Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kan 4takt uitlaat op 2takt bromfiets?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35932 - Kan 4takt uitlaat op 2takt bromfiet...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 30-3-2006 20:11 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Een normale ronde pijp (zonder expansie) levert geen of bijna geen tegendruk op. Het is dus net alsof je rijdt zonder uitlaat...
Ik weet niet of je dit wilt, maar ik zou het niet doen


Maakt geen zak uit, kijk naar de klassieke bromfietsen (bv in mijn profiel mijn fs1, die loopt 85 met een niet expantie uitlaat), of bv kreidler en zundapp, die sigaar uitlaten, die lopen anders gewoon 85 km/h uur hoor
 
FTS Member
Skeez 30-3-2006 21:57 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
waarom niet iets in een megafoonpijp bouwen?

homoet heb je al een hele smalle maten.


Hoemoet heeft toch niet zulke pijpen als op een Honda Dream 50R?
 
Palava 30-3-2006 21:59 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]


Hoemoet heeft toch niet zulke pijpen als op een Honda Dream 50R?

hij bedoelt dat je die homoet in een omhulsel bouwt
 
Ollie 30-3-2006 22:00 Print reply

Posts: 2468
Je hebt zomaar even een uitlaat van een Cb50 op een beurs gekocht?
Wat moest je betalen alsk vragen mag?
Een nette orignele pijp kost namelijk minstens 150 euro!
 
honda_for_life.com 30-3-2006 22:01 Print reply

Posts: 4176
kan je hem niet ombouwen tot zo'n 'schotjes' uitlaat
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-3-2006 22:05 Print reply

Posts: 10835
gewoon er onder bouwen en kijken wat hij doet, mb uitlaat ziet er ook ongeveer zo uit.

wie weet ga je er wel op vooruit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joostvdw 30-3-2006 22:09 Print reply

Posts: 4789
het zal niet echt lekker werken, zal voornameljik langzamer gaan en stil zijn

imho kan je beter een megafoonpijp maken, dus gewoon zonder demping en al, dan heb je een pijp waar je tenminste nog iets aan hebt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
L2R-R2L 30-3-2006 22:12 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
kan je hem niet ombouwen tot zo'n 'schotjes' uitlaat



bij mijn weten zitten er in een cb uitlaat al schotten.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Skeez 30-3-2006 22:53 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Je hebt zomaar even een uitlaat van een Cb50 op een beurs gekocht?
Wat moest je betalen alsk vragen mag?
Een nette orignele pijp kost namelijk minstens 150 euro!

Hij was niet echt duur, is ook niet 100% maar wou 'm toch gaan aanpassen en matzwart spuiten... Ik wist ook niet zeker of hij zal passen, maar voor de prijs kon ik de gok nemen maar misschien is 'ie dus binnenkort wel te koop :P

Dit is de uitlaat, maar weet niet of dit een originele CB50 is;



'JAMA original' staat erop;



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]



bij mijn weten zitten er in een cb uitlaat al schotten.

De hele uitlaat is 'leeg' van binnen, alleen aan het einde zit iets van een soort demper;



Dit is dus niet voldoende?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
kan je hem niet ombouwen tot zo'n 'schotjes' uitlaat

Is dit de oplossing?! Hoe doe ik dat?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
het zal niet echt lekker werken, zal voornameljik langzamer gaan en stil zijn

imho kan je beter een megafoonpijp maken, dus gewoon zonder demping en al, dan heb je een pijp waar je tenminste nog iets aan hebt


Langzamer en stiller zijn niet echt bepaald goede eigenschappen voor een classic racer
Maar met een open megafoon zonder demping en al heb je toch nog steeds hetzelfde probleem van te weinig tegendruk?


Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 30-3-2006 om 22:56 uur.
 
-Tom- 2-4-2006 20:50 Print reply

Posts: 4151

Heb je een foto van de zijkant van die uitlaat?? En in welke staat is die? Ik heb mss wle interesse in die pijp!!
 
FTS Member
Joostvdw 2-4-2006 21:10 Print reply

Posts: 4789
skeez: een megafoon uitlaat geeft idd geen tegendruk, dus daar haal je geen winst, maar door de megafoon vorm, worden de uitlaatgassen versneld en word je cilinder "leeg gezogen" dus je hebt iig geen last meer van uitlaatgassen in je cilinder

nadeel is wel (als je het een nadeel vind) dat het een enorme takke herrie maakt, meer dan alleen een pijp (geen demper)

edi: maar, alle echte 4t en 2t racers hadden megafoonpijpen vroeger

Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 2-4-2006 om 21:11 uur.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 2-4-2006 22:21 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
kan je hem niet ombouwen tot zo'n 'schotjes' uitlaat

mijn c310 heeft een schooten uitlaat

dus sommige 4 takt zijn schotten
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-4-2006 22:27 Print reply

Posts: 9841
4 uur cup-a-soup



 
Too cool for school!
Dakana 2-4-2006 22:28 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

mijn c310 heeft een schooten uitlaat

dus sommige 4 takt zijn schotten


ik ken eigenlijk geen 1 honda 4takt brommer orginele uitlaat die GEEN schotten heeft......
 
christianos 2-4-2006 22:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
4 uur cup-a-soup

afbeelding


zeker een brouwsel van jou ?
 

Dit topic is 12917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved