Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstelling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35912 - afstelling?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ktmstyled 30-3-2006 8:18 Print topicpost
Posts: 1806
als ik in zen 4 rijd en half gas rijd dan trekt mijn brommer een stuk harder dan als ik de gas vol open gooi

mijn setup is:
70cc italkit
21mm dell orto
tecnigas rsg 70cc
twinair powerfilter
 
going sideways!

Rensmx 30-3-2006 8:22 Print reply

Posts: 903
Men noemt zoiets de powerband, het stuk waar de brommer het meeste vermogen in afgeeft. In dat stuk trek je het hardst is bij elke brommer.

Dit bericht is gewijzigd door Rensmx op 30-3-2006 om 8:23 uur.
 
ktmstyled 30-3-2006 8:22 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rensmx
Men noemt zoiets een powerband



maar waarom wel powerband als ik gas half open gooi en niet als ik m helemaal open gooi dan dan gaan de toeren gewoon een stuk trug omlaag
 
going sideways!
Rensmx 30-3-2006 8:26 Print reply

Posts: 903
Omdat je dan uit de powerband gaat, dus je gaat wel sneller maar hij maakt minder toeren, de powerband zit nooit op de top dat zou ook heel raar zijn trek je heel langzaam op en dan ben je bijna op top in je versnelling en dan trekt ie opeens heel hard waardoor je opeens volle toeren rijd en je dus eigenlijk moet overschakelen dus is het veel fijner als het daarvoor is.
 
mb-gek 30-3-2006 8:46 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rensmx
Omdat je dan uit de powerband gaat, dus je gaat wel sneller maar hij maakt minder toeren, de powerband zit nooit op de top dat zou ook heel raar zijn trek je heel langzaam op en dan ben je bijna op top in je versnelling en dan trekt ie opeens heel hard waardoor je opeens volle toeren rijd en je dus eigenlijk moet overschakelen dus is het veel fijner als het daarvoor is.

das nou het verschil tussen hoogtoerige en laagtoerige cilinders

at ts

je moet hem gewoon afstellen
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Jarco 30-3-2006 8:47 Print reply

Posts: 4520
staat ie niet gewoon te rijk afgesteld?
 
MX Racing 30-3-2006 10:02 Print reply

Posts: 812
ja bij mij is da wel.. als ik volgas geef dan kom ik net in de powerband en dan schiet hij vooruit maar dan moet ik alweer doorschakelen , kan ik dat moment niet wat vervroegen??
 
Jsze-MT5 30-3-2006 10:04 Print reply

Posts: 619
niet goed afgesteld
 
goeie moggel
ktmstyled 30-3-2006 17:47 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
niet goed afgesteld


niet goed afgesteld begreep ik al maar te kleine of te grote sproeier??
 
going sideways!
ktmstyled 30-3-2006 17:48 Print reply
Posts: 1806
en k zeg gas geeve he dus hoe ver me gas schuif open gaat niet als het toerental hoger word

 
going sideways!
Moped Macho 30-3-2006 17:49 Print reply

Posts: 2037
Grotere sproeier.
 
Boerenkool om half 10.
ktmstyled 31-3-2006 12:37 Print reply
Posts: 1806
ik zat er aan te denken dat hij te vroeg zijn benzine krijgt dus zou ik mijn gasnaald niet moetten verstellen?

 
going sideways!
MT70-nolimit 31-3-2006 12:49 Print reply

Posts: 4322
stel em eerst maar eens goed af, gebruik desnoods de FAQ en blijf eerst van de gasnaald af want die heeft er niets mee te maken of ie vroeg of laat benzine krijgt, je gasnaald is voor precieze aftelling van je middengebied
 
gaat lang goed

Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved