Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slecht presteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35895 - slecht presteren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 29-3-2006 19:37 Print topicpost

Posts: 812
hoi

ik heb een
Mtx R2
110 cc watergekoeld malossi
26 mm caberateur

maar wat ik ook probeer,
grondplaat alle standen zowat geprobeerd,
5 caberateurs geprobeerd, 20, 21, 21, 22 en 26 mm
met allerlei verschillende sproeiers, varierend van 90 tot 200 maar hij blijft maar het zelfde doen..

rustig optrekken, en als ik dan boven de 10.000 toeren kom dan schiet hij egt goed hard vooruit.. dan moet ik doorschakelen.. dan kom ik weer bove de 10.000 toeren en dan schiet hij weer vooruit?? weet iemand soms wat dit is?? Toevallig heb ik met het verdraaien van de grondplaat gezien dat mn krukas + vliegwiel zn beste tijd hebben gehad.. zou het daar aan kunnen liggen??

nu doet hij het helemaal niet meer want het vliegwiel heeft geen grip meer op de krukas ..

maar wat mijn vraag nu is: Als ik een nieuwe krukas koop en een nieuw vliegwiel, zou het probleem dan verholpen zijn? of zou het tog iets anders zijn?

met vriendelijke groeten Gerwin
 

Sypie_Honda 29-3-2006 19:39 Print reply

Posts: 13830
is je spie nog wel goed?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MX Racing 29-3-2006 19:42 Print reply

Posts: 812
ja, maar waar mn spie in moet he, da gat in de krukas da is helemaal verneukt.. en als ik er n nieuwe spie in doe , dan rij ik een stukje en dan slaat die die spie er zegmaar gewoon uit en dan is die spie ook weer verneukt...
 
Dikke Dennes 29-3-2006 19:44 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
ja, maar waar mn spie in moet he, da gat in de krukas da is helemaal verneukt.. en als ik er n nieuwe spie in doe , dan rij ik een stukje en dan slaat die die spie er zegmaar gewoon uit en dan is die spie ook weer verneukt...


Logisch dat je problemen hebt dan...
Dan verspringt je ontsteking telkens.
 
Drive it like you stole it.
Vinnie-89 29-3-2006 19:44 Print reply

Posts: 1870
waarschijnlijk ligt je powerband heel hoog, rond de 10k.
je heb dus een hoogtoerige cilinder en je kan het alleen omlaag brengen door een cilinder te kopen die zn powerband bij een lager toerental heeft.

edit; ik spreek weer eens iedereen tegen

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 29-3-2006 om 19:46 uur.
 
MX Racing 29-3-2006 19:47 Print reply

Posts: 812
ja maar als de krukas+ vliegwiel nou wel goed zijn.. zou ik dan nog zon hoge powerband hebben... hm ik weet niet hoor of ik n hoge powerband heb, want hij doet het egt helemaal niet goed.. ook niet als ik in de powerband zit dan stottert en ploft hij nog van alle kanten.. maar dan gaat hij wel enigzins vooruit..
 
-Bassie- 29-3-2006 19:50 Print reply

Posts: 6617
als je er een opmaat voor laat maken kan je toch ook zeggen waneer je je powerband wil hebben???

en zowiezo effe nieuwe krukas en vliegwiel.

daar zou ik mee begingen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
MX Racing 29-3-2006 19:58 Print reply

Posts: 812
wat moet ik er een opmaat voor laten maken??
 
-Bassie- 29-3-2006 20:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
wat moet ik er een opmaat voor laten maken??



uitlaat misschien.

das toch logies

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Jarco 29-3-2006 20:05 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]



uitlaat misschien.

das toch logies







zonder opmaat moet ik ook wel willen hoor
ik zou eerst een andere krukas en vliegwiel monteren, wat al vaker is gezegt.
 
Sypie_Honda 29-3-2006 20:11 Print reply

Posts: 13830
ligt echt niet aan je cil hoor, en je hoeft ook geen opmaat te laten maken

als ik jou was zou ik wat van dat schuurspul in een potje kopen, dat is een soorte met zand en een goedje wat het bijelkaar houd (ken zo ff niet op de naam komen). smeer je dat op je krukas(op het stukje waar de vliegwiel op komt).

dan ga je ff je vliegwiel rondraaien zodat het wat schuurt, en als de conussen weer goed op elkaar grijpen, zet je hem vast zonder spie. zorg wel dat de spiebanen PRECIES recht tegen elkaar over zitten.

dan sjor je hem goed vast aan, en dan start je hem.

en als het dan nog niet goed is, moet je miss een andere kruk + vliegwiel....

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-3-2006 om 20:11 uur.

btw: dit heeft mijn rag vespa ook ooit gered

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-3-2006 om 20:12 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MX Racing 29-3-2006 20:16 Print reply

Posts: 812
nee dat werkt denk ik niet meer, mn krukas is al helemaal verneukt.. ik ga gewoon even n nieuwe krukas + vliegwiel kopen en dan zie ik t wel. ik hoop dat hij het dan wel gewoon goed doet
 
geert-nsr 29-3-2006 20:18 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ligt echt niet aan je cil hoor, en je hoeft ook geen opmaat te laten maken

als ik jou was zou ik wat van dat schuurspul in een potje kopen, dat is een soorte met zand en een goedje wat het bijelkaar houd (ken zo ff niet op de naam komen). smeer je dat op je krukas(op het stukje waar de vliegwiel op komt).

dan ga je ff je vliegwiel rondraaien zodat het wat schuurt, en als de conussen weer goed op elkaar grijpen, zet je hem vast zonder spie. zorg wel dat de spiebanen PRECIES recht tegen elkaar over zitten.

dan sjor je hem goed vast aan, en dan start je hem.

en als het dan nog niet goed is, moet je miss een andere kruk + vliegwiel....

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-3-2006 om 20:11 uur.

btw: dit heeft mijn rag vespa ook ooit gered

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-3-2006 om 20:12 uur.

dit is nie zomaar een vespaatje he. ik zou igg nieuwe krukass en vliegwiel monteren. en dan toch nog een opmaat om er alles uit te halen:P
 
Sypie_Honda 29-3-2006 20:29 Print reply

Posts: 13830
ik zeg altijd maar zo: als het toch al verneukt is, kun je het altijd nog proberen te maken....
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MX Racing 29-3-2006 20:34 Print reply

Posts: 812
haha:P:P.. ja ik ga even n nieuwe krukas + vliegwiel en lagers en keeringen kope
 
-jaZper- 29-3-2006 21:08 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
haha:P:P.. ja ik ga even n nieuwe krukas + vliegwiel en lagers en keeringen kope


nieuw? toe maar,
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved