Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr/mbx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35849 - nsr/mbx blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaMTXracer 27-3-2006 19:39 Print topicpost

Posts: 97
je ziet vaak nsr/mbx blok staan, zijn een nsr en een mbx blok nou precies hetzelfde? en is mbx lc of ac?
 
-_-

Jarco 27-3-2006 19:40 Print reply

Posts: 4520
mbx is lc, nsr ook
mbx is 80 cc, maar kan ook 50 cc zijn(wat volgens mij niet veel voorkomt)
nsr is 50 cc, je kunt er eventueel een 70 cc cilinder opzetten.

 
HondaMTXracer 27-3-2006 19:41 Print reply

Posts: 97
http://www.marktplaz...eld-50cc-1480080.php

kan ik dit blok op mijn MTX-sh zetten?
komt hij dan door de keuring?
 
-_-
Frysk 27-3-2006 19:43 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMTXracer
http://www.marktplaz...eld-50cc-1480080.php

kan ik dit blok op mijn MTX-sh zetten?
komt hij dan door de keuring?



past direct
en komt door schouwing
 
giggitybyte
Jarco 27-3-2006 19:44 Print reply

Posts: 4520
dat zou wel passen ja, maar ik weet niet hoe je je radiateur aan moet sluiten

En of hij door de keuring heenkomt, volgens mij wel omdat ze alleen naar het bloknr kijken.
 
MTX-speed 27-3-2006 20:04 Print reply

Posts: 1229
je hebt 2 types MBXen.
50cc - dat zijn de luchtgekoelde; zijn legaal in Nederland
80cc - dat zijn de watergekoelde; illegaal in Nederland.
Dat de 50cc's luchtgekoeld waren heeft te maken met de toen geldende wetgeving. Toen mochten er namelijk nog geen watergekoeld brommers rijden omdat deze dankzij de waterkoeling een hoge vermogen zouden kunnen halen (flauwekul) hierna is de NSR gekomen. Die mocht na het afschaffen van deze wetgeving dus wel met 50-watergekoeld rijden.

De blokken van MBX NSR MTX MCX NS1 zijn allen hetzelfde.
De MTX/MCX blokken verschillen zich van de NSR, NS1, MBX omdat deze een andere versnellingsbak hebben (andere schakelwals: bij MTX zit de pook naar voren toe en bij NSR enz naar achteren)

Daarnaast schijnen de MBXen weer een iets andere slag te hebben. Ook de cilinderinhoud schijnt verschillend te zijn. NSR is zo bijvoorbeeld 74cc, MBX schijnbaar origineel iets meer.
Het laatste weet ik niet zeker.
 
HondaMTXracer 27-3-2006 20:10 Print reply

Posts: 97
dus op http://www.marktplaz...eld-50cc-1480080.php
kan zonder aanpassingen geen lc cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door HondaMTXracer op 27-3-2006 om 20:10 uur.
 
-_-
Joostvdw 27-3-2006 20:12 Print reply

Posts: 4789
mbx 50cc AC is niet legaal in nederland


mbx blok is altijd 80cc, mbx50 blok is gewoon nsr

ns1 blok is 74cc

mtx en mcx zijn luchtgekoeld, 80cc of 50cc
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
peertjuh 27-3-2006 20:21 Print reply

Posts: 701
ik heb n nsr met mbx blok 50cc 6p
hij is lc.
 
investeer in alcohol, meer procenten haal je nergens uit
khpoppema 27-3-2006 20:23 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
bla..


jij praat poep. een beetje

mtx sh 50 cc luchtgekoeld pook naar voren.
mbx50 50 cc luchtgekoeld pook naar achter.
nsr50 50 cc watergekoeld pook naar achter.
mbx80 80 cc watergekoeld pook naar achter.
mtx-r 80 cc watergekoeld pook naar voren.
mcx 80cc luchtgekoeld pook naar voren.

ns1/nsr75 75 cc pook naar achter.
crm 75 cc pook naar voren.
mtx-r2 80 cc pook naar voren.

alle blokken hebben zelfde ophangpunten.

slag is allemaal dezelfde.

bovenste 6 hebben krukaslager 6205.

verder is ns 1 dus vrij afwijkend door de pisten pen van 13 mm
onderste 3 8205.

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 28-3-2006 om 20:23 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
HondaMTXracer 28-3-2006 20:03 Print reply

Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[..]

jij praat poep. een beetje

mtx sh 50 cc luchtgekoeld pook naar voren.
mbx50 50 cc luchtgekoeld pook naar achter.
nsr50 50 cc watergekoeld pook naar achter.
mbx80 80 cc watergekoeld pook naar achter.
mtx-r 80 cc watergekoeld pook naar voren.
mcx 80cc luchtgekoeld pook naar voren.

ns1/nsr75 75 cc pook naar achter.
crm 75 cc pook naar voren.
mtx-r2 80 cc pook naar voren.

alle blokken hebben zelfde ophangpunten.

slag is allemaal dezelfde.

bovenste 6 hebben krukaslager 6205.

verder is ns 1 dus vrij afwijkend door de pisten pen van 13 mm
onderste 3 8205.


'slag is het zelfde'

dit zou betekenen dat ik een 50cc op een 80-blok kan legge?
of is de drijfstanglente anders?


Dit bericht is gewijzigd door HondaMTXracer op 28-3-2006 om 20:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 28-3-2006 om 20:23 uur.
 
-_-
Frysk 29-3-2006 14:56 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMTXracer
[...]


'slag is het zelfde'

dit zou betekenen dat ik een 50cc op een 80-blok kan legge?
of is de drijfstanglente anders?


Dit bericht is gewijzigd door HondaMTXracer op 28-3-2006 om 20:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 28-3-2006 om 20:23 uur.

lengte is zeker anders
 
giggitybyte
geert-nsr 29-3-2006 15:11 Print reply

Posts: 6438
mbx blok heeft toch andere lagers dan een nsr blok?
 
Pingu 29-3-2006 15:20 Print reply
Posts: 1842
Krukas lagers zijn bij nsr en mbx80 6205. Enkel de wangdiameter van de krukas en de drijfstanglengte is anders. Ook is het carter iets ruimer, omdat er, jawel, 80 cc op kan.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
geert-nsr 29-3-2006 15:23 Print reply

Posts: 6438
op een nsr blok kan geen 80 cc. maar op een mbx50blok? kan daar wel 80cc op?

 
wipe-out 29-3-2006 15:27 Print reply

Posts: 7672
Neen.

edit:

Je moet het zo zien. Er zijn 50cc blokken die in princiepe allemaal gelijk zijn:

1) MB5, MT5, MTX-ot (slag 41,4)

2) NSR 50, MBX50, MTX-sh (kan water- of luchtgekoeld zijn) (slag 41,4)

Dan zijn er nog wat 80 blokken:

3) MB8, MT8, MTX 80 (MTX-r1 oid is dat toch?) (slag 50,8 naar het schijnt)

4) NSR 80, MBX 80, MCX 80, MTX-r2 80 (slag 41,4)

5) NS1, CRM (74cc) (slag 41,4)

1 en 3 hebben (nagenoeg) dezelfde ophangpunten. Ook 2, 4 en 5 hebben ook dezelfde ophangpunten.

Op 50 blokken past zonder draai- en freesdraaiwerk geen 80cc cilinder.


Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 29-3-2006 om 15:32 uur.
 

Dit topic is 5961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved