Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Accu laadt niet bij Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #35888 - Accu laadt niet bij Suzuki TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PaulTSX 29-3-2006 17:21 Print topicpost

Posts: 485
Mijn accu laadt niet bij.
Alle kabels zijn goed. (allemaal doorgemeten)
Ontsteking is goed (geeft hoge voltages wisselstroom)
Spanningsregelaar vernieuwd (was dus niet de oorzaak)
Accu is denk ik ook goed want als ik hem oplaadt kan ik weer een paar dagen rijden met licht.

Wat kan het dan nog zijn?
Als ik alle kabels aangesloten heb en ik laat de brommer lopen meet ik allerlei verschillende voltages gelijksspanning (meestal 0 Volt) op de accu en dat moet toch volgens mij iets van 14 volt contstant zijn ofnie?

Wie kan mij helpen?

Dit bericht is gewijzigd door PaulTSX op 29-3-2006 om 17:22 uur.
 
http://groups.msn.com/paultsx

Hardstyle 29-3-2006 17:35 Print reply

Posts: 1077
Gelijkrichter?

Accu heeft niet meer dan 7 Volt gelijkspanning nodig om op te laden, das al genoeg..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-3-2006 17:37 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX
Mijn accu laadt niet bij.
Alle kabels zijn goed. (allemaal doorgemeten)
Ontsteking is goed (geeft hoge voltages wisselstroom)
Spanningsregelaar vernieuwd (was dus niet de oorzaak)
Accu is denk ik ook goed want als ik hem oplaadt kan ik weer een paar dagen rijden met licht.

Wat kan het dan nog zijn?
Als ik alle kabels aangesloten heb en ik laat de brommer lopen meet ik allerlei verschillende voltages gelijksspanning (meestal 0 Volt) op de accu en dat moet toch volgens mij iets van 14 volt contstant zijn ofnie?

Wie kan mij helpen?

Dit bericht is gewijzigd door PaulTSX op 29-3-2006 om 17:22 uur.


tog us nieuwe accu proberen zijn niet zo gek duur
 
richard3 29-3-2006 17:38 Print reply

Posts: 5198
wss is je gelijk richter overleden

 
op naar de grote brommers
Kampersjaak 29-3-2006 17:39 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Gelijkrichter?

Accu heeft niet meer dan 7 Volt gelijkspanning nodig om op te laden, das al genoeg..


als het een 6 volt's accu is wel ja


 
oderint dum metuant
Hardstyle 29-3-2006 18:04 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


als het een 6 volt's accu is wel ja




Fout.

Meet de rode draad na gelijkrichter naar de accu maar, daar staat zo'n 7 volt op, met accu gemeten komt dit rond de 14 volt..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
zundapp_gts 29-3-2006 19:40 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Fout.

Meet de rode draad na gelijkrichter naar de accu maar, daar staat zo'n 7 volt op, met accu gemeten komt dit rond de 14 volt..



Met 7 volt een 12V accu laden? lijkt me sterk
voor een 6volt accu gebruik je 7/8V en voor een 12volt accu 13/14V
 
PaulTSX 30-3-2006 20:25 Print reply

Posts: 485
ja gelijkrichter heb ik vernieuwd (dat is de spanningsregelaar)
Maar kun je op een of andere manier meten of je accu kapot is?
en als de accu aangesloten is moet ie iets van 14 volt geven ja.
maar klopt het als je de accu losmaakt hij ongeveer 7 volt moet geven?
 
http://groups.msn.com/paultsx
OmafietS 30-3-2006 20:26 Print reply

Posts: 7472
je licht zit overigens tog niet op je accu?
als je je brommer start komt er tog van je lichtspoel bij je ontsteking stroom voor je licht?
 
Royal Club 30-3-2006 20:27 Print reply

Posts: 60390
wat bij mij het probleem was : als je je rem inknijpt gaat je remlicht aan (bekend) en als je em loslaat hoort ie uit te gaan, maar als dat contactpuntje best wel vast zit blijft je remlicht aaan en gaat je accu op, dat was bij mij het geval, oplossing: WD-40
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
zundapp_gts 1-4-2006 14:24 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX
ja gelijkrichter heb ik vernieuwd (dat is de spanningsregelaar)
Maar kun je op een of andere manier meten of je accu kapot is?
en als de accu aangesloten is moet ie iets van 14 volt geven ja.
maar klopt het als je de accu losmaakt hij ongeveer 7 volt moet geven?


Nee, dan zou hij alsnog 13/14V moeten geven.
 
Hardstyle 1-4-2006 14:26 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts
[...]


Met 7 volt een 12V accu laden? lijkt me sterk
voor een 6volt accu gebruik je 7/8V en voor een 12volt accu 13/14V


Ooit gemeten zonder accu eraan dan?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
zundapp_gts 1-4-2006 16:07 Print reply

Posts: 307
... de spanning van de regelaar moet toch hoger zijn dan die van de accu...
vergelijk het met twee vaatjes water met allebei een slang aan de onderkant. Als je wil dat het van de ene naar de andere kant stroomt, moet er wel meer staan in de leverancier.
 
jww 1-4-2006 16:22 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Ooit gemeten zonder accu eraan dan?

Het klopt wel wat hij zegt hoor
 
Dus...

Dit topic is 1135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved