Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35889 - Hoe Verander je de Powerband ?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2730 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Frysk |
29-3-2006 19:08 |
Posts: 34930 |
ja de sproeier in je carb
is beetje klote werk maar je brommer loopt er op het laatst al beter door (zonde dat je techno weggedaan had..) had je hem daar op afstellen moeten
|
|
giggitybyte |
|
mtx freak |
29-3-2006 19:08 |
Posts: 2711 |
kan nog wel handig zijn dan
deel 1 carb
deel 2 afstellen
edit: zoveel posts en dan nog niet een brommer afstellen met een andere uitlaat, bf gaat achteruit
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 29-3-2006 om 19:11 uur.
|
|
|
|
Saknet |
29-3-2006 19:20 |
Posts: 10355 |
jah indd afstellen, opmaat cilinderkop helpt ook wel.. of gewoon hoge druk
heb je meer vermogen bij zo goed als hetzelfde verbruik
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-3-2006 om 19:22 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
bart de scootergek |
29-3-2006 19:30 |
Posts: 8916 |
een kleinere carb zorgt voor een bredere powerband, maar je topvermogen neemt dan wel af. als je dit fijn lijkt is dat wel een oplossing.
|
|
Honda RC-33 |
|
Saknet |
29-3-2006 19:32 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
een kleinere carb zorgt voor een bredere powerband, maar je topvermogen neemt dan wel af. als je dit fijn lijkt is dat wel een oplossing.
wat je dan evt ook nog kan doen is een dunnere luchtslang op je luchtfilter zetten zodat ie m knijpt en een kleinere sproeier monteren
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
koekie - Administrator |
29-3-2006 22:43 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
afstellen is niet alleen ff aan je stationair/luchtschroef draaien hoor.
Lees eerst de afstelfaq's door.
gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak
|
|
Haaks de hoek om! |
|
maartenb |
29-3-2006 22:47 |
Posts: 914 |
gast.. jij denk cker dak daar nie thuis in ben.. je moest is weten hoeveel ervaring ik heb opgedaan toen ik die 50cc met die 12 carb af moest stellen.. ik zweer je jonge.. ik weer er ALLES van nu
hehehe.. ben DA Carbfreak
mmm ok
maargoed koop een ori 80 blok die rijd het lekkerst (laag toerig) beter als die 70cc rommel, ik snap nie helemaal waarom je dan een hoogtoerige (urhm hoogtoerig nou ook weer niet haha) maargoed om in mt taal te spreken, beter een 80 blok dan 70 op 50 blok
|
|
hallo |
|
koekie - Administrator |
29-3-2006 22:50 |
Posts: 12588 |
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Quantoelicoe |
29-3-2006 23:01 |
Posts: 927 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
wat moet ik volgens nou afstellen dan ?
zou het met iets voor ontsteking bter gaan ?
Vervroeg je ontsteking en stle dat ding fatsoenlijk af! En je komt best ver, btw std snel utilaatjes rijden lekker
|
|
|
|
koekie - Administrator |
29-3-2006 23:03 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quantoelicoe
[...]
Vervroeg je ontsteking en stle dat ding fatsoenlijk af! En je komt best ver, btw std snel utilaatjes rijden lekker
jaah dat heb ik heel veel gehoord:P
maar ik ga idd ff die carb stellen.. en miss voor ontsteking.. dan zou die natuurlijk wel royaal rijden (H)
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Herr Johann |
30-3-2006 14:46 |
Posts: 108 |
als je vind dat je in zn 4 lang op zn powerband moet wachten,,, is zowieso onzin, alsk op mn kreidler rijd, dan trek ik em ook helemaal door tot 11000 zodat ie in zn powerband zit, en blijft als je over schakeld,, zodat je in 1 keer doorgaat,, een goede carb scheelt ook, eerst had ik een 17mm en had ie dip bij de 65 als ik rustig probeerde door te trekken, nu heb ik een 20mm valstroom, en trekt ie em in 1 keer door naar de 100.
|
|
Moskau, Moskau, vodka trinkt man pur und kalt das macht 100 jahre alt |
|
koekie - Administrator |
30-3-2006 14:49 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Herr Johann
als je vind dat je in zn 4 lang op zn powerband moet wachten,,, is zowieso onzin, alsk op mn kreidler rijd, dan trek ik em ook helemaal door tot 11000 zodat ie in zn powerband zit, en blijft als je over schakeld,, zodat je in 1 keer doorgaat,, een goede carb scheelt ook, eerst had ik een 17mm en had ie dip bij de 65 als ik rustig probeerde door te trekken, nu heb ik een 20mm valstroom, en trekt ie em in 1 keer door naar de 100.
als ik in ze 3 helemaal doortrek.. en dan dorschakel en de koppeling heel rustig op laat komen.. dus met slippende koppeling.. dan gaat het vaak wel goed.. maargoed.. ik vind het wel irritant dat ie zo laat is.. en dat ie erg slecht op me gas reageerd.. en al helemaal als ik op me motor rem zegmaar.. en dan weer verder wil rijden.. moet je egt 2 seconde w8ten ofzo voordat ie reageerd..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
KaWaReZ |
30-3-2006 14:52 |
Posts: 20582 |
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
koekie - Administrator |
30-3-2006 14:54 |
|
Neluhz |
30-3-2006 15:01 |
Posts: 4032 |
powerband wordt vooral bepaald door je uitlaat, kun je eventueel aanpassen, maar doe maar liever niet.
|
|
|
|
Dit topic is 2730 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|