Frysk |
28-3-2006 22:11 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrdude
ik heb een nsr-I, ik vind dit een uitstekende brommer, alleen vind ik het spijtig dat het achterwiel op een trommelrem remt.
Is het misschien mogelijk om dit wiel (+de trommelrem) te vervangen door een nsI wiel met schijfrem?
en zou het dan ook mogelijk zijn om het voorwiel door een nsI wiel te vervangen want ander heb ik twee verschillende velgen.
Als dit niet te doen valt (of enorm veel prutswerk vraagt) zou het dan misschien mogelijk zijn om een suzuki ar 50 wiel met schijfrem erope te zetten? en indien dit mogelijk is, kan je dan ook het voorwiel makkelijk veranderen?
je kan je velg + extra schijf naar metaalbewerkings bedrijf brengen ?
daar je ophangpunten voor schijfrem maken op achtervelg
en dan remklauw bevestiging op achterbrug
|
|
giggitybyte |
|
richard3 |
28-3-2006 22:20 |
Posts: 5198 |
het is een werk
maar zeker leuk om te doen als het lukt
misschien ooit op ??n dag dat ik het ook nog doe
maar voorlopig wacht ik nog wel wat mensen af kijken hoe et er uit komt te zien
zit met et probleem die schijf nog netjes tussen je achterbrug te krijgen en dan ook nog es de klauw goed vast krijgen zodat ie echt niet los gaat als je een maal zo ver bent dat alles er op zit :P
|
|
op naar de grote brommers |
|
geert-nsr |
28-3-2006 23:07 |
Posts: 6438 |
en nsr 1 velge eronder is dat veel werk en wat moet je daar voor doen?
|
|
|
|
richard3 |
28-3-2006 23:11 |
Posts: 5198 |
je moet een bus maken die perfect in je wiel past waar je trommelzat
die moet je goed vast zetten en dan ook die bus de ophang voor de schijf maken
dan moet je de klauw op de achterbrug fixen
en de rempomp nog natuurlijk
edit:
post 3760
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 28-3-2006 om 23:12 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
BSTS |
28-3-2006 23:18 |
Posts: 4241 |
ik heb wel eens gezien dat ze een voorwiel ombouwden, en die als achterwiel gebruikte.
ik zal ff voor je zoeken naar een link,.
|
|
sprintjah |
|
Vinnie-89 |
28-3-2006 23:40 |
Posts: 1870 |
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.
@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?
|
|
|
|
jww |
28-3-2006 23:42 |
Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.
@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?
IDd, voor de remkracht hoef je het op een brommer niet te doen..
|
|
Dus... |
|
BSTS |
28-3-2006 23:43 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
waarom wil je eigenlijk een schijf achter? mijn trommelrem remt perfect en als ik hem hard indruk blokkeert hij zelfs. ook van 100 tot 0 doet hij goed. als het makkelijk te doen zou zijn had ik ook wel een schijfje erin gebouwd omdat het wel vet staat maar niet om de remkracht.
@hondamt7; wil die foto wel eens zien dan.. van een Nsr btw?
je kunt volgens mij,
de draadeinden van je remschijf eruit draaien.
vervolgens door de velg uitborden
dan draadstand erdoor, en aan andere kant van wiel tandwiel erop/
dan heb je voorwiel, met schijf en tandwiel.
als het goed is past dit in 1 keer.
maar mischien moet je voor het tandwiel nog even 3 busjes maken zodat het tandwiel op de juiste afstand komt.
en recht achter je voortandwiel staat.
|
|
sprintjah |
|
Vinnie-89 |
28-3-2006 23:49 |
Posts: 1870 |
kan je beter een soort van ton laten draaien voor in je naaf waar normaal je trommelrem inzit. die ton/bus maak je aan je velg vast en op die bus maakt je een bevestiging voor je schijf. dan moet je ook nog een ophangen voor een klauw op je achterbrug lassen.
het klink makkelijk maar alles moet wel helemaal recht zitten anders heb je ongelukken.
en als je het erop heb zitten moet je ook nog een rempompje etc bij je rempedaal maken, niet dat dat heel moeilijk is maar je kan het zo vergeten.
|
|
|
|
BSTS |
28-3-2006 23:52 |
Posts: 4241 |
euhhh,
het lijkt me een heel simpelverhaal.
de draadstangen verwijderen, uitboren.
even 3 busjes draaien. of stukjes buis zagen als je niet kan draaien
en klaar is kees.
das toch niet zo moeilijk
kun je het voorwiel pakken voor op achterwiel, en heb je dus geen bus nodig in plaat van een trommel
voorwiel is schijfrem ! dat weet je wel.
ps, dan heb je ook nog een keer voor en achter 17 inch, das is nog het allermooiste eraan
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-3-2006 om 23:52 uur.
|
|
sprintjah |
|
Vinnie-89 |
28-3-2006 23:59 |
Posts: 1870 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
euhhh,
het lijkt me een heel simpelverhaal.
de draadstangen verwijderen, uitboren.
even 3 busjes draaien. of stukjes buis zagen als je niet kan draaien
en klaar is kees.
das toch niet zo moeilijk
kun je het voorwiel pakken voor op achterwiel, en heb je dus geen bus nodig in plaat van een trommel
voorwiel is schijfrem ! dat weet je wel.
ps, dan heb je ook nog een keer voor en achter 17 inch, das is nog het allermooiste eraan
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-3-2006 om 23:52 uur.
voor is 17 inch dacht ik, achter is 18 inch.. dus als je een voorvelg achter wil zetten heb je voor en achter 17 inch, denk niet dat dat zo mooi staat als 17 en 18.
edit; sorry niet 16 en 17.. 17 voor 18 inch achter bedoel ik
Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 29-3-2006 om 0:02 uur.
|
|
|
|
BSTS |
29-3-2006 0:00 |
Posts: 4241 |
hoe kom ik erbij dat het voor 17 is, en achter 18?
komt dat doordat ik al een jaar zoek naar een 17 inch voorwiel
|
|
sprintjah |
|
Vinnie-89 |
29-3-2006 0:03 |
|
BSTS |
29-3-2006 0:05 |
Posts: 4241 |
haha,
ok ik wou namelijk een sobw racer bouwen.
en had setje 17 inch nodig.
daarom wou ik toen 2 voorwielen, en 1 ombouwen tot achterwiel.
maar nu ga ik denk ik toch eerst sprinten, kijken hoeveel vermogen ik kan halen.
|
|
sprintjah |
|
mulder |
29-3-2006 0:25 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
haha,
ok ik wou namelijk een sobw racer bouwen.
en had setje 17 inch nodig.
daarom wou ik toen 2 voorwielen, en 1 ombouwen tot achterwiel.
maar nu ga ik denk ik toch eerst sprinten, kijken hoeveel vermogen ik kan halen.
Ga jij maar lekker in de sobw rijden met een voorwiel achter
Die ophanging van je tandwiel is dan niet origneel, wat ik niet vertrouw. Dat is heel wat anders als dat kapot gaat onderweg dan je achterrem.
Imo is het makkelijkste die bus laten draaien op de grote van je trommel, maar laat dan ook ff een spietje in je wiel frezen en natuurlijk op die bus, zodat het nooit kan gaan draaien.
Dan moet je alleen een klauw ophanging lassen en een rempompje en reservoir aan je pedaal maken en je bent klaar, imo veel minder werk en zeker weten goedkoper dan een setje goede ns1 velgen...
|
|
|
|