Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe Verander je de Powerband ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35889 - Hoe Verander je de Powerband ?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 29-3-2006 19:08 Print reply

Posts: 34928
ja de sproeier in je carb
is beetje klote werk maar je brommer loopt er op het laatst al beter door (zonde dat je techno weggedaan had..) had je hem daar op afstellen moeten
 
giggitybyte
mtx freak 29-3-2006 19:08 Print reply

Posts: 2711
kan nog wel handig zijn dan


deel 1 carb


deel 2 afstellen


edit: zoveel posts en dan nog niet een brommer afstellen met een andere uitlaat, bf gaat achteruit

Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 29-3-2006 om 19:11 uur.
 
Saknet 29-3-2006 19:20 Print reply

Posts: 10355
jah indd afstellen, opmaat cilinderkop helpt ook wel.. of gewoon hoge druk

heb je meer vermogen bij zo goed als hetzelfde verbruik

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-3-2006 om 19:22 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bart de scootergek 29-3-2006 19:30 Print reply

Posts: 8916
een kleinere carb zorgt voor een bredere powerband, maar je topvermogen neemt dan wel af. als je dit fijn lijkt is dat wel een oplossing.


 
Honda RC-33
Saknet 29-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
een kleinere carb zorgt voor een bredere powerband, maar je topvermogen neemt dan wel af. als je dit fijn lijkt is dat wel een oplossing.




wat je dan evt ook nog kan doen is een dunnere luchtslang op je luchtfilter zetten zodat ie m knijpt en een kleinere sproeier monteren
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
koekie - Administrator 29-3-2006 22:43 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
afstellen is niet alleen ff aan je stationair/luchtschroef draaien hoor.

Lees eerst de afstelfaq's door.


gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak
 
Haaks de hoek om!
maartenb 29-3-2006 22:47 Print reply

Posts: 914

gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak




mmm ok


maargoed koop een ori 80 blok die rijd het lekkerst (laag toerig) beter als die 70cc rommel, ik snap nie helemaal waarom je dan een hoogtoerige (urhm hoogtoerig nou ook weer niet haha) maargoed om in mt taal te spreken, beter een 80 blok dan 70 op 50 blok

 
hallo
koekie - Administrator 29-3-2006 22:50 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak




mmm ok


maargoed koop een ori 80 blok die rijd het lekkerst (laag toerig) beter als die 70cc rommel, ik snap nie helemaal waarom je dan een hoogtoerige (urhm hoogtoerig nou ook weer niet haha) maargoed om in mt taal te spreken, beter een 80 blok dan 70 op 50 blok



jaah ik snap wel wat je bedoelt ja.. maar ik moet ermee naar school enzo weetje.. en met dat ding wil ik geen geezijk.. daar heb ik me suzuki voor.. en me 125 (H).. maar dis puur voor naar sgool en rond te karren.. moet geen 40 lopen.. maar oook geen 90... snappie.. moet wel leuk blijven voor zo;n ding..
 
Haaks de hoek om!
Quantoelicoe 29-3-2006 23:01 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


wat moet ik volgens nou afstellen dan ?
zou het met iets voor ontsteking bter gaan ?

Vervroeg je ontsteking en stle dat ding fatsoenlijk af! En je komt best ver, btw std snel utilaatjes rijden lekker
 
koekie - Administrator 29-3-2006 23:03 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]

Vervroeg je ontsteking en stle dat ding fatsoenlijk af! En je komt best ver, btw std snel utilaatjes rijden lekker



jaah dat heb ik heel veel gehoord:P
maar ik ga idd ff die carb stellen.. en miss voor ontsteking.. dan zou die natuurlijk wel royaal rijden (H)
 
Haaks de hoek om!
Herr Johann 30-3-2006 14:46 Print reply

Posts: 108
als je vind dat je in zn 4 lang op zn powerband moet wachten,,, is zowieso onzin, alsk op mn kreidler rijd, dan trek ik em ook helemaal door tot 11000 zodat ie in zn powerband zit, en blijft als je over schakeld,, zodat je in 1 keer doorgaat,, een goede carb scheelt ook, eerst had ik een 17mm en had ie dip bij de 65 als ik rustig probeerde door te trekken, nu heb ik een 20mm valstroom, en trekt ie em in 1 keer door naar de 100.
 
Moskau, Moskau, vodka trinkt man pur und kalt das macht 100 jahre alt
koekie - Administrator 30-3-2006 14:49 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Herr Johann
als je vind dat je in zn 4 lang op zn powerband moet wachten,,, is zowieso onzin, alsk op mn kreidler rijd, dan trek ik em ook helemaal door tot 11000 zodat ie in zn powerband zit, en blijft als je over schakeld,, zodat je in 1 keer doorgaat,, een goede carb scheelt ook, eerst had ik een 17mm en had ie dip bij de 65 als ik rustig probeerde door te trekken, nu heb ik een 20mm valstroom, en trekt ie em in 1 keer door naar de 100.


als ik in ze 3 helemaal doortrek.. en dan dorschakel en de koppeling heel rustig op laat komen.. dus met slippende koppeling.. dan gaat het vaak wel goed.. maargoed.. ik vind het wel irritant dat ie zo laat is.. en dat ie erg slecht op me gas reageerd.. en al helemaal als ik op me motor rem zegmaar.. en dan weer verder wil rijden.. moet je egt 2 seconde w8ten ofzo voordat ie reageerd..
 
Haaks de hoek om!
KaWaReZ 30-3-2006 14:52 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
kan nog wel handig zijn dan


deel 1 carb


deel 2 afstellen


edit: zoveel posts en dan nog niet een brommer afstellen met een andere uitlaat, bf gaat achteruit

Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 29-3-2006 om 19:11 uur.


w8 maar tot de profileposts niet meer meetellen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak




mmm ok


maargoed koop een ori 80 blok die rijd het lekkerst (laag toerig) beter als die 70cc rommel, ik snap nie helemaal waarom je dan een hoogtoerige (urhm hoogtoerig nou ook weer niet haha) maargoed om in mt taal te spreken, beter een 80 blok dan 70 op 50 blok



80blok krijg je niet door de keuring (in ieder geval niet zo 1,2,3)

afstellen is meer dan alleen naar je bougie kijken he




 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
koekie - Administrator 30-3-2006 14:54 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


w8 maar tot de profileposts niet meer meetellen


[...]




mmm ok


maargoed koop een ori 80 blok die rijd het lekkerst (laag toerig) beter als die 70cc rommel, ik snap nie helemaal waarom je dan een hoogtoerige (urhm hoogtoerig nou ook weer niet haha) maargoed om in mt taal te spreken, beter een 80 blok dan 70 op 50 blok



80blok krijg je niet door de keuring (in ieder geval niet zo 1,2,3)

afstellen is meer dan alleen naar je bougie kijken he






whee.. rez is ook weer van de party..
marre.. 80 blok is nx.. t is alleen voor school enzo.. moet er geen gezijk mee krijgen zoals ik al zij.. daar heb ik andere dingen voor.. maargoed.. ik gaat vant weekend wel ff afstellen en dan kom ik er wel uit

 
Haaks de hoek om!
Neluhz 30-3-2006 15:01 Print reply

Posts: 4032
powerband wordt vooral bepaald door je uitlaat, kun je eventueel aanpassen, maar doe maar liever niet.
 

Dit topic is 2689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved