Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Niet hoger in toeren willen komen??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1345 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35896 - Niet hoger in toeren willen komen??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 29-3-2006 19:49 Print topicpost

Posts: 2468
Ik hier dus een probleem;

Tijdje terug heb ik een blok gereviseerd voor een vriend van me, een mina horizontaal ac blokje, voor 'n scooter dus.
Nu is het probleem dat het blok echt voor geen meter meer loop!

Hij start prima maar wil niet meer in z'n toeren klimmen en geeft flinke knallen uit de uitlaat naarmate je meer gast geeft, je hoort 'm verzuipen maar in toeren klimmen doet ie niet. Hij blijft stationair lopen.

Nu d8 ik in eerste instantie meteen aan de ontsteking...
Dus eerst bougie vervangen, daarna de bobine, daarna de spoelen en als laatst zelfs de cdi!
Maar niks geen resultaat, ook heb ik een los circuit gelegt (buiten de kabelboom dus) om eventuele draadbreuken/matige aarde te voorkomen.
Maar ook dit hielp niet?

Zelf lijkt me dat ie ergens kortsluiting moet maken oid?
Hij wil immers niet hoger in de toeren klimmen.
Maar ik kan me dit echt niet voorstellen, met een los circuit doet ie precies hetzelfde!

Wel hebben ik tijdens het reviceren per ongeluk een stukje van het membraan afgebroken, die zou dus eventueel valse lucht kunnen aanzuigen, maar dat lijkt me niet echt de reden van het knallen en niet in toeren willen klimmen?


Ik heb zelfs de grondplaat nog vervroegd; dwz. dat ik extra gaten heb geboord, maar zelfs toen bleef ie ploffen, ik had em minstens 6/7mm vervroegd!!

Wie heeft dit probleem eerder gehad of weet wat 't is?
Toch ontsteking? of moet ik het zoeken achter 't membraan of zuiger die verkeerd omzit oid? (lijkt me niet...magoed )
 

Jarco 29-3-2006 19:58 Print reply

Posts: 4520
ff over dat membraan, waar is wat afgebroken?
bij de (ijzeren)kleppen(voor zover die erop zitten zoals bij bv honda, ik weet niet hoet het bij een scooter zit) of het rubber waar ie zeg maar afsluit, of de plastic/carbonnen kleppen

 
Menu2t 29-3-2006 21:26 Print reply

Posts: 2815
wat dacht je van ff opnieuw afstellen * variorolletjes en carburateur*
 
NSR Supersprint special!
-Bassie- 29-3-2006 21:30 Print reply

Posts: 6617
uitlaat dichtgekoolt.

carburateur vies.

rollertjes versleten.


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Saknet 29-3-2006 21:34 Print reply

Posts: 10355
als je membraam kapot is dan raakt je inlaatsysteem dermate in de war dat de mogelijkheid op knallen en ploffen zekers bestaat
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JipJJ 29-3-2006 21:57 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je membraam kapot is dan raakt je inlaatsysteem dermate in de war dat de mogelijkheid op knallen en ploffen zekers bestaat


oke ik ga zowiezo ff nieuw membraan halen (het is mijn scoot maar ollie had ff topic gemaakt).

Maar er is eik. alleen een hoekje van het plastic afgebroken, niet van plaatjes zelf..?
Lijkt me dat ie hierdoor alleen valse lucht aanzuigt maar het lijkt me niet dat ie dan gaat knallen en ploffen?
Hij blijft echt op exact hetzelfde toerental hangen!

thx

 
Saknet 29-3-2006 22:13 Print reply

Posts: 10355
wanneer je klepjes dichtstaan moet het echt volledig afgesloten wezen.. dat is het hele idee achter een membraanmnmn inlaat

ik had ook een (Carbon) klepje die geknapt was onderweg, moest ik hem tot 4000 toeren duwen en dan pas wou ie zelf in toeren klimmen... en raar gesputten indd ..



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-3-2006 om 22:15 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved