Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb membraan in een nsr cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35903 - mb membraan in een nsr cilinder
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 30-3-2006 9:51 Print reply

Posts: 6438
als ik met ge2 gaa rijden kan ik dan gwoon me 4kleps stalen membraam houden? en hoesnel kan ik er dan stukken mee krijgen?
 
ruud1 30-3-2006 10:41 Print reply

Posts: 806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
als ik met ge2 gaa rijden kan ik dan gwoon me 4kleps stalen membraam houden? en hoesnel kan ik er dan stukken mee krijgen?


je kan hier gewoon mee rijden, maar stel dat je membraan afbreekt (de kans is vrij klein) dan brengt een ijzeren membraan meer schade aan dan een carbon membraan, omdat de zuiger het carbon gewoon helemaal vermorzeld waardoor er niks meer van over blijft.
en met staal is de kans groter dat je een flinke kras in je cilinder trekt.
en aangezien ik dan toch voor weinig een carbon membraan op de kop kan tikken doe ik dit maar, dan voel ik me iig wat "veiliger" op het geboed van krassen in m'n ge2, waar laatst door een verkeerde zuigerveer al een flinke kras in zat, en dat is echt zonde!!!
 
honda_freak 30-3-2006 12:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
als ik met ge2 gaa rijden kan ik dan gwoon me 4kleps stalen membraam houden? en hoesnel kan ik er dan stukken mee krijgen?


tuurlk kan t, maar zoals meerdere malen eerder gezegd, carbon is wat veiliger, de kans dattie kapot gaat is groter, echter wanneer dit gebeurt is de schade kleiner..

Als je niet aan kant en klare carbonnen kleppen kan komen, kan je ook een plaatje carbon kopen, daarop het profiel van je metalen kleppen carven.. en dan gewoon dr uit knippen.. werkt perfect en je hebt een bijna identiek plaatje..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
ruud1 30-3-2006 12:34 Print reply

Posts: 806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


tuurlk kan t, maar zoals meerdere malen eerder gezegd, carbon is wat veiliger, de kans dattie kapot gaat is groter, echter wanneer dit gebeurt is de schade kleiner..

Als je niet aan kant en klare carbonnen kleppen kan komen, kan je ook een plaatje carbon kopen, daarop het profiel van je metalen kleppen carven.. en dan gewoon dr uit knippen.. werkt perfect en je hebt een bijna identiek plaatje..


jep je kan idd ook een carbon plaatje nemen en hier zelf een klep uit halen. dit wordt heel veel in de modelbouwwereld gebruikt (waar ik 9 jaar in heb gezeten). als je dit met dat carbon uitknippen doet zou ik wel ff op de randen een heel dun laagje epoxy smeren, zodat het niet kan rafelen.
 
honda_freak 30-3-2006 12:37 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruud1
[...]


jep je kan idd ook een carbon plaatje nemen en hier zelf een klep uit halen. dit wordt heel veel in de modelbouwwereld gebruikt (waar ik 9 jaar in heb gezeten). als je dit met dat carbon uitknippen doet zou ik wel ff op de randen een heel dun laagje epoxy smeren, zodat het niet kan rafelen.


euhw.. is nog niet gebeurd bij mij :P maar goed puntje
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
B-100 30-3-2006 14:01 Print reply

Posts: 1385
pff, aluminium breekt ok niet zomaar af hoor, al die membraamen van honda passen in elkaar, en is geen probleem met omwisselen enzo

moet wel ff kijken of je 2 of 4kleps wil want maakt wel wat verschil
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
mulder 30-3-2006 14:21 Print reply

Posts: 13701
Koop carbon kleppen voor je nsr membraan, de inlaat van die kleppen is veel groter.
 
mblover 30-3-2006 14:24 Print reply

Posts: 5391
Wanneer wil je dat membraam proberen dan? stuur ff inboxje of zet ff in me profiel ofzo
 

Dit topic is 1986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved