Mijn accu laadt niet bij.
Alle kabels zijn goed. (allemaal doorgemeten)
Ontsteking is goed (geeft hoge voltages wisselstroom)
Spanningsregelaar vernieuwd (was dus niet de oorzaak)
Accu is denk ik ook goed want als ik hem oplaadt kan ik weer een paar dagen rijden met licht.
Wat kan het dan nog zijn?
Als ik alle kabels aangesloten heb en ik laat de brommer lopen meet ik allerlei verschillende voltages gelijksspanning (meestal 0 Volt) op de accu en dat moet toch volgens mij iets van 14 volt contstant zijn ofnie?
Wie kan mij helpen?
Dit bericht is gewijzigd door PaulTSX op 29-3-2006 om 17:22 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX
Mijn accu laadt niet bij.
Alle kabels zijn goed. (allemaal doorgemeten)
Ontsteking is goed (geeft hoge voltages wisselstroom)
Spanningsregelaar vernieuwd (was dus niet de oorzaak)
Accu is denk ik ook goed want als ik hem oplaadt kan ik weer een paar dagen rijden met licht.
Wat kan het dan nog zijn?
Als ik alle kabels aangesloten heb en ik laat de brommer lopen meet ik allerlei verschillende voltages gelijksspanning (meestal 0 Volt) op de accu en dat moet toch volgens mij iets van 14 volt contstant zijn ofnie?
Wie kan mij helpen?
Dit bericht is gewijzigd door PaulTSX op 29-3-2006 om 17:22 uur.
ja gelijkrichter heb ik vernieuwd (dat is de spanningsregelaar)
Maar kun je op een of andere manier meten of je accu kapot is?
en als de accu aangesloten is moet ie iets van 14 volt geven ja.
maar klopt het als je de accu losmaakt hij ongeveer 7 volt moet geven?
wat bij mij het probleem was : als je je rem inknijpt gaat je remlicht aan (bekend) en als je em loslaat hoort ie uit te gaan, maar als dat contactpuntje best wel vast zit blijft je remlicht aaan en gaat je accu op, dat was bij mij het geval, oplossing: WD-40
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX
ja gelijkrichter heb ik vernieuwd (dat is de spanningsregelaar)
Maar kun je op een of andere manier meten of je accu kapot is?
en als de accu aangesloten is moet ie iets van 14 volt geven ja.
maar klopt het als je de accu losmaakt hij ongeveer 7 volt moet geven?
... de spanning van de regelaar moet toch hoger zijn dan die van de accu...
vergelijk het met twee vaatjes water met allebei een slang aan de onderkant. Als je wil dat het van de ene naar de andere kant stroomt, moet er wel meer staan in de leverancier.