar de bocht in moet? 28mm of kleiner?

De opening is +/- 30mm


Maar herkent de Honda CB50 rijder deze uitlaat niet?




Update: e-mail van Pistonpen Paultje;

Quote:

Nee, standaard CB50 is in ieder geval heeel anders. Zal wel een imitatie
motor uitlaat zijn...

gr. Paul



Naja maakt ook niet zo h??l veel uit wat het nu is; maar ben wel benieuwd of het nou een 4takt of 2takt uitlaat is; hoe kom je daarachter?!

Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 4-4-2006 om 15:02 uur.
 

Dit topic is 12862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved