Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1456 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35852 - Schakelbrommer
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 33977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon 27-3-2006 20:54 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als je in Belgi? woont (omdat je het over max snelheid van 45 hebt, in nl is dat 30 en 40) dan zijn ze daar veel strenger met opvoeren als in Nederland, en daar raak je hem ook zeer snel kwijt met hele hoge boetes. Hoe precies weet ik niet, daarop zal een Belg moeten antwoorden.

In Nederland raak je hem kwijt als je vaker (2 a 3 keer) meer als 2kw op de rollerbank hebt, en voor dat je dat scoort heb je meestal al een aardig vlotte 50cc.

Bedenk wel dat niet overal de pakkans even groot is, in de grotere steden en in de randstad enzo is de kans veel groter als ergens op t platteland.
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel waar dat is.

Verder rijd een schakelbrommer beter als een scooter naar mijn mening, dat is om de volgende redenen:
-Je hebt de brommer tussen je benen, in plaats van dat je er op zit alsof je op een stoel zit. Dit geeft je meer contact met de brommer, en dus meer gevoel, en het voelt veiliger aan, en het zal als je op een gladde plek ofzo komt hoogstwaarschijnlijk veel beter te controleren zijn als een scooter.
-Je moet schakelen, hierdoor is (volgens mij) de verleiding minder groot om als een randdebiel rond te gaan rijden. Kan nog steeds, maar met een scooter gebeurt het veel sneller omdat je alleen maar gas hoeft te geven.
-Schakel kan je als je een lange afstand moet rijden en dat gewoon met een leuke snelheid wil doen een versnelling omhoog, dan verbruikt hij iets minder en is de brommer ook wat stiller. Een scooter maakt altijd hetzelfde (het in mijn ogen irritante) (stofzuiger)geluid.
-schakelbrommer heeft meestal een grotere tank als een scooter, en dat vind ik persoonlijk prettig omdat je dan niet altijd hoeft te stoppen met tanken.

Nou heeft een scooter toch nog 1 klein "voordeeltje" (noujah voordeel) en dat is dat je een grotere buddy hebt, en daar kan dus je slot en je helm in. Bij een schakel kan je helm doorgaans niet opgeborgen worden, en in sommige modellen past nog niet eens een flinke ketting.

@Marko,
90 over drempels is natuurlijk niet erg goed voor je schakel... keer kan wel maar als je dat elke keer doet dan gaat hij ook kapot hoor...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-3-2006 om 20:52 uur.



Idd boetes tot 2500 euro en je brom kwijt. Onmiddelijk zonder trallalaala
 
prijs 27-3-2006 20:55 Print reply
Posts: 380
scooterrijden is best eng als je een schakel gewend bent, je kunt je alleen maar aan je stuur vasthouden en dat vind ik klote. ik was blij toen ik weer op mn eigen brommer ging rijden ik vat al helemaal niet hoe je op die dingen negentig durft te rijden. ??n hobbel en je wordt gelanceerd heb ik het idee
 
hoi
mblover 27-3-2006 20:57 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prijs
scooterrijden is best eng als je een schakel gewend bent, je kunt je alleen maar aan je stuur vasthouden en dat vind ik klote. ik was blij toen ik weer op mn eigen brommer ging rijden ik vat al helemaal niet hoe je op die dingen negentig durft te rijden. ??n hobbel en je wordt gelanceerd heb ik het idee



Die mening deel ik. En in een bocht ben je bijna bang dat je van je zadel af glibbert
 
tsx-olger 27-3-2006 20:59 Print reply

Posts: 557
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Die mening deel ik. En in een bocht ben je bijna bang dat je van je zadel af glibbert


heb het eigelijk net andersom
maar ja komt om dat ik redelijk klein ben denk ik en nog een beetje moet wennen met een echte brommer

Dit bericht is gewijzigd door ar-olger op 27-3-2006 om 20:59 uur.
 
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ยค180,-
Saknet 27-3-2006 21:09 Print reply

Posts: 10355
jah scooters zijn denk ik allen maar populair geworden doordat ze de banden toen ineens veel breder gingen doen... de leek (met de prehistorische geest aangezien we allemaal prehistorische wezens schijnen te zijn() die kijkt naar de wielen en die denkt oh brede band das veilug! en buddy handig voor boodschappe doen.. en een automaat zodat je je prehistorische geest 100% op het overige verkeer kan laten concentreren, omdat et immers te duur is om brokken te maken met zon gevaar op de weg
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zeno 27-3-2006 22:05 Print reply

Posts: 1595
wie kan mij een voorbeeld geven dan van een "off-road"-scooter?
en hoe hard nemen jullie een gemiddelde drmenpel met een RS?
 
bier drinken en kut roepen
bart de scootergek 27-3-2006 22:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
wie kan mij een voorbeeld geven dan van een "off-road"-scooter?
en hoe hard nemen jullie een gemiddelde drmenpel met een RS?



er zijn complete scootercross wedstrijden, twins heeft 2 scooters daar in rijden ofzo.

verder heb je van maleguti nog een of ander wannebe cross-model ooit uitgebracht.
 
Honda RC-33
NIXX 28-3-2006 10:48 Print reply
Posts: 2
Zorg dat je brommer min of meer (steekt niet op 10km) 45km/h rijdt, anders kan je een begrenzer steken. Mijn nsr is in beslag genomen en heb hem als blokje van 30x40x30 teruggekregen. had nl. ook geen verzekering.
 
_marinus 28-3-2006 10:56 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NIXX
Zorg dat je brommer min of meer (steekt niet op 10km) 45km/h rijdt, anders kan je een begrenzer steken. Mijn nsr is in beslag genomen en heb hem als blokje van 30x40x30 teruggekregen. had nl. ook geen verzekering.


En de hoogte van je boete?

Wat was je overtreding?
 
TzrRossi 28-3-2006 13:41 Print reply

Posts: 384
Heey schakel is veel vetter dan gewoon scoot.
ik wou altijd scoot totdat ik geluid hoorde van een vriend van me. toen zelf ook schakel gehaald en vind scooters nu soms wel leuk maar zou niet zelf willen hebben.. zo saai niet schakelen enzo. met schakels kan je veel meer plezier hebben tijdens t rijden want je bent lekker bezig en kan een beetje expirimenteren enzo
 
bikkeltje 28-3-2006 13:48 Print reply

Posts: 2380
als ik op een scooter rijd voel ik me minder veilig alleen het voordeel zoals al iemand anders zie is dat er een goeie buddybak inzit. Maar motorisch ga ik liever voor schakel.
 
jeffreyyy 28-3-2006 13:51 Print reply

Posts: 1634
scooters zijn practisch door de buddy
verder vind ik die dingen doodeng ( heb er nog nooit op gereden maar volgens mij glij ik er zo vanaf als ik door een bocht ga )
daarom rij ik schakel en schakelen voelt gewoon goed
 
bikkeltje 28-3-2006 14:00 Print reply

Posts: 2380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
scooters zijn practisch door de buddy
verder vind ik die dingen doodeng ( heb er nog nooit op gereden maar volgens mij glij ik er zo vanaf als ik door een bocht ga )
daarom rij ik schakel en schakelen voelt gewoon goed


ja daar ben ik ook altijd bang voor als ik erop rijd. dan ik niet genoeg grip heb of een schuiver maakt ofzo
 
Saknet 28-3-2006 14:00 Print reply

Posts: 10355

kan maar 1 conclusie trekken.. koop een leuke honda cr80 is 3 tot 6x zo goedkoop in aanschaf en rijd je die offroad scooters finaal zoek mee

scoot offroad is niks vergeleken met een apparaat wat daar voor ontworpen is..

of bedoelde je een cross-look scoot voor straat gebruik? want dan heb ik niks gezegd he
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-3-2006 14:02 Print reply

Posts: 13700
nja ken yamaha bws heeft standaard ook al beetje terrein bandjes en zit best hoog boven de grond maar het is niet echt bepaald een mooie scooter





Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 28-3-2006 om 14:03 uur.
 

Dit topic is 33977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved