Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr wielen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35878 - nsr wielen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrdude 28-3-2006 22:08 Print topicpost

Posts: 34
ik heb een nsr-I, ik vind dit een uitstekende brommer, alleen vind ik het spijtig dat het achterwiel op een trommelrem remt.
Is het misschien mogelijk om dit wiel (+de trommelrem) te vervangen door een nsI wiel met schijfrem?
en zou het dan ook mogelijk zijn om het voorwiel door een nsI wiel te vervangen want ander heb ik twee verschillende velgen.
Als dit niet te doen valt (of enorm veel prutswerk vraagt) zou het dan misschien mogelijk zijn om een suzuki ar 50 wiel met schijfrem erope te zetten? en indien dit mogelijk is, kan je dan ook het voorwiel makkelijk veranderen?

 
lang leve de schakel

Frysk 28-3-2006 22:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrdude
ik heb een nsr-I, ik vind dit een uitstekende brommer, alleen vind ik het spijtig dat het achterwiel op een trommelrem remt.
Is het misschien mogelijk om dit wiel (+de trommelrem) te vervangen door een nsI wiel met schijfrem?
en zou het dan ook mogelijk zijn om het voorwiel door een nsI wiel te vervangen want ander heb ik twee verschillende velgen.
Als dit niet te doen valt (of enorm veel prutswerk vraagt) zou het dan misschien mogelijk zijn om een suzuki ar 50 wiel met schijfrem erope te zetten? en indien dit mogelijk is, kan je dan ook het voorwiel makkelijk veranderen?




je kan je velg + extra schijf naar metaalbewerkings bedrijf brengen ?
daar je ophangpunten voor schijfrem maken op achtervelg
en dan remklauw bevestiging op achterbrug
 
giggitybyte
richard3 28-3-2006 22:20 Print reply

Posts: 5198
het is een werk
maar zeker leuk om te doen als het lukt
misschien ooit op ??n dag dat ik het ook nog doe
maar voorlopig wacht ik nog wel wat mensen af kijken hoe et er uit komt te zien


zit met et probleem die schijf nog netjes tussen je achterbrug te krijgen en dan ook nog es de klauw goed vast krijgen zodat ie echt niet los gaat als je een maal zo ver bent dat alles er op zit :P

 
op naar de grote brommers
geert-nsr 28-3-2006 23:07 Print reply

Posts: 6438
en nsr 1 velge eronder is dat veel werk en wat moet je daar voor doen?

 
richard3 28-3-2006 23:11 Print reply

Posts: 5198
je moet een bus maken die perfect in je wiel past waar je trommelzat
die moet je goed vast zetten en dan ook die bus de ophang voor de schijf maken

dan moet je de klauw op de achterbrug fixen
en de rempomp nog natuurlijk

edit:

post 3760

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 28-3-2006 om 23:12 uur.
 
op naar de grote brommers
BSTS 28-3-2006 23:18 Print reply

Posts: 4241
ik heb wel eens gezien dat ze een voorwiel ombouwden, en die als achterwiel gebruikte.

ik zal ff voor je zoeken naar een link,.
 
sprintjah
Vinnie-89 28-3-2006 23:40 Print reply

Posts: 1870
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.

@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?
 
jww 28-3-2006 23:42 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.

@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?

IDd, voor de remkracht hoef je het op een brommer niet te doen..
 
Dus...
BSTS 28-3-2006 23:43 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.

@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?


je kunt volgens mij,

de draadeinden van je remschijf eruit draaien.
vervolgens door de velg uitborden
dan draadstand erdoor, en aan andere kant van wiel tandwiel erop/

dan heb je voorwiel, met schijf en tandwiel.
als het goed is past dit in 1 keer.

maar mischien moet je voor het tandwiel nog even 3 busjes maken zodat het tandwiel op de juiste afstand komt.
en recht achter je voortandwiel staat.
 
sprintjah
Vinnie-89 28-3-2006 23:49 Print reply

Posts: 1870
kan je beter een soort van ton laten draaien voor in je naaf waar normaal je trommelrem inzit. die ton/bus maak je aan je velg vast en op die bus maakt je een bevestiging voor je schijf. dan moet je ook nog een ophangen voor een klauw op je achterbrug lassen.
het klink makkelijk maar alles moet wel helemaal recht zitten anders heb je ongelukken.

en als je het erop heb zitten moet je ook nog een rempompje etc bij je rempedaal maken, niet dat dat heel moeilijk is maar je kan het zo vergeten.
 
BSTS 28-3-2006 23:52 Print reply

Posts: 4241
euhhh,

het lijkt me een heel simpelverhaal.
de draadstangen verwijderen, uitboren.

even 3 busjes draaien. of stukjes buis zagen als je niet kan draaien
en klaar is kees.
das toch niet zo moeilijk
kun je het voorwiel pakken voor op achterwiel, en heb je dus geen bus nodig in plaat van een trommel

voorwiel is schijfrem ! dat weet je wel.


ps, dan heb je ook nog een keer voor en achter 17 inch, das is nog het allermooiste eraan

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-3-2006 om 23:52 uur.
 
sprintjah
Vinnie-89 28-3-2006 23:59 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
euhhh,

het lijkt me een heel simpelverhaal.
de draadstangen verwijderen, uitboren.

even 3 busjes draaien. of stukjes buis zagen als je niet kan draaien
en klaar is kees.
das toch niet zo moeilijk
kun je het voorwiel pakken voor op achterwiel, en heb je dus geen bus nodig in plaat van een trommel

voorwiel is schijfrem ! dat weet je wel.


ps, dan heb je ook nog een keer voor en achter 17 inch, das is nog het allermooiste eraan

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-3-2006 om 23:52 uur.


voor is 17 inch dacht ik, achter is 18 inch.. dus als je een voorvelg achter wil zetten heb je voor en achter 17 inch, denk niet dat dat zo mooi staat als 17 en 18.

edit; sorry niet 16 en 17.. 17 voor 18 inch achter bedoel ik

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 29-3-2006 om 0:02 uur.
 
BSTS 29-3-2006 0:00 Print reply

Posts: 4241
hoe kom ik erbij dat het voor 17 is, en achter 18?

komt dat doordat ik al een jaar zoek naar een 17 inch voorwiel
 
sprintjah
Vinnie-89 29-3-2006 0:03 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
hoe kom ik erbij dat het voor 17 is, en achter 18?

komt dat doordat ik al een jaar zoek naar een 17 inch voorwiel


ehh sorry het is geen 16 voor en 17 achter.. je hebt 17inch voor velg en 18 inch achtervelg.. zo zit het
 
BSTS 29-3-2006 0:05 Print reply

Posts: 4241
haha,

ok ik wou namelijk een sobw racer bouwen.
en had setje 17 inch nodig.
daarom wou ik toen 2 voorwielen, en 1 ombouwen tot achterwiel.

maar nu ga ik denk ik toch eerst sprinten, kijken hoeveel vermogen ik kan halen.
 
sprintjah
mulder 29-3-2006 0:25 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
haha,

ok ik wou namelijk een sobw racer bouwen.
en had setje 17 inch nodig.
daarom wou ik toen 2 voorwielen, en 1 ombouwen tot achterwiel.

maar nu ga ik denk ik toch eerst sprinten, kijken hoeveel vermogen ik kan halen.

Ga jij maar lekker in de sobw rijden met een voorwiel achter
Die ophanging van je tandwiel is dan niet origneel, wat ik niet vertrouw. Dat is heel wat anders als dat kapot gaat onderweg dan je achterrem.
Imo is het makkelijkste die bus laten draaien op de grote van je trommel, maar laat dan ook ff een spietje in je wiel frezen en natuurlijk op die bus, zodat het nooit kan gaan draaien.
Dan moet je alleen een klauw ophanging lassen en een rempompje en reservoir aan je pedaal maken en je bent klaar, imo veel minder werk en zeker weten goedkoper dan een setje goede ns1 velgen...
 

Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved