Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #35852 - Schakelbrommer
|
Pagina 1 van 7
|
Dit topic is 34140 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Rigel |
27-3-2006 20:35 |
Posts: 5 |
Hoi mensen,
Ik ben totaal nieuw in de wereld van Brommers, scooters en andere gemotoriseerde voertuigen.
Sins een maand of wat zit ik te denken om ergens in mijn 16e levensjaar een brommert aan te schaffen.
Nu wil het geval dat ik een aantal mooie brommers heb zien staan (vooral 2ehandssites bezocht) en ik kwam vrij veel de term 'schakelbrommer' tegen.
Wat mij ook opviel was dat deze bakkies tot ver over de 45 km/u heen konden (60/70 km/u tot 90 km/u) terwijl een maat van me vertelde dat je brommer in beslag word genomen door de woute als je brommer harder KON dan 45 km/u (zelfs al reed je altijd keurig de max. snelheid van 45 km/u)
Hoe zit dit en wat is het voordeel van een schakelbrommer tegenover een willekeurige scooter/brommer?
alvast bedankt voor de info
Grz
Rigel
|
|
|
|
Jarco |
27-3-2006 20:37 |
Posts: 4520 |
ze zullen de brommer niet innemen als ie bijvoorbeeld 60 kmh loopt, enkel op de rollerbank zetten.
Ald je daar meerder keren over de 2kw heengaat,heb je kans dat ze de brommer innemen.
|
|
|
|
koekie - Administrator |
27-3-2006 20:37 |
Posts: 12588 |
Schakelen is TOF !
scooters zijn suf.. btje zitten en gasgeven.. daar is geen lol aan te beleven..
met schakelen blijf je bezig !
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Flybike |
27-3-2006 20:38 |
Posts: 2120 |
Schakel is fijner rijden imo..
Als ie sneller gaat dan 50, riskeer je een boete, en als je dan nog eens een bepaalde max snelheid (70 denkik) overschrijdt kan die in beslag genomen worden + fixe boete
Maar je kan een snelle brommer terug afvoeren en lekker zijn 45laten rijden als je dat wil
Je zal zelf wel snel merken dat 45 een heel slome/saaie snelheid is
Meeste std brommers rijden ori ontgrenst (gwn je prop uit uitlaat ofzo) al 70
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
renoeius |
27-3-2006 20:40 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rigel
Hoi mensen,
Ik ben totaal nieuw in de wereld van Brommers, scooters en andere gemotoriseerde voertuigen.
Sins een maand of wat zit ik te denken om ergens in mijn 16e levensjaar een brommert aan te schaffen.
Nu wil het geval dat ik een aantal mooie brommers heb zien staan (vooral 2ehandssites bezocht) en ik kwam vrij veel de term 'schakelbrommer' tegen.
Wat mij ook opviel was dat deze bakkies tot ver over de 45 km/u heen konden (60/70 km/u tot 90 km/u) terwijl een maat van me vertelde dat je brommer in beslag word genomen door de woute als je brommer harder KON dan 45 km/u (zelfs al reed je altijd keurig de max. snelheid van 45 km/u)
Hoe zit dit en wat is het voordeel van een schakelbrommer tegenover een willekeurige scooter/brommer?
alvast bedankt voor de info
Grz
Rigel
ten eerste welkom
omdat je versnellingen hebt kun je bijv. met lage toeren 50 rijden, terwijl dat met een scooter niet lukt. niet iedereen kan zomaar op je brommer rijden en schakelen is leuk. je kunt ook veel meer zelf sleutelen aan een schakel als een scooter. makkelijker afstellen omdat je geen rollertjes enzo hebt.
je kunt er veel plezier mee hebben. met een cross model kun je af en toe een stukje bos meenemen en hard over drempels. kun je niet met een scooter.
|
|
|
|
Marko |
27-3-2006 20:42 |
Posts: 1521 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]
ten eerste welkom
omdat je versnellingen hebt kun je bijv. met lage toeren 50 rijden, terwijl dat met een scooter niet lukt. niet iedereen kan zomaar op je brommer rijden en schakelen is leuk. je kunt ook veel meer zelf sleutelen aan een schakel als een scooter. makkelijker afstellen omdat je geen rollertjes enzo hebt.
je kunt er veel plezier mee hebben. met een cross model kun je af en toe een stukje bos meenemen en hard over drempels. kun je niet met een scooter.
idd vooral die drempels zijn erg leuk.
Weinig drempels waar ik niet volgas overheen kan
gewoon op je stepjes gaan staan en je gaat er zo met 90 overheen
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Kietel Tuning |
27-3-2006 20:44 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]
ten eerste welkom
omdat je versnellingen hebt kun je bijv. met lage toeren 50 rijden, terwijl dat met een scooter niet lukt. niet iedereen kan zomaar op je brommer rijden en schakelen is leuk. je kunt ook veel meer zelf sleutelen aan een schakel als een scooter. makkelijker afstellen omdat je geen rollertjes enzo hebt.
je kunt er veel plezier mee hebben. met een cross model kun je af en toe een stukje bos meenemen en hard over drempels. kun je niet met een scooter.
Alles wat je hier dus verteld kan met een scooter ook net zo gemakkelijk als een schakelbrommer.
|
|
|
|
The Catfish |
27-3-2006 20:47 |
Posts: 1337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
Alles wat je hier dus verteld kan met een scooter ook net zo gemakkelijk als een schakelbrommer.
scooters stel je NIET zo makkelijk af als een schakel.
en offroad met een scooter, dream on..
|
|
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.. |
|
tsx-olger |
27-3-2006 20:49 |
Posts: 557 |
je hebt wel offroad scooters maar ja offroad MOET gewoon met schakel
|
|
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ¤180,- |
|
mblover |
27-3-2006 20:49 |
Posts: 5391 |
Als je in Belgi? woont (omdat je het over max snelheid van 45 hebt, in nl is dat 30 en 40) dan zijn ze daar veel strenger met opvoeren als in Nederland, en daar raak je hem ook zeer snel kwijt met hele hoge boetes. Hoe precies weet ik niet, daarop zal een Belg moeten antwoorden.
In Nederland raak je hem kwijt als je vaker (2 a 3 keer) meer als 2kw op de rollerbank hebt, en voor dat je dat scoort heb je meestal al een aardig vlotte 50cc.
Bedenk wel dat niet overal de pakkans even groot is, in de grotere steden en in de randstad enzo is de kans veel groter als ergens op t platteland.
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel waar dat is.
Verder rijd een schakelbrommer beter als een scooter naar mijn mening, dat is om de volgende redenen:
-Je hebt de brommer tussen je benen, in plaats van dat je er op zit alsof je op een stoel zit. Dit geeft je meer contact met de brommer, en dus meer gevoel, en het voelt veiliger aan, en het zal als je op een gladde plek ofzo komt hoogstwaarschijnlijk veel beter te controleren zijn als een scooter.
-Je moet schakelen, hierdoor is (volgens mij) de verleiding minder groot om als een randdebiel rond te gaan rijden. Kan nog steeds, maar met een scooter gebeurt het veel sneller omdat je alleen maar gas hoeft te geven.
-Schakel kan je als je een lange afstand moet rijden en dat gewoon met een leuke snelheid wil doen een versnelling omhoog, dan verbruikt hij iets minder en is de brommer ook wat stiller. Een scooter maakt altijd hetzelfde (het in mijn ogen irritante) (stofzuiger)geluid.
-schakelbrommer heeft meestal een grotere tank als een scooter, en dat vind ik persoonlijk prettig omdat je dan niet altijd hoeft te stoppen met tanken.
Nou heeft een scooter toch nog 1 klein "voordeeltje" (noujah voordeel) en dat is dat je een grotere buddy hebt, en daar kan dus je slot en je helm in. Bij een schakel kan je helm doorgaans niet opgeborgen worden, en in sommige modellen past nog niet eens een flinke ketting.
@Marko,
90 over drempels is natuurlijk niet erg goed voor je schakel... keer kan wel maar als je dat elke keer doet dan gaat hij ook kapot hoor...
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-3-2006 om 20:52 uur.
|
|
|
|
honda_for_life.com |
27-3-2006 20:50 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rigel
Hoi mensen,
Ik ben totaal nieuw in de wereld van Brommers, scooters en andere gemotoriseerde voertuigen.
Sins een maand of wat zit ik te denken om ergens in mijn 16e levensjaar een brommert aan te schaffen.
Nu wil het geval dat ik een aantal mooie brommers heb zien staan (vooral 2ehandssites bezocht) en ik kwam vrij veel de term 'schakelbrommer' tegen.
Wat mij ook opviel was dat deze bakkies tot ver over de 45 km/u heen konden (60/70 km/u tot 90 km/u) terwijl een maat van me vertelde dat je brommer in beslag word genomen door de woute als je brommer harder KON dan 45 km/u (zelfs al reed je altijd keurig de max. snelheid van 45 km/u)
Hoe zit dit en wat is het voordeel van een schakelbrommer tegenover een willekeurige scooter/brommer?
alvast bedankt voor de info
Grz
Rigel
-schakelbrommers zijn bromers waarom je moet schakelen(duhh) en zein in feite kleine motoren
-het schakelen leer je zo
-ze halen regelmatig ook snelheden van ruim over de honderd
-je mag tegenwoordig 50 kunnen geloof ik
-pas bij 2X een overschrijding van meer dan 2kw op politieroller heb je kans dat hij inbeslag genomen word(niet altijd)
-de boetens onder de 2kw vallen nog wel mee(al vinden sommige ze hoog)
-schakelbrommers of 'schakels' zijn stoerder das scooters of 'pleepotten'
-op een schakel heb je meer controle dan op een pleepot
-een schakel heeft een mooier geluid dan een pleepot
tip: als je een schakel neemt neem dan als eerste een honda(bv mt/mb/nsr), deze zijn goedkoop, stevig, zijn vergevingsgezind, zijn goedkopere onderdelen voor te verkrijgen dan die nieuwe meuk zoals derbi enzo(!!GEEN DISCUSSIE BEGINNEN!!)
zo ook al meteen een paar nog niet gestelde vragen beantwoord
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
koekie - Administrator |
27-3-2006 20:50 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ar-olger
je hebt wel offroad scooters maar ja offroad MOET gewoon met schakel
jaah zeker mee eens !
|
|
Haaks de hoek om! |
|
HayeSM |
27-3-2006 20:50 |
Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: The Catfish
[...]
scooters stel je NIET zo makkelijk af als een schakel.
en offroad met een scooter, dream on..
offroad met scoot wil best hoor.. ben alleen gigantisch hard onderuit geklapt met die kleine kut wietljes
met een schakel vind ik dat je meer controle hebt, je zit er niet zo los op. Ook denk ik dat je minder snel je benen breekt met een ongeluk. Het rijd ook een stuk actiever omdat je altijd beetje bezig bent, niet dat je er echt bij na moet denken, maar ik vind het stuk fijner.
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
The Catfish |
27-3-2006 20:51 |
Posts: 1337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ar-olger
je hebt wel offroad scooters maar ja offroad MOET gewoon met schakel
ik had het meer over scooters in de zin van Aerox ed.
niks tussen je benen, kleine (gladde) bandjes,
daar kun je echt niet mee crossen.
edit:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
offroad met scoot wil best hoor.. ben alleen gigantisch hard onderuit geklapt met die kleine kut wietljes
Dit bericht is gewijzigd door The Catfish op 27-3-2006 om 20:52 uur.
|
|
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.. |
|
Flybike |
27-3-2006 20:53 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als je in Belgi? woont (omdat je het over max snelheid van 45 hebt, in nl is dat 30 en 40) dan zijn ze daar veel strenger met opvoeren als in Nederland, en daar raak je hem ook zeer snel kwijt met hele hoge boetes. Hoe precies weet ik niet, daarop zal een Belg moeten antwoorden.
In Nederland raak je hem kwijt als je vaker (2 a 3 keer) meer als 2kw op de rollerbank hebt.
Bedenk wel dat niet overal de pakkans even groot is, in de grotere steden en in de randstad enzo is de kans veel groter als ergens op t platteland.
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel waar dat is.
Verder rijd een schakelbrommer beter als een scooter naar mijn mening, dat is om de volgende redenen:
-Je hebt de brommer tussen je benen, in plaats van dat je er op zit alsof je op een stoel zit. Dit geeft je meer contact met de brommer, en dus meer gevoel, en het voelt veiliger aan, en het zal als je op een gladde plek ofzo komt hoogstwaarschijnlijk veel beter te controleren zijn als een scooter.
-Je moet schakelen, hierdoor is (volgens mij) de verleiding minder groot om als een randdebiel rond te gaan rijden. Kan nog steeds, maar met een scooter gebeurt het veel sneller omdat je alleen maar gas hoeft te geven.
-Schakel kan je als je een lange afstand moet rijden en dat gewoon met een leuke snelheid wil doen een versnelling omhoog, dan verbruikt hij iets minder en is de brommer ook wat stiller. Een scooter maakt altijd hetzelfde (het in mijn ogen irritante) (stofzuiger)geluid.
-schakelbrommer heeft meestal een grotere tank als een scooter, en dat vind ik persoonlijk prettig omdat je dan niet altijd hoeft te stoppen met tanken.
Nou heeft een scooter toch nog 1 klein "voordeeltje" (noujah voordeel) en dat is dat je een grotere buddy hebt, en daar kan dus je slot en je helm in. Bij een schakel kan je helm doorgaans niet opgeborgen worden, en in sommige modellen past nog niet eens een flinke ketting.
ik als Belg:
Als je hier over de 70/u klokt @ Rollerbank ben je hem kwijt met een boete (heel zware)
Zit je eronder moet je boete betalen + Laten zien dat hij afgesteld is binnen X aantal dagen
Als hij een keer of 2/3 meer dan 70 is geklokt gaat hij in de pers volgens dat ik gehoord heb..
Boetes zijn hier veel minder mals dan bij jullie Nl'ers ookal zijn ze bij jullie hoog, bij ons zijn ze nog hoger
Maar scooterSjonnies met krul en naailawaai hebben hier meer kans genaaid te worden dan een origineel uitziende schakel, maar ze weten ook wel dat schakel ook snel te make is..
EDIT= Wij mogen 55@roller dan laten ze ons ook door, omdat ze weten met wind enso, en gewicht van de rijder.. dat ie da niet haalt op weg
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 27-3-2006 om 20:56 uur.
@Brommerfreak?
Minder snel je benen breken? Als je tegen 70 onderuit gaat met 90kg tssn je benen, ??n been ligt er altijd onder, denkik niet dat dat deugd zal doen
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 27-3-2006 om 20:57 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
tsx-olger |
27-3-2006 20:54 |
|
Dit topic is 34140 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 7
|
|